Китайська гірничодобувна промисловість кинула справжній виклик західним компаніям, розгорнувши, за її словами, перший у світі флот безпілотних електричних кар’єрних самоскидів. Вже понад 100 таких автономних машин на акумуляторній тязі працюють на відкритому руднику Huaneng Yimin у Внутрішній Монголії. Вони дозволяють зекономити тисячі тонн викидів вуглекислого газу, які в іншому випадку потрапили б у повітря від звичайних дизельних вантажівок
Знайомтеся: XCMG ZNK95 – гігант на електротязі
Йдеться про вантажівку XCMG ZNK95 (так, назва не дуже запам’ятовується, але її потенціал вражає), яка здатна перевозити до 85 метричних тонн і має акумулятор ємністю 509 кВт-год. Вона була розроблена з нуля саме як автономний транспортний засіб, оснащений міліметровим радарним комплексом, можливостями візуальних обчислень і, звісно ж, штучним інтелектом. Цей «розумний» самоскид може працювати при температурах до -40°C і призначений для повністю автономного завантаження та розвантаження гірничих матеріалів
Миттєва зарядка та розумні мережі Huawei
Що стосується зарядки таких масивних батарей, то її спростили до максимуму завдяки системі швидкої заміни акумуляторів прямо на місці. Просто виймаєш розряджений блок і встановлюєш повністю заряджений – і вантажівка знову в роботі за лічені хвилини, а порожній акумулятор можна спокійно зарядити. Більше того, енергія для зарядки цих самоскидів надходить виключно від сонця! Телекомунікаційний гігант Huawei, який також є новачком у виробництві електромобілів, розгорнув на руднику мережу 5G-Advanced (5G-A). Вона забезпечує надійний зв’язок між вантажівками та сервером, а також надає алгоритми штучного інтелекту для оптимізації роботи у відкритих кар’єрах
Ефективність та екологічність гірничодобувної промисловості
Як зазначив Шу Інцю, директор рудника Huaneng Yimin, комплексна транспортна ефективність кожної вантажівки досягає 120% від попередніх операцій з водіями за кермом, а загалом ZNK95 підвищує продуктивність перевезень на 20%. Це обіцяє значну економію коштів у довгостроковій перспективі. Хоча вантажівки й перевозять вугілля (що не назвеш екологічним, але це основне джерело енергії для Китаю), самі вони не створюють викидів. Електричні вантажівки мають стати наступною великою справою в галузі: гігант з виробництва акумуляторів CATL прогнозує, що до 2028 року їхні продажі можуть зрости до половини всього ринку. Не дивно, що Китай стрімко просувається в цьому напрямку, вже залишивши позаду західних конкурентів у сегменті пасажирських електромобілів
Цей інноваційний флот зі 100 безпілотних електричних вантажівок – плід роботи Huaneng Group, китайського державного енергетичного гіганта, який прагне революціонізувати галузь та підвищити ефективність своїх операцій
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі