Підтримання правильної температури батареї в електромобілі визначає запас ходу, швидкість заряджання й довговічність акумулятора. Коли система працює неефективно, водій отримує повільну зарядку, знижену продуктивність і прискорений знос батареї. Автовиробники створюють складні схеми охолодження та нагрівання, однак їхня багатокомпонентність не завжди дає потрібний результат
Німецька компанія Webasto, відома як один із провідних постачальників автокомпонентів, розробляє технологію, яка має спростити підвищити ефективність електромобілів. Пристрій отримав назву Heated Chiller, та поєднує три окремі функції у єдиному модулі, який може замінити одразу кілька елементів традиційної теплової системи

Heated Chiller зараз проходить розробку для електромобілів на 800-вольтовій архітектурі
Ідея полягає у тому, щоб один компактний блок узяв на себе завдання, які раніше виконували повітряний нагрівач, високовольтний нагрівач охолоджувальної рідини та окремий чилер. Завдяки такому підходу зменшуються тепловтрати, скорочується кількість трубок і сполучень, а також вивільняється простір під капотом або під кузовом електромобіля

Пристрій може нагрівати охолоджувальну рідину батареї, підтримуючи її у робочому діапазоні для швидкого заряджання й стабільної продуктивності в холодну пору року. Крім того, система здатна відводити зайве тепло з батарейного контуру через вбудований чилер. Heated Chiller може напряму нагрівати холодоагент теплового насоса, що дозволяє салону прогріватися значно швидше в морозних умовах

Така інтеграція можлива завдяки роботі одночасно з двома контурами — охолоджувальною рідиною та холодоагентом
Такий підхід виглядає перспективним, адже зменшує складність системи та робить обслуговування зрозумілішим для сервісних центрів. Додаткова перевага полягає у можливому зниженні виробничих витрат, що теоретично може зробити електромобілі доступнішими. Незрозумілим залишається лише одне питання — наскільки дорогим буде ремонт або заміна такого агрегату у разі виходу з ладу, адже він поєднує кілька важливих функцій у собі
Читати далі
Схожі записиАмериканський виробник вантажівок Peterbilt серйозно посилив свою присутність у сегменті електричних машин. Компанія представила одразу три нові середньотонажні електровантажівки, які працюють на акумуляторах LFP і заряджаються з потужністю до 350 кіловат До вже відомих моделей 520EV, 567EV і 579EV додалися абсолютно нові 536EV, 537EV і 548EV. Усі вони отримали двомоторну силову установку, розміщену по центру […]
11 Грудня 2025
Porsche традиційно не перебільшує можливості своїх електромобілів, а в реальних умовах вони зазвичай демонструють кращі результати, ніж заявлено. Taycan давно зарекомендував себе як один з найприємніших у керуванні електромобілів і водночас один із найшвидших за часом заряджання. Він стабільно перевершує офіційні показники запасу ходу в незалежних випробуваннях і зберігає статус одного з найбільш технологічних серійних […]
11 Грудня 2025
Декілька років тому ці футуристичні фургони сприймалися як символ нового підходу до транспорту, а для компанії Canoo вони мали стати проривом. Проєкт починався амбітно, але завершився банкрутством та повною зупинкою співпраці з державними установами Агентство NASA купило три електромобілі у 2023 році, щоб перевозити астронавтів до стартового майданчика у рамках програми Artemis. Попри ефектний дизайн, […]
11 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі