Tesla – найдешевший в обслуговуванні бренд
Витрати на технічне обслуговування та ремонт часто є критично важливим фактором для потенційних покупців, оскільки вони можуть суттєво вплинути на їхній бюджет. В останньому щорічному опитуванні, проведеному журналом Consumer Reports, учасників попросили поділитись своїми витрати на технічне обслуговування (включаючи заміну масла, шин тощо) та ремонт за попередні 12 місяців, за винятком витрат, пов’язаних з ремонтом після ДТП
У цьому дослідженні Tesla виявилася найменш дорогим брендом в обслуговуванні протягом 10-річного періоду володіння. Однак важливо зазначити, що це дослідження не враховує потенційну вартість заміни акумуляторів, що може суттєво змінити оцінку
Американські бренди домінують у списку найдешевших в плані витрат на технічне обслуговування і ремонт, посівши чотири з п’яти перших місць. І навпаки, Land Rover виявився найдорожчий в обслуговуванні брендом, за яким, що не дивно, слідують німецькі автовиробники преміум-класу
Загалом, Consumer Reports виявив, що нові автомобілі зазвичай потребують дуже мало уваги в перші кілька років володіння, на які поширюється типова трирічна гарантія. Однак витрати на обслуговування можуть значно зростати з віком автомобіля, особливо якщо мова йде про розкішні моделі європейських брендів
Згідно з результатами, середньостатистична Tesla коштує лише $580 на утримання протягом перших п’яти років і $4035 протягом перших 10 років, що робить її лідером списку, випереджаючи Buick і Toyota. Це далеко від відповідних цифр для середньостатистичного Land Rover, який коштує $4250 за перші п’ять років і колосальні $19 250 за перші 10 років, що легко ставить його в самий кінець списку
Слід зазначити, що єдиний автомобіль Tesla, який продається досить довго, щоб потрапити в десятирічне дослідження, – це Model S. Крім того, Tesla – єдиний бренд у списку, який пропонує виключно електромобілі, що підтверджує теорію про те, що моделі з ДВЗ дорожчі в обслуговуванні, адже вони мають більше рухомих частин
З іншого боку, потенційна заміна батареї Tesla, яка коштує від $10 000 до $20 000 залежно від моделі і відбувається поза межами гарантії, може легко переважити потенційні переваги порівняно з автомобілями з бензиновим двигуном. На щастя, більшість акумуляторів електромобілів мають витримувати понад 300 000 км пробігу без значних проблем з деградацією
А як щодо ремонту після зіткнення?
Тут картина не зовсім райдужна для Tesla. Хоча Consumer Reports визнав їх найдешевшими в обслуговуванні, ремонт Tesla після зіткнення значно дорожчий порівняно з іншими електромобілями та бензиновими автомобілями. Ця розбіжність значною мірою пов’язана з високотехнологічними характеристиками, дефіцитом запчастин на вторинному ринку та тенденцією до того, що після аварій Tesla зазвичай визнають тотальними і списують – це вигідніше для страхових компаній
Саме тому компанія Hertz нещодавно відмовилась від автопарку Tesla Model 3. Однак ця проблема в першу чергу пов’язана з вищою частотою пошкоджень серед водіїв електромобілів, які користуються каршерінгом, порівняно зі звичайними власниками електромобілів