В той час як світ продовжує шукати ефективні рішення для декарбонізації транспорту, Африка може зробити справжній прорив. Континент готується до запуску масштабної інфраструктури для швидкої заміни акумуляторів в електротранспорті. Ініціатором цього технологічного прориву стала індійська компанія SUN Mobility, яка вже довела ефективність своєї моделі в рідній Індії
Проєкт реалізується за підтримки Helios Climate — інвестиційної фірми, яка спеціалізується на кліматичних проєктах в Африці. У липні компанії оголосили про залучення $135 мільйонів інвестицій для масштабування існуючої мережі в Індії та запуску такої самої інфраструктури на африканському континенті

SUN Mobility зосереджується не на легкових електромобілях преміумкласу, як багато інших брендів, а на масовому та доступному транспорті — три- та чотириколісних моторикшах і скутерах, які слугують основним засобом пересування для мільйонів людей у країнах, що розвиваються
У багатьох африканських містах, як і в Індії, такі моторикші є ключовим транспортом для перевезення пасажирів і доставки вантажів
Проблема в тому, що традиційні моторикші з двигунами внутрішнього згоряння суттєво забруднюють повітря. Лише в Індії, за даними Climate and Clean Air Coalition, автотранспорт такого типу спричиняє до 10% усіх викидів шкідливих речовин у повітря. В Африці моторикші генерують близько 5% усіх парникових газів

Ідея SUN Mobility проста, але революційна: замість довгої зарядки — швидка заміна батареї на спеціальній станції. Коли водій заїжджає на таку станцію, виснажений акумулятор одразу змінюється на повністю заряджений, і процес займає лише кілька хвилин. Це критично важливо для таксистів і кур’єрів, які не можуть дозволити собі тривалі зупинки
В Індії ця система вже довела свою ефективність: понад 1,4 мільйона замін батарей щомісяця при флоті всього у 50 тисяч транспортних засобів і 900 станціях обслуговування. Тобто, водії користуються послугою майже щодня

Поява подібної інфраструктури в Африці може стати потужним каталізатором для електрифікації міст, зменшення рівня забруднення та розвитку доступного зеленого транспорту. Нова модель не потребує великої потужності енергомереж, складної логістики чи великих інвестицій з боку самих водіїв — лише підмінний акумулятор, адаптований під конкретний вид транспорту
У майбутньому ця технологія може бути адаптована для багатьох країн світу
Особливо актуальною послуга буде там, де індивідуальне авто — це розкіш, а громадський або малогабаритний транспорт є життєвою необхідністю. SUN Mobility доводить, що електромобільність може бути масовою, швидкою, доступною — і не менш важливо — екологічною

Читати далі
Схожі записиНове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]
1 Грудня 2025
Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]
1 Грудня 2025
Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі