Honda оголосила про розробку нових твердоелектролітних батарей, які обіцяють змінити правила гри в індустрії електромобілів. Компанія заявляє, що до кінця цього десятиліття її електрокари зможуть проїжджати до 1000 км на одному заряді, а після 2040 року цей показник може зрости до 1250 км. Ці амбітні цілі супроводжуються технічними інноваціями, спрямованими на зменшення розмірів, ваги та вартості батарей
Революція у батареях: менші, легші, дешевші
Нові батареї Honda матимуть на 50% менший розмір, на 35% меншу вагу і будуть на 25% дешевшими у виробництві порівняно з сучасними літій-іонними акумуляторами. Використання твердого електроліту забезпечить вищий рівень безпеки та підтримку значно швидшої зарядки. Це дозволить зменшити вартість зарядки електромобіля, оптимізувавши витрати енергії
Крім того, такі батареї будуть менш схильними до перегріву та коротких замикань. Висока щільність енергії стане ключем до подолання “анксіозності заряду”, забезпечуючи більший запас ходу навіть для компактних моделей
Виклики на шляху до масового виробництва
Під час презентації в Японії Honda визнала, що прототипи батарей все ще занадто малі — їхній розмір потрібно збільшити у 100 разів, аби вони були придатними для використання у транспортних засобах. Для вирішення цієї проблеми компанія відкрила пілотну лінію виробництва, яка стартує наступного місяця. Основними викликами залишаються уникнення тріщин у керамічних сепараторах, запобігання утворенню дендритів у електроліті та підтримання низької вологості в приміщеннях
Honda використовує інноваційні підходи до вирішення цих питань. Наприклад, електроліт буде виготовлятися методом безперервного змішування, що у три рази швидше за традиційні процеси. Для зниження енерговитрат кожен етап виробництва ізолюється в кліматично контрольованих зонах
Конкуренція та перспективи
Honda — не єдиний гравець у гонці за створення ідеальної батареї. Toyota, Nissan, Stellantis, BMW та Volkswagen також працюють над технологією твердих електролітів, часто у партнерстві з іншими компаніями. Проте Honda планує стати лідером, використовуючи власні інновації, які дозволять зробити батареї економічно ефективними та придатними для масового виробництва
Президент Honda R&D Кейдзі Оцу наголосив, що твердоелектролітні батареї стануть “справжнім проривом” у світі електромобілів. Якщо компанія реалізує свої плани, це може суттєво змінити ринок, зменшити витрати на зарядку електромобілів та зробити їх більш доступними для широкого кола покупців
Honda впевнено просувається до своєї мети створити економічні, надійні та безпечні батареї нового покоління, які відкриють нову еру електротранспорту. Її досягнення можуть стати ключем до масового впровадження електромобілів у всьому світі
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі