Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів — photo 64352

Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів

01.12.2025
3 хвилини на прочитання

Toshiba зайняла помітну частку на ринку літій-йонних батарей для промисловості, транспорту і енергетики, хоч використовує дорожчий анодний матеріал з нижчою енергетичною щільністю. Компанія робить ставку на аноди з літій-титанату (LTO) у боротьбі з дешевшими графітовими анодами. Вона прагне зміцнити позиції у сферах, де поки домінують свинцево-кислотні батареї: у легких електромотоциклах, човнах і промисловому обладнанні

Батареї SCiB з’явилися у 2008 році й нині доступні у вигляді окремих елементів, модулів та готових систем. Їх можна поєднувати послідовно або паралельно залежно від необхідної напруги і ємності. Наприклад, модуль Type 3 у серійній конфігурації здатний видавати понад 1000 вольт і близько 40 кВт-год. У промисловості такі системи використовують для згладжування коливань частоти на підстанціях і для зберігання енергії з відновлюваних джерел. У транспорті вони живлять електричні пороми та акумуляторні локомотиви

У жовтні Toshiba представила 24-вольтову систему SCiB як заміну стандартним свинцево-кислотним батареям на японському ринку доступної мобільності. Конструкція дозволяє адаптувати її і для інших країн

Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів — photo 2

Переваги анодів LTO 

LTO коштує дорожче, але має значний ресурс — понад 20 000 циклів, високу безпеку, швидке заряджання й роботу при температурах до –30 °C. Це важливо для сегмента 24-вольтових замінників свинцево-кислотних батарей, бо традиційні рішення важкі, повільно заряджаються і швидко зношуються, хоча й залишаються популярними через низьку ціну

Графітові аноди працюють інакше: іони літію просуваються між щільними шарами вуглецю, що уповільнює процес. Аноди LTO мають тривимірну тунельну структуру, яка дає більше простору для руху іонів на високих швидкостях, тож батарея заряджається швидше. Та графіт має нижчий потенціал відносно літію, тож дає вищу енергетичну щільність. Це означає, що для рівної ємності потрібно більше комірок LTO

Під час швидкого заряджання чи холоду графітові аноди схильні до утворення металевого літію — так званого літієвого покриття. Воно сприяє появі дендритів, які пошкоджують анод і скорочують строк служби батареї. Крім того, дендрити пов’язані з ризиками займання. LTO таких проблем не має

Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів — photo 3

Тестування в електромотоциклах і система швидкої заміни акумуляторів 

Toshiba тестує свої 24-вольтові батареї у Бангкоку як заміну свинцево-кислотним елементам в електричних мотоциклах-таксі. Компанія співпрацює зі стартапом Naturenix, який спеціалізується на системах швидкої зарядки для невеликих електротранспортних засобів. Тестова програма дозволила водіям швидко міняти батарейні блоки на станціях

Дані випробувань показують, що строк служби може перевищити десять років навіть у спекотному кліматі Бангкока, а за умови спеціального обслуговування — досягати приблизно 18 років. З грудня до березня 2026 року почнеться новий етап тестів — із платним сервісом для 100 мотоциклів і п’ятьма станціями заряджання

Toshiba доведеться конкурувати з Honda, яка вже кілька років розвиває бізнес із заміни батарей у країнах Азії. З 2019 року Honda тестує свої мобільні батарейні блоки у Філіппінах, Індонезії та Японії. Комерційні послуги працюють у Японії, Індії, Таїланді та Європі

Toshiba каже, що її підхід інший. Завдяки довгому строку служби та здатності заряджатися до 80% за шість хвилин система SCiB відкриває можливість підписної моделі “батарея як сервіс”. Знос традиційних літій-йонних батарей робить такі моделі менш вигідними. Водночас швидка зарядка зменшує потребу в частій заміні акумулятора, тож кількість станцій можна скоротити

Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів — photo 4

Toshiba працює і з малими суднами 

У жовтні Yamaha почала тестувати SCiB у пасажирському електричному човні в порту Йокогами. До цього судно використовувало свинцево-кислотні батареї, які доводилося міняти після кожного рейсу. Нова система складається з двох послідовно з’єднаних блоків і шести паралельних модулів, що забезпечують 48 вольт і 11,52 кВт-год

Експерти кажуть, що SCiB може стати безпечним та вигідним конкурентом дешевшим літій-йонним батареям у сферах, де потрібна довговічність і стабільна робота. LTO має вищу енергетичну щільність, ніж свинцеві батареї, займає менше місця та витримує більше циклів. У порівнянні з графітовими літій-йонними батареями вона безпечніша, тому краще підходить для специфічних застосувань у транспорті й промисловості

Читати далі

Схожі записи
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок

Американські власники Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 скоро отримають можливість використовувати свої електромобілі як домашні генератори. Машина зможе подавати енергію в електрощит будинку, тож під час відключення світла або в години пікових тарифів сім’я матиме запасний ресурс і зможе економити на рахунках Hyundai Motor Group, куди входять Hyundai, Kia і Genesis, заявила про розширення […]

1 Грудня 2025
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок — photo 64344
Lotus перетворює свої електромобілі на гібриди

П’ять років тому Lotus оголосив про перехід на повністю електричні моделі й представив Eletre, Emeya та Evija  Компанія довго трималася цього курсу, але нині, як і багато інших виробників, повертається до проміжного рішення. Першим кроком стане потужна plug-in гібридна версія кросовера Eletre, яку готують до серійного запуску Близько року тому Lotus коротко показав принцип роботи […]

30 Листопада 2025
Lotus перетворює свої електромобілі на гібриди — photo 64324
Китайські автовиробники готуються завалити світ дешевими електрокарами

Прем’єри на автосалоні в Гуанчжоу дають чіткий сигнал: країна націлилася зайняти масовий сегмент електромобілів На стендах з’явилися моделі, стартова ціна яких коливається від 100 001 юаня ($14 100) до 150 000 юанів ($21 100). Такий діапазон робить їх доступними не лише для внутрішнього ринку. За даними Nikkei Asia, чимало великих китайських брендів готують ці новинки […]

30 Листопада 2025
Китайські автовиробники готуються завалити світ дешевими електрокарами — photo 64306
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок

Американські власники Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 скоро отримають можливість використовувати свої електромобілі як домашні генератори. Машина зможе подавати енергію в електрощит будинку, тож під час відключення світла або в години пікових тарифів сім’я матиме запасний ресурс і зможе економити на рахунках Hyundai Motor Group, куди входять Hyundai, Kia і Genesis, заявила про розширення […]

1 Грудня 2025
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок — photo 64344
Lotus перетворює свої електромобілі на гібриди

П’ять років тому Lotus оголосив про перехід на повністю електричні моделі й представив Eletre, Emeya та Evija  Компанія довго трималася цього курсу, але нині, як і багато інших виробників, повертається до проміжного рішення. Першим кроком стане потужна plug-in гібридна версія кросовера Eletre, яку готують до серійного запуску Близько року тому Lotus коротко показав принцип роботи […]

30 Листопада 2025
Lotus перетворює свої електромобілі на гібриди — photo 64324
Китайські автовиробники готуються завалити світ дешевими електрокарами

Прем’єри на автосалоні в Гуанчжоу дають чіткий сигнал: країна націлилася зайняти масовий сегмент електромобілів На стендах з’явилися моделі, стартова ціна яких коливається від 100 001 юаня ($14 100) до 150 000 юанів ($21 100). Такий діапазон робить їх доступними не лише для внутрішнього ринку. За даними Nikkei Asia, чимало великих китайських брендів готують ці новинки […]

30 Листопада 2025
Китайські автовиробники готуються завалити світ дешевими електрокарами — photo 64306
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK