В той час як світ продовжує шукати ефективні рішення для декарбонізації транспорту, Африка може зробити справжній прорив. Континент готується до запуску масштабної інфраструктури для швидкої заміни акумуляторів в електротранспорті. Ініціатором цього технологічного прориву стала індійська компанія SUN Mobility, яка вже довела ефективність своєї моделі в рідній Індії
Проєкт реалізується за підтримки Helios Climate — інвестиційної фірми, яка спеціалізується на кліматичних проєктах в Африці. У липні компанії оголосили про залучення $135 мільйонів інвестицій для масштабування існуючої мережі в Індії та запуску такої самої інфраструктури на африканському континенті
SUN Mobility зосереджується не на легкових електромобілях преміумкласу, як багато інших брендів, а на масовому та доступному транспорті — три- та чотириколісних моторикшах і скутерах, які слугують основним засобом пересування для мільйонів людей у країнах, що розвиваються
У багатьох африканських містах, як і в Індії, такі моторикші є ключовим транспортом для перевезення пасажирів і доставки вантажів
Проблема в тому, що традиційні моторикші з двигунами внутрішнього згоряння суттєво забруднюють повітря. Лише в Індії, за даними Climate and Clean Air Coalition, автотранспорт такого типу спричиняє до 10% усіх викидів шкідливих речовин у повітря. В Африці моторикші генерують близько 5% усіх парникових газів
Ідея SUN Mobility проста, але революційна: замість довгої зарядки — швидка заміна батареї на спеціальній станції. Коли водій заїжджає на таку станцію, виснажений акумулятор одразу змінюється на повністю заряджений, і процес займає лише кілька хвилин. Це критично важливо для таксистів і кур’єрів, які не можуть дозволити собі тривалі зупинки
В Індії ця система вже довела свою ефективність: понад 1,4 мільйона замін батарей щомісяця при флоті всього у 50 тисяч транспортних засобів і 900 станціях обслуговування. Тобто, водії користуються послугою майже щодня
Поява подібної інфраструктури в Африці може стати потужним каталізатором для електрифікації міст, зменшення рівня забруднення та розвитку доступного зеленого транспорту. Нова модель не потребує великої потужності енергомереж, складної логістики чи великих інвестицій з боку самих водіїв — лише підмінний акумулятор, адаптований під конкретний вид транспорту
У майбутньому ця технологія може бути адаптована для багатьох країн світу
Особливо актуальною послуга буде там, де індивідуальне авто — це розкіш, а громадський або малогабаритний транспорт є життєвою необхідністю. SUN Mobility доводить, що електромобільність може бути масовою, швидкою, доступною — і не менш важливо — екологічною
Читати далі
Схожі записиНа стенді Subaru на Japan Mobility Show відбудуться світові прем’єри двох концептів під брендом STI На автошоу японський автовиробник розділить свій стенд на дві частини – Performance та Adventure – під головною темою «Керування відмінностями Subaru» (“Driving the Subaru Difference”). Найяскравішими експонатами стануть два концепти Subaru Performance-E та Performance-B під брендом STI – один із […]
15 Жовтня 2025Іспанська компанія Stark VARG SM представила повністю електричний супербайк, який поєднує гоночну продуктивність із щоденною зручністю VARG SM має оновлену геометрію, посилену підвіску та вражаючу потужність — до 80 кінських сил. При масі лише 124,5 кг цей мотоцикл має найкраще співвідношення потужності до ваги серед усіх серійних супермотоциклів. І, що ще цікавіше, його крутний момент […]
15 Жовтня 2025Toyota поступово надолужує відставання у цифровій трансформації. Повільний перехід компанії до повноцінних електромобілів призвів до того, що вона певний час відставала і в технологічній гонці програмного забезпечення. Тепер гібридний RAV4 GR 2026 року має стати тим автомобілем, який змінить ситуацію. Він не лише проїжджає до 50 миль (80 км) на електротязі, а й демонструє нову […]
15 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі