Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1

14.10.2024
Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 20292

Коли Tesla презентувала свій футуристичний Cybercab, деякі експерти помітили несподівану схожість з рідкісною екологічною моделлю минулого — Volkswagen XL1. Незважаючи на те, що Tesla Cybercab та VW XL1 мають різні цілі, їх візуальна подібність надто очевидна, щоб її ігнорувати. Обидві моделі націлені на ефективність у плані аеродинаміки, використовуючи передові технології та інноваційний дизайн для покращення продуктивності

Tesla Cybercab, також відомий як роботаксі, є повністю електричним і самокерованим автомобілем. Ілон Маск планує запустити його у виробництво до 2027 року, з очікуваною ціною близько $30 тисяч. Головна особливість Cybercab — відсутність керма та педалей, оскільки автомобіль повністю покладається на штучний інтелект та датчики для перевезення пасажирів без втручання людини

З іншого боку, VW XL1 був справжнім «єдинорогом» у світі автомобілів. Випущений обмеженим тиражем усього 250 одиниць, він був доступний лише для європейських покупців за ціною близько €111 тисяч. XL1 був гібридним авто з вражаючою витратою палива — всього 0,9 літра на 100 км, що дорівнює 260 миль на галон. VW досягнув такого результату за допомогою 0,8-літрового двоциліндрового дизельного двигуна та використання легких матеріалів і аеродинамічного дизайну

Тож як ці дві моделі — один доступний роботаксі, а інший ультрадорогий екологічний автомобіль — виявилися такими схожими? Основне пояснення полягає в їхньому прагненні до аеродинамічної ефективності, а також у бажанні створити щось футуристичне та привабливе. Давайте розглянемо п’ять ключових схожостей між Tesla Cybercab і VW XL1

Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 2

1. Аеродинамічні форми та футуристичний дизайн

Найочевидніша схожість між Cybercab і XL1 — це їхні загальні форми. Аеродинаміка диктує дизайн обох моделей, адже крапля води є природною формою з найменшим опором повітрю. Короткий капот і похила лінія даху – це спільні риси для багатьох концепт-карів та серійних моделей, але ці елементи особливо помітні у Cybercab та XL1 завдяки їхньому схожому силуету

Однак VW XL1 йде ще далі в прагненні до найкращої аеродинаміки. Його подовжений хвіст і покриття задніх коліс були розроблені для мінімізації опору повітря. У той час як Cybercab використовує великі дискові колеса та підвищену поясну лінію, що робить його дизайн більш дружнім і менш агресивним, ніж у XL1

Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 3

2. Двері типу «крила метелика»

Ще одна спільна риса між Cybercab і XL1 — це їхні двері типу «крила метелика», які надають автомобілям більш футуристичного вигляду. Такі двері не тільки виглядають ефектно, але й роблять посадку та висадку з низькопрофільних автомобілів більш зручною. Цей тип дверей зазвичай зустрічається на суперкарах і гіперкарах, рідко на більш масових моделях, хоча виняток становить Tesla Model X з його дверима типу «крила сокола»

У VW XL1 двері з «крилами метелика» були частково необхідністю через ультранизьку висоту автомобіля — всього 1153 мм. Ця особливість дизайну дозволяє пасажирам легше сідати в авто, враховуючи його невеликий кліренс. У Tesla Cybercab цей тип дверей більше служить декоративною функцією, оскільки прототипи авто виглядають значно вищими, ніж XL1, і не потребують таких інженерних рішень

Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 4

3. Відсутність заднього скла

Хоча відсутність заднього скла може здатися незвичайним рішенням, воно є ще однією спільною рисою між Tesla Cybercab і VW XL1. У VW це було зроблено для зменшення маси та покращення аеродинаміки, тоді як у Cybercab таке рішення обумовлене повною автономністю автомобіля, що робить огляд назад непотрібним

Цікаво, що відсутність заднього скла стає тенденцією у сучасному автомобільному дизайні. Нові моделі, такі як Avatr 12 та Polestar 4, також позбулися заднього скла, що свідчить про те, що нові технології в автомобілях можуть замінити традиційні методи забезпечення видимості, такі як дзеркала та вікна

Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 5

4. Світлодіодні смуги по всій ширині

Ця схожість може здатися незначною, але і Tesla Cybercab, і VW XL1 мають світлодіодні смуги по всій ширині автомобіля спереду і ззаду. Це надає автомобілям виразного науково-фантастичного вигляду, особливо вночі. Хоча у кожного авто є свій власний унікальний світловий підпис, Tesla Cybercab явно черпає натхнення у Cybertruck зі своїми чистими, футуристичними лініями

Цей елемент додає ще більше футуризму дизайну обох автомобілів, підкреслюючи їхню інноваційність. Крім того, світлові смуги забезпечують автомобілям додаткову впізнаваність на дорозі, що важливо для моделей, які претендують на революційність у своїх сегментах

Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 6

5. Двомісний салон та особливості компоновки

Остання схожість — це двомісний салон обох моделей. Незважаючи на те, що Cybercab та XL1 не орієнтовані на високопродуктивне водіння, обидва автомобілі мають лише два місця для пасажирів. Однак Tesla Cybercab має унікальну рису — відсутність керма та педалей, оскільки автомобіль повністю покладається на автономні технології для управління

У VW XL1 також є цікава особливість — асиметричне розташування сидінь, яке дозволяє більш ефективно використовувати вузький салон. Cybercab, на відміну від XL1, пропонує більше багажного простору, оскільки електричний двигун дозволяє краще організувати внутрішній простір автомобіля. XL1, натомість, був обмежений через використання гібридної установки, яка включала задньорозташований дизельний двигун, що зменшувало багажне відділення

Tesla Cybercab має чимало спільного з Volkswagen XL1 — photo 7

Таким чином, попри значні відмінності між Tesla Cybercab і VW XL1, обидва автомобілі мають чимало спільного у своїй архітектурі та дизайнерських рішеннях. Вони обидва прагнуть досягти максимальної ефективності, використовуючи інноваційні підходи як в аеродинаміці, так і в компонуванні салону. А ви як вважаєте: чи були дизайнери Tesla натхненні Volkswagen XL1, чи ці схожості — це просто наслідок інженерних рішень для досягнення ефективності?

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK