Stellantis представила інноваційну платформу STLA Frame, яка стане основою для повнорозмірних пікапів і позашляховиків. Ця багатофункціональна платформа підтримує різні типи силових установок: від електричних (BEV) і подовженого діапазону (EREV) до гібридних, водневих і традиційних двигунів внутрішнього згоряння. STLA Frame обіцяє запас ходу до 1 110 км для моделей EREV і до 800 км для BEV, залежно від тестових циклів
Stellantis, яка об’єднує такі бренди, як Jeep, Dodge та Ram, сподівається, що нова платформа допоможе компанії відновити конкурентоспроможність у швидко зростаючій галузі електромобілів
Технічні характеристики платформи STLA Frame
STLA Frame розроблена для важких завдань, таких як буксирування та перевезення вантажів. Максимальна буксирувальна здатність становить 6350 кг, а вантажопідйомність — 1225 кг. Платформа підтримує акумулятори ємністю від 159 до понад 200 кВт-год, а також відповідає різним габаритним вимогам:
- Довжина: 5488–5941 мм
- Ширина: 2062–2124 мм
- Колісна база: 3143–3690 мм
- Дорожній просвіт: 168–262 мм
- Максимальний діаметр шин: 838 мм
BEV-версії STLA Frame підтримують архітектуру 800 В, що дозволяє додати 160 км запасу ходу за 10 хвилин зарядки при використанні швидких зарядних пристроїв на 350 кВт. EREV-версії працюють на 400 В, забезпечуючи 80 км за такий же час заряджання на потужності до 175 кВт. Обидві системи підтримують двосторонню зарядку для живлення зовнішніх пристроїв або повернення енергії в мережу

Перші моделі на основі STLA Frame
Першою моделлю на платформі STLA Frame стане Ram 1500 Ramcharger 2025 року, який надійде у продаж на початку 2025 року. Jeep також готує кілька моделей на цій базі, серед яких можливо будуть нові версії Wagoneer. Інші моделі, зокрема Wrangler-inspired Recon EV і бюджетний електричний Renegade, очікуються в найближчі кілька років
Для позашляховиків, таких як Wagoneer S, Stellantis застосовує платформу STLA Large. Ця модульність дозволяє компанії швидко адаптувати свої технології до різних сегментів ринку, забезпечуючи широкий вибір для споживачів
Гнучкість у підході до майбутнього ринку
Гібридні технології, такі як EREV, швидко набирають популярності завдяки своїй універсальності. Вони дозволяють використовувати електродвигуни для руху, а двигуни внутрішнього згоряння — виключно для зарядки батарей. Цей підхід поєднує переваги BEV із надійністю традиційних систем у важких умовах експлуатації, наприклад, під час буксирування або перевезення.
За словами генерального директора Stellantis Карлоса Тавареса, платформа STLA Frame є «інженерним дивом», яке стане основою для майбутніх моделей Jeep і Ram. Враховуючи сучасні виклики ринку, гнучкий підхід компанії дозволить краще реагувати на зміни попиту, зокрема у сегменті, де покупці хочуть купити вантажівку до 5 тонн

Висновок
Stellantis із платформою STLA Frame робить сміливий крок у майбутнє. Поєднання електричних, гібридних і водневих технологій забезпечує універсальність і адаптивність для різних ринків і умов. Ця інженерна інновація може стати ключем до відновлення лідерських позицій компанії у світовій автомобільній галузі
Читати далі
Схожі записиУ німецькому місті Вольфсбург випробовують електромобіль Gen.Urban, який вже самостійно їздить звичайними міськими вулицями поруч з іншими учасниками руху. Машина не має керма і педалей, тому пасажири перебувають у салоні без можливості керувати авто традиційним способом Проєкт Gen.Urban створили для розуміння того, як люди почуваються під час поїздки в автономному транспорті Інженери Volkswagen аналізують поведінку […]
15 Грудня 2025
Європейський Союз готується відмовитися від плану повністю заборонити продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Про це наприкінці тижня заявив один із керівників Європарламенту. Офіційне рішення очікують до кінця року, і воно фактично ставить крапку в довгій і напруженій дискусії. Європа стояла перед вибором: або посилювати екологічні вимоги за прикладом Китаю, або […]
15 Грудня 2025
Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі