Tesla опинилася під серйозним регуляторним тиском у Каліфорнії через звинувачення в оманливій рекламі своїх систем допомоги водієві. Департамент транспортних засобів штату Каліфорнія (DMV) звинувачує автовиробника у перебільшенні можливостей функцій Autopilot та Full Self-Driving (FSD), що може призвести до відкликання або призупинення ліцензії Tesla на продаж автомобілів у штаті
П’ятиденні слухання в адміністративному суді Окленда розпочнуться найближчого понеділка
Вони стали продовженням справи, ініційованої ще у липні 2022 року. Тоді регулятор заявив, що Tesla вводила споживачів в оману, створюючи враження, нібито її автомобілі можуть повністю самостійно пересуватись на короткі й довгі відстані без участі водія. Основним доказом стали маркетингові матеріали компанії, в яких надто оптимістично описувалися можливості Autopilot та FSD
У червні 2025 року суддя штату відмовив Tesla у проханні закрити справу без розгляду, вказавши на обґрунтованість претензій. Тепер суд має оцінити, чи справді компанія порушила норми рекламування, і чи є підстави для санкцій. У разі втрати дилерської ліцензії, Tesla не зможе реалізовувати автомобілі в одному з найважливіших для себе регіонів – Каліфорнія є найбільшим ринком електромобілів у США.
Юристи компанії наполягають, що їхні рекламні заяви не виходили за межі свободи слова, а також супроводжувалися офіційними застереженнями: Autopilot потребує постійного контролю з боку водія. Вони стверджують, що суперечливі формулювання вирвані з контексту та не враховують технічних обмежень

Попри юридичні виклики, Tesla одночасно намагається отримати дозвіл на запуск власного сервісу роботаксі у Сан-Франциско
За планом, автопарк із моделей Tesla Model Y мав би працювати автономно, але під наглядом оператора й лише у межах певної території. Якщо проєкт буде затверджено, Tesla змагатиметься з Waymo — компанією, яка вже надає аналогічні послуги в місті
Тим часом у Флориді триває окремий судовий процес за участі Tesla. Йдеться про смертельний наїзд автомобіля Model S на пішохода у 2019 році. Суд присяжних у Маямі має визначити, чи несе система Autopilot частину відповідальності за трагедію разом із водієм, який, за даними слідства, не стежив за дорогою. Подібні інциденти також стали об’єктом розслідування регуляторів США, і очікується ще кілька судових процесів проти компанії у майбутньому
У справі у Флориді свідчила професорка інженерії та колишня пілотеса ВМС США Мері “Міссі” Каммінґс. Вона заявила, що бренд Autopilot створює у споживачів надмірні очікування, оскільки асоціюється з надійними авіаційними системами. Каммінґс наголосила: “Термін ‘автопілот’ викликає у людей відчуття повної автономії, що не відповідає реальним можливостям автомобіля”

Tesla наголошує, що заяви про повністю автономне водіння стосуються майбутнього й не відображають поточних технологій
На сьогодні системи Autopilot та FSD належать до другого рівня автоматизації (Level 2 ADAS), що передбачає активний контроль з боку водія. Хоча Ілон Маск неодноразово обіцяв, що Tesla досягне повної автономії п’ятого рівня, ці прогнози поки що не справдились
Усе це вказує на ключову проблему ринку автопілотів — розрив між технологічним потенціалом і очікуваннями споживачів. Якщо регулятори Каліфорнії визнають рекламні методи Tesla недобросовісними, це може стати прецедентом не лише для компанії, а й для всієї галузі автономного транспорту. Під загрозою опиняється не лише бізнес Tesla в Каліфорнії, але й довіра споживачів до ринку розумних авто загалом
Читати далі
Схожі записиПісля General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]
18 Листопада 2025
Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі