Toyota готується до кінця ери ДВЗ
Кожна компанія, незалежно від того, виготовляє вона гаджети, програмне забезпечення чи автомобілі, прагне, щоб її технології перемогли. Однак потрібно йти за ринком, і для автомобільної індустрії це особливо важко, оскільки світові регулятори націлені на перехід до безвуглецевого майбутнього. Найбільший виробник автомобілів у світі, Toyota, розуміє це і, навіть якщо компанія не була першопроходцем у виробництві електромобілів, вона досягла успіху із гібридами і наразі вирішила взагалі відмовитись від авто суто з двигунами внутрішнього згоряння
Toyota переглядає майбутнє своїх автомобілів у США
Головний науковець Toyota підтвердив, що компанія обговорює можливу дату завершення виробництва неелектрифікованих автомобілів для ринку США, про що він розповів в інтерв’ю Bloomberg. “У США зараз ухвалюється рішення щодо припинення виробництва чисто ДВЗ для американського ринку”, — сказав Гілл Пратт, головний науковець Toyota. “Той факт, що ми розглядаємо таке рішення, означає, що їх кінець дійсно близько”
Замість бензинових двигунів — електромобілі та гібриди
Ця новина може здивувати тих, хто захоплюється бензиновими двигунами Toyota, як-от трьохциліндровим у GR Corolla або атмосферним 5,0-літровим V8 у Lexus IS 500 F Sport. Але якщо звернути увагу на продажі Toyota, стане зрозуміло, що цей напрямок є закономірним
Toyota не дуже вдало запустила свої перші електромобілі. Її три електричні моделі в США, включно із Subaru Solterra, поступаються конкурентам з точки зору запасу ходу, часу заряджання та загальної технологічності, особливо китайським виробникам, які лідирують у цій сфері. Проте електричні моделі все одно продаються досить добре, а особливо популярними є гібриди. Toyota стала піонером гібридних технологій і зараз має найбільшу лінійку електрифікованих авто серед усіх виробників. У вересні майже половина продажів компанії в США припала на електромобілі та гібриди. Серед них і Camry, яка тепер випускається лише у гібридному варіанті, що робить її одним із небагатьох седанів, які все ще продаються у значних обсягах в Америці
Майбутнє Toyota — це електрифікація
Для Toyota майбутнє — це не автомобілі з ДВЗ. Представники компанії натякали на те, що їх планом є повністю гібридне або електричне майбутнє в Америці, і зараз це одна з найчіткіших заяв щодо напрямку розвитку компанії. Гілл Пратт, який працює в Toyota майже десять років і є також генеральним директором Toyota Research Institute, має великий досвід у науці та техніці. Він обіймав керівні посади в DARPA та MIT, що підтверджує його компетентність у питаннях змін клімату. В інтерв’ю Bloomberg він зізнався, що “глибоко засмучений” зростаючим рівнем викидів CO2, спричинених діяльністю людини. “Якщо вас це не лякає, то ви просто не розумієте ситуації”, — зазначив він
При цьому Пратт підтримує скептичний підхід Toyota до чистої електрифікації автомобілів. Компанія відстоює ідею “багатошляхового” підходу, який передбачає різні типи силових установок залежно від потреб клієнтів: гібриди, водневі автомобілі або електромобілі
Шляхи розвитку електрифікації: плюси та мінуси
Є два способи оцінити цей підхід. Критичний полягає в тому, що воднева енергетика для пасажирських автомобілів поки що не виправдала очікувань, а гібриди, хоч і значно чистіші та ефективніші, ніж авто з ДВЗ, все одно генерують викиди вуглецю, на відміну від електромобілів. Однак більш прагматичний підхід полягає в тому, що будь-яке рішення, яке зменшує кількість авто з ДВЗ на дорогах, є прогресом, і легше перевести людей на гібриди, принаймні на цей момент, ніж відразу змінити весь ринок на електромобілі