В’єтнамський виробник електромобілів VinFast зазнає серйозних фінансових труднощів, що змушує компанію переглянути свою стратегію та переорієнтуватися з ринків США та Європи на перспективні країни Південно-Східної Азії, зокрема Філіппіни та Індонезію
Останні два десятиліття інвестори та уряди по всьому світу вклали мільярди доларів у розвиток електромобільної індустрії, сподіваючись завоювати глобальний ринок. Та, попри значні інвестиції, лише кільком брендам вдалося досягти цього рівня успіху. Зі зростанням збитків і посиленням геополітичної напруженості компанії дедалі ретельніше зважують, куди саме інвестувати капітал і ресурси
Для більшості стартапів за межами США вихід на ринки Європи та Північної Америки вважається вершиною комерційного успіху
По-перше, це допомагає використовувати надлишкові виробничі потужності (особливо в Китаї), а по-друге, забезпечує доступ до платоспроможнішої аудиторії. Для прикладу, середньостатистична європейська або американська родина часто може дозволити собі два середньорозмірні кросовери — ситуація, яка є нетиповою для більшості країн світу
VinFast доклав значних зусиль, щоб закріпитися на Заході, але моделі бренду, як свідчать результати, не змогли повною мірою відповідати вимогам цих ринків. Збитки компанії стрімко зростають: за даними Bloomberg, минулого року вони досягли 3,2 млрд доларів, а на кожен зароблений долар компанія витрачає 1,57. Фінансування діяльності значною мірою забезпечується завдяки особистій підтримці засновника VinFast — Фама Нхата Вуонга, який уже вклав близько 2 млрд доларів власних коштів
Попри невдачі на Заході, VinFast демонструє активність на азійських ринках
Цього року компанія відкрила перший закордонний складальний завод в Індії, поблизу портового міста Тутукуді. Підприємство з річною потужністю 150 000 автомобілів обслуговуватиме Південну Азію, Близький Схід та Африку. Будівництво стало частиною інвестицій у розмірі 500 млн доларів, які в перспективі можуть зрости до 2 млрд
У червні запущено другий завод у В’єтнамі з початковою потужністю 200 000 автомобілів на рік, а вже найближчими місяцями планується відкриття меншого підприємства в Індонезії. Як зазначають у компанії, нові ринки є «пізніми квітучими» з точки зору розвитку електромобільних продажів, але мають значний потенціал і входять у фазу активного зростання
Втім, успіх не гарантований
На цих ринках уже активно працюють або виходять китайські автовиробники, які часто пропонують більш конкурентоспроможні моделі. Для VinFast це перегони з часом: компанія має встигнути зміцнити свої позиції, перш ніж фінансові ресурси її засновника вичерпаються. Фам Нхат Вуонг відкрито заявив, що продовжить підтримувати VinFast власними коштами, поки це буде можливо
Читати далі
Схожі записиНовий електричний кросовер Peugeot E-5008 з повним приводом і потужністю 325 к.с. незабаром з’явиться в Україні. Новий на 100% електричний автомобіль оснащений двома електромоторами, які приводять в рух усі чотири колеса, пропонує 7-місний салон і доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Комплектацію та ціну вже оголошено Ціна Peugeot E-5008 у комплектації GT починається від […]
14 Жовтня 2025Lexus готується перевернути уявлення про свій флагманський автомобіль, пропонуючи замість класичного седана LS шокуючий шестиколісний мінівен. Хоча модель поки має статус концепту, Акіо Тойода запевнив, що команда налаштована максимально серйозно і планує довести проєкт до серійного виробництва Новий Lexus LS Concept має відкрити світу незвичне бачення розкоші Колись символ престижного седана, тепер LS постає у […]
14 Жовтня 2025Концепт Midget X — це мініатюрний електричний пікап, який відроджує дух легендарного оригіналу. Компактний легкий комерційний автомобіль (LCV) поєднує тримісну кабіну з гнучкою конфігурацією вантажного відділення Midget був невеликою робочою конячкою з яскравим характером Він з’явився у 1957 році як крихітний триколісний автомобіль і був створений для власників магазинів та водіїв доставки, які частенько проносилися […]
14 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі