Відбувся перший випробувальний політ електричного літака ALIA CTOL
BETA Technologies, компанія, що займається розробкою електричних літаків, досягла нового етапу у виробництві своїх перших моделей. Нещодавно засновник, генеральний директор і тестовий пілот компанії Кайл Кларк здійснив перший політ серійної моделі літака ALIA CTOL. Ця подія стала важливим кроком на шляху до сертифікації літака для комерційної експлуатації
Розробка ALIA CTOL і VTOL: два напрями BETA
BETA Technologies базується у Вермонті, США, і спеціалізується на електричних літальних апаратах. У 2020 році компанія презентувала свій перший електричний літак з вертикальним зльотом і посадкою (eVTOL) під назвою ALIA-250, який згодом перейменували на ALIA VTOL. Цей літак успішно завершив пілотований тестовий політ у квітні 2024 року
Другий напрям компанії — літак із традиційним злетом і посадкою (eCTOL), відомий як ALIA CTOL. До сьогодні ALIA CTOL подолав десятки тисяч тестових кілометрів, готуючись до сертифікаційних польотів Федеральною авіаційною адміністрацією США (FAA). Комерційне впровадження цього літака планується наступного року
Технічні характеристики та перший політ ALIA CTOL
Перша серійна модель ALIA CTOL була зібрана на виробничій базі у Саут-Берлінгтоні. Літак отримав спеціальний сертифікат льотної придатності від FAA, який дозволив проведення випробувальних польотів. 13 листопада 2024 року Кайл Кларк провів перший тестовий політ, який тривав майже годину
Політ включав:
- Звичайний зліт із злітно-посадкової смуги;
- Підйом на висоту 7 000 футів (2134 метри);
- Перевірку маневреності, стабільності та контрольних точок керування;
- Завершення кількох заходів на посадку перед нормальним приземленням
Кларк зазначив, що цей тестовий політ є результатом багаторічної роботи над вимогами клієнтів, інженерними розробками, виробництвом і системою контролю якості. Він наголосив, що компанія використовує ці дані для вдосконалення системи виробництва та оптимізації процесів
Майбутні плани BETA Technologies
Завершивши перший політ, компанія розпочала програму випробувальних польотів, яка включає стандартні 50 годин перевірок перед отриманням сертифікату для польотів поза межами Саут-Берлінгтона та Платтсбурга. Цей сертифікат дозволить проводити навчання нових пілотів та тестувати додаткові функції літаків
BETA також планує продовжити виробництво наступних моделей, зокрема ALIA CTOL і ALIA VTOL. У жовтні 2024 року компанія показала оновлену конфігурацію VTOL, яка зможе додатково розширити можливості електричних літаків
Інновації у виробництві та перспектива ринку
Перша серійна модель ALIA CTOL дозволила зібрати важливі дані щодо:
- Процесів обробки матеріалів;
- Ефективності робочої сили;
- Проектування інструментів і систем складання
Інформація допоможе оптимізувати виробничий процес і забезпечити високоякісну продукцію. Таким чином BETA Technologies стає важливим гравцем у сфері електричного транспорту, що включає літаки та електроавтомобілі, зокрема такі моделі, як електроавтомобіль фольцваген
Тестовий політ став важливим кроком для впровадження електричних літаків у комерційну авіацію, демонструючи перспективи нових технологій у транспортній галузі