У Ferrari пояснили, як їх перший електромобіль даруватиме емоції — photo 59724

У Ferrari пояснили, як їх перший електромобіль даруватиме емоції

17.10.2025
3 хвилини на прочитання

Ferrari не намагається відтворити звуки чи відчуття двигуна внутрішнього згоряння

Інженери компанії хочуть передати ту саму драматичність і глибокий зв’язок між людиною й автомобілем. І якщо Hyundai у своєму Ioniq 5 N експериментує з імітацією семиступінчастої коробки передач і спортивним саундтреком, Ferrari йде власним шляхом. У майбутній Elettrica компанія впроваджує унікальну концепцію, засновану не на передачах, а на рівнях потужності

У Ferrari пояснили, як їх перший електромобіль даруватиме емоції — photo 2

Джанмарія Фульгенці, керівник відділу розробки Ferrari, пояснив, що команда експериментувала з підрульовими пелюстками, прагнучи не просто створити звичну поведінку для водіїв бензинових машин, а додати їзді емоційного сенсу. Водій повинен мати відчутний контакт із автомобілем, момент, коли може буквально «доторкнутися» до потужності. На швидкісних трасах Elettrica залишатиметься тихою і повністю автоматизованою, але коли водій захоче відчути справжній драйв, він зможе зануритися в цей процес керування й насолоди

Усі, хто хоча б раз відчував магію швидкісного заїзду, розуміє: перемикання передач і звук двигуна — це не просто архаїчні звички. Це мова, якою машина спілкується з водієм. На треку пілот не має часу дивитися на спідометр — він орієнтується на звук, передачу й відчуття. Перемикання на червоній лінії одометра стає своєрідним маркером, який визначає ритм руху. Саме це і намагається відтворити Ferrari, тільки в новій, електричній реальності

У Ferrari пояснили, як їх перший електромобіль даруватиме емоції — photo 3

Hyundai зробила перший крок у цьому напрямку, створивши електромобіль, який дозволяє водію відчути стан потоку — повного занурення у процес керування. У Ioniq 5 N водій відчуває швидкість через умовні передачі, слухає «червону лінію» і спілкується з автомобілем. Ferrari прагне до схожих відчуттів, але без імітацій, лише через справжній механічний зв’язок між водієм і електрокаром 

Elettrica матиме п’ять рівнів потужності, які відкриватимуться послідовно, створюючи ілюзію перемикання передач. Коли водій «підвищує рівень», автомобіль вивільняє повну силу поступово, додаючи елемент контролю та азарту. А коли машина заходить у поворот, лівий підрульовий пелюсток дає змогу «знизити рівень» і відчути ефект гальмування двигуном — знайоме, природне відчуття, що поєднує швидкість, звук і рух кузова

У Ferrari пояснили, як їх перший електромобіль даруватиме емоції — photo 4

Щоб зберегти емоційність, Ferrari додає до салону справжній звук, але не синтетичний

Компанія підсилює реальні вібрації електродвигуна, використовуючи акселерометр, який зчитує коливання під заднім інвертором, коли мотор розкручується до 25 000 обертів за хвилину. Спеціальний алгоритм Ferrari підсилює їх, створюючи унікальний акустичний досвід. Можливо, це звучить технічно, але сенс у тому, щоб повернути водієві природну емоцію руху

Ferrari не шукає простих рішень. Вона намагається знайти спосіб зберегти театральність і живість водіння навіть без реву двигуна. Компанія чудово розуміє, що керування спортивним автомобілем — це не лише швидкість, а й емоційний зв’язок. Її попередні моделі, як-от гібрид Ferrari 296, довели, що навіть у часи нових технологій можна створювати машини, які передають автентичність і драйв краще, ніж конкуренти

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї

Південнокорейський автовиробник, схоже, знайшов свій козир у відповідь на виклики від BYD та інших гравців на ринку Китаю. Hyundai розпочала попередні продажі EO — свого першого електричного позашляховика місцевого виробництва, ціна якого стартує від 130 000 юанів, або близько $18 300 Спільне підприємство Hyundai в Китаї з BAIC, відоме як Beijing Hyundai, розпочало попередній продаж […]

17 Жовтня 2025
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї — photo 59780
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me

Toyota отримала $20 мільйонів на реалізацію проєкту свого мініатюрного електромобіля FT-Me із сонячним дахом  Завдяки фінансуванню від уряду Великої Британії компанія наблизилася до втілення своєї ідеї в реальність. Незважаючи на довжину лише 2,5 метра, FT-Me має стати зручним, стильним і доступним рішенням для щоденного пересування містом. Toyota називає його «новаторською концепцією», яка поєднує преміальний дизайн […]

17 Жовтня 2025
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me — photo 59764
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів

Kia стає піонером серед автовиробників, які публічно тестують технологію «паспорта акумулятора» — систему, що відстежує стан батареї на рівні окремих елементів. Ця ініціатива має підготувати компанію до нових європейських норм, забезпечивши максимальну прозорість і довіру між брендом і клієнтами. Під час наукового експерименту інженери Kia використали електромобіль EV3 з вбудованими моніторами клітин, аби дослідити, як […]

17 Жовтня 2025
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів — photo 59752
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї

Південнокорейський автовиробник, схоже, знайшов свій козир у відповідь на виклики від BYD та інших гравців на ринку Китаю. Hyundai розпочала попередні продажі EO — свого першого електричного позашляховика місцевого виробництва, ціна якого стартує від 130 000 юанів, або близько $18 300 Спільне підприємство Hyundai в Китаї з BAIC, відоме як Beijing Hyundai, розпочало попередній продаж […]

17 Жовтня 2025
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї — photo 59780
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me

Toyota отримала $20 мільйонів на реалізацію проєкту свого мініатюрного електромобіля FT-Me із сонячним дахом  Завдяки фінансуванню від уряду Великої Британії компанія наблизилася до втілення своєї ідеї в реальність. Незважаючи на довжину лише 2,5 метра, FT-Me має стати зручним, стильним і доступним рішенням для щоденного пересування містом. Toyota називає його «новаторською концепцією», яка поєднує преміальний дизайн […]

17 Жовтня 2025
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me — photo 59764
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів

Kia стає піонером серед автовиробників, які публічно тестують технологію «паспорта акумулятора» — систему, що відстежує стан батареї на рівні окремих елементів. Ця ініціатива має підготувати компанію до нових європейських норм, забезпечивши максимальну прозорість і довіру між брендом і клієнтами. Під час наукового експерименту інженери Kia використали електромобіль EV3 з вбудованими моніторами клітин, аби дослідити, як […]

17 Жовтня 2025
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів — photo 59752
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK