Tesla опинилася під серйозним регуляторним тиском у Каліфорнії через звинувачення в оманливій рекламі своїх систем допомоги водієві. Департамент транспортних засобів штату Каліфорнія (DMV) звинувачує автовиробника у перебільшенні можливостей функцій Autopilot та Full Self-Driving (FSD), що може призвести до відкликання або призупинення ліцензії Tesla на продаж автомобілів у штаті
П’ятиденні слухання в адміністративному суді Окленда розпочнуться найближчого понеділка
Вони стали продовженням справи, ініційованої ще у липні 2022 року. Тоді регулятор заявив, що Tesla вводила споживачів в оману, створюючи враження, нібито її автомобілі можуть повністю самостійно пересуватись на короткі й довгі відстані без участі водія. Основним доказом стали маркетингові матеріали компанії, в яких надто оптимістично описувалися можливості Autopilot та FSD
У червні 2025 року суддя штату відмовив Tesla у проханні закрити справу без розгляду, вказавши на обґрунтованість претензій. Тепер суд має оцінити, чи справді компанія порушила норми рекламування, і чи є підстави для санкцій. У разі втрати дилерської ліцензії, Tesla не зможе реалізовувати автомобілі в одному з найважливіших для себе регіонів – Каліфорнія є найбільшим ринком електромобілів у США.
Юристи компанії наполягають, що їхні рекламні заяви не виходили за межі свободи слова, а також супроводжувалися офіційними застереженнями: Autopilot потребує постійного контролю з боку водія. Вони стверджують, що суперечливі формулювання вирвані з контексту та не враховують технічних обмежень
Попри юридичні виклики, Tesla одночасно намагається отримати дозвіл на запуск власного сервісу роботаксі у Сан-Франциско
За планом, автопарк із моделей Tesla Model Y мав би працювати автономно, але під наглядом оператора й лише у межах певної території. Якщо проєкт буде затверджено, Tesla змагатиметься з Waymo — компанією, яка вже надає аналогічні послуги в місті
Тим часом у Флориді триває окремий судовий процес за участі Tesla. Йдеться про смертельний наїзд автомобіля Model S на пішохода у 2019 році. Суд присяжних у Маямі має визначити, чи несе система Autopilot частину відповідальності за трагедію разом із водієм, який, за даними слідства, не стежив за дорогою. Подібні інциденти також стали об’єктом розслідування регуляторів США, і очікується ще кілька судових процесів проти компанії у майбутньому
У справі у Флориді свідчила професорка інженерії та колишня пілотеса ВМС США Мері “Міссі” Каммінґс. Вона заявила, що бренд Autopilot створює у споживачів надмірні очікування, оскільки асоціюється з надійними авіаційними системами. Каммінґс наголосила: “Термін ‘автопілот’ викликає у людей відчуття повної автономії, що не відповідає реальним можливостям автомобіля”
Tesla наголошує, що заяви про повністю автономне водіння стосуються майбутнього й не відображають поточних технологій
На сьогодні системи Autopilot та FSD належать до другого рівня автоматизації (Level 2 ADAS), що передбачає активний контроль з боку водія. Хоча Ілон Маск неодноразово обіцяв, що Tesla досягне повної автономії п’ятого рівня, ці прогнози поки що не справдились
Усе це вказує на ключову проблему ринку автопілотів — розрив між технологічним потенціалом і очікуваннями споживачів. Якщо регулятори Каліфорнії визнають рекламні методи Tesla недобросовісними, це може стати прецедентом не лише для компанії, а й для всієї галузі автономного транспорту. Під загрозою опиняється не лише бізнес Tesla в Каліфорнії, але й довіра споживачів до ринку розумних авто загалом
Читати далі
Схожі записиSkoda показала перші образи Vision O — концепту майбутньої електричної Octavia. Вперше за десятиліття бестселер чехів змінює платформу, стиль і саму ідеологію. Але залишає головне — простір, функціональність і доступність Компанія Skoda впевнено рухається в еру електрифікації Після успіху кросоверів Enyaq та Elroq, а також анонсу компактнішого Epiq, чехи звертають увагу на свій головний козир […]
1 Серпня 2025Після років експериментів з кросоверами Subaru знову звертає погляд на спорткари. Але цього разу — без характерного реву «боксерного» двигуна. У компанії замислилися над повністю електричною версією легендарного BRZ — купе, яке встигло стати улюбленцем ентузіастів Оригінальний Subaru BRZ з’явився ще у 2011 році Легке купе з заднім приводом і атмосферним бензиновим двигуном швидко завоювало […]
1 Серпня 2025Новий електричний флагманський Li Auto i8 (не плутати з гібридним суперкаром BMW i8) — це шестимісний SUV, який поєднує аеродинаміку спорткара, салон рівня бізнес-класу й витрату енергії на рівні компактного седана. І все це — за ціну меншу, ніж середньостатистична Tesla Li Auto i8 за габаритами більший за Tesla Model X, а за аеродинамікою кращий […]
1 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі