Ferrari не намагається відтворити звуки чи відчуття двигуна внутрішнього згоряння
Інженери компанії хочуть передати ту саму драматичність і глибокий зв’язок між людиною й автомобілем. І якщо Hyundai у своєму Ioniq 5 N експериментує з імітацією семиступінчастої коробки передач і спортивним саундтреком, Ferrari йде власним шляхом. У майбутній Elettrica компанія впроваджує унікальну концепцію, засновану не на передачах, а на рівнях потужності

Джанмарія Фульгенці, керівник відділу розробки Ferrari, пояснив, що команда експериментувала з підрульовими пелюстками, прагнучи не просто створити звичну поведінку для водіїв бензинових машин, а додати їзді емоційного сенсу. Водій повинен мати відчутний контакт із автомобілем, момент, коли може буквально «доторкнутися» до потужності. На швидкісних трасах Elettrica залишатиметься тихою і повністю автоматизованою, але коли водій захоче відчути справжній драйв, він зможе зануритися в цей процес керування й насолоди
Усі, хто хоча б раз відчував магію швидкісного заїзду, розуміє: перемикання передач і звук двигуна — це не просто архаїчні звички. Це мова, якою машина спілкується з водієм. На треку пілот не має часу дивитися на спідометр — він орієнтується на звук, передачу й відчуття. Перемикання на червоній лінії одометра стає своєрідним маркером, який визначає ритм руху. Саме це і намагається відтворити Ferrari, тільки в новій, електричній реальності

Hyundai зробила перший крок у цьому напрямку, створивши електромобіль, який дозволяє водію відчути стан потоку — повного занурення у процес керування. У Ioniq 5 N водій відчуває швидкість через умовні передачі, слухає «червону лінію» і спілкується з автомобілем. Ferrari прагне до схожих відчуттів, але без імітацій, лише через справжній механічний зв’язок між водієм і електрокаром
Elettrica матиме п’ять рівнів потужності, які відкриватимуться послідовно, створюючи ілюзію перемикання передач. Коли водій «підвищує рівень», автомобіль вивільняє повну силу поступово, додаючи елемент контролю та азарту. А коли машина заходить у поворот, лівий підрульовий пелюсток дає змогу «знизити рівень» і відчути ефект гальмування двигуном — знайоме, природне відчуття, що поєднує швидкість, звук і рух кузова

Щоб зберегти емоційність, Ferrari додає до салону справжній звук, але не синтетичний
Компанія підсилює реальні вібрації електродвигуна, використовуючи акселерометр, який зчитує коливання під заднім інвертором, коли мотор розкручується до 25 000 обертів за хвилину. Спеціальний алгоритм Ferrari підсилює їх, створюючи унікальний акустичний досвід. Можливо, це звучить технічно, але сенс у тому, щоб повернути водієві природну емоцію руху
Ferrari не шукає простих рішень. Вона намагається знайти спосіб зберегти театральність і живість водіння навіть без реву двигуна. Компанія чудово розуміє, що керування спортивним автомобілем — це не лише швидкість, а й емоційний зв’язок. Її попередні моделі, як-от гібрид Ferrari 296, довели, що навіть у часи нових технологій можна створювати машини, які передають автентичність і драйв краще, ніж конкуренти
Читати далі
Схожі записиHyundai повернулася до ідеї мобільних роботів, яку представила чотири роки тому, і тепер показала серійний варіант у Токіо. Компанія розглядає його як частину майбутньої стратегії в робототехніці та логістиці. Невеликий робот отримав повну автономність і працює на основі штучного інтелекту, що дозволяє йому впевнено рухатися різними поверхнями й швидко адаптуватися до різних завдань У центрі […]
6 Грудня 2025
Новий AUDI E7X майже не схожий на моделі Audi, до яких Ви звикли. Він стане другим автомобілем під молодим китайським брендом AUDI й дебютує наступного року. Інформація про новинку просочилася після публікації фотографій у базі Міністерства промисловості та інформаційних технологій Китаю Зовнішність серійної версії майже повторює концепт Передня частина E7X отримала закриту панель замість решітки […]
6 Грудня 2025
Subaru готує до виходу Trailseeker 2026 модельного року, електричний універсал-кросовер, який оцінюють у $39 995. Він дорожчий за оновлений Outback приблизно на п’ять тисяч, хоча пропонує помітно сучасніший підхід до дизайну, оснащення й динаміки Базова версія Premium має закриту передню панель і світлодіодну оптику. Кузов стоїть на 18-дюймових аеродинамічних дисках і піднімається над дорогою на […]
6 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі