Китайська гірничодобувна промисловість кинула справжній виклик західним компаніям, розгорнувши, за її словами, перший у світі флот безпілотних електричних кар’єрних самоскидів. Вже понад 100 таких автономних машин на акумуляторній тязі працюють на відкритому руднику Huaneng Yimin у Внутрішній Монголії. Вони дозволяють зекономити тисячі тонн викидів вуглекислого газу, які в іншому випадку потрапили б у повітря від звичайних дизельних вантажівок

Знайомтеся: XCMG ZNK95 – гігант на електротязі
Йдеться про вантажівку XCMG ZNK95 (так, назва не дуже запам’ятовується, але її потенціал вражає), яка здатна перевозити до 85 метричних тонн і має акумулятор ємністю 509 кВт-год. Вона була розроблена з нуля саме як автономний транспортний засіб, оснащений міліметровим радарним комплексом, можливостями візуальних обчислень і, звісно ж, штучним інтелектом. Цей «розумний» самоскид може працювати при температурах до -40°C і призначений для повністю автономного завантаження та розвантаження гірничих матеріалів

Миттєва зарядка та розумні мережі Huawei
Що стосується зарядки таких масивних батарей, то її спростили до максимуму завдяки системі швидкої заміни акумуляторів прямо на місці. Просто виймаєш розряджений блок і встановлюєш повністю заряджений – і вантажівка знову в роботі за лічені хвилини, а порожній акумулятор можна спокійно зарядити. Більше того, енергія для зарядки цих самоскидів надходить виключно від сонця! Телекомунікаційний гігант Huawei, який також є новачком у виробництві електромобілів, розгорнув на руднику мережу 5G-Advanced (5G-A). Вона забезпечує надійний зв’язок між вантажівками та сервером, а також надає алгоритми штучного інтелекту для оптимізації роботи у відкритих кар’єрах

Ефективність та екологічність гірничодобувної промисловості
Як зазначив Шу Інцю, директор рудника Huaneng Yimin, комплексна транспортна ефективність кожної вантажівки досягає 120% від попередніх операцій з водіями за кермом, а загалом ZNK95 підвищує продуктивність перевезень на 20%. Це обіцяє значну економію коштів у довгостроковій перспективі. Хоча вантажівки й перевозять вугілля (що не назвеш екологічним, але це основне джерело енергії для Китаю), самі вони не створюють викидів. Електричні вантажівки мають стати наступною великою справою в галузі: гігант з виробництва акумуляторів CATL прогнозує, що до 2028 року їхні продажі можуть зрости до половини всього ринку. Не дивно, що Китай стрімко просувається в цьому напрямку, вже залишивши позаду західних конкурентів у сегменті пасажирських електромобілів
Цей інноваційний флот зі 100 безпілотних електричних вантажівок – плід роботи Huaneng Group, китайського державного енергетичного гіганта, який прагне революціонізувати галузь та підвищити ефективність своїх операцій
Читати далі
Схожі записиПлан Європи повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року ще недавно виглядав як жорстка але чітка мета. Тепер ситуація змінилася. Європейський Союз офіційно відступає від ідеї повної заборони та переглядає правила для автомобільного ринку Замість вимоги скоротити викиди CO₂ з вихлопної труби на сто відсотків порівняно з рівнем 2021 року, виробникам тепер доведеться […]
17 Грудня 2025
Найдоступніший електричний кросовер Volkswagen знову потрапив у поле зору фотошпигунів і цього разу майже без маскування. Прототип ID.Cross виїхав на дороги з відкритим кузовом і навіть із фірмовим логотипом, тож приховувати походження моделі у Вольфсбурзі вже особливо не намагаються. Водночас компанія все ще пробує створити ілюзію звичайного автомобіля з бензиновим мотором, хоча електрична природа читається […]
17 Грудня 2025
Світова презентація електричного вена нового покоління відбудеться у Штутгарті, місті, де свого часу народився автомобіль. Саме VLE стане першою моделлю бренду, побудованою на новій модульній і масштабованій архітектурі для венів, яка відкриває новий етап у розвитку підрозділу Mercedes-Benz Vans Новий VLE поєднує комфорт руху, притаманний легковим моделям бізнес-класу, з універсальністю багатомісного мінівена. Салон розрахований максимум […]
17 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі