Китайський автовиробник Xpeng припинив співпрацю з Nvidia, заявивши, що його нове покоління електромобілів буде працювати на власних процесорах під назвою Turing. Це рішення частково стало наслідком експортних обмежень, запроваджених адміністрацією Байдена, що стосуються обладнання, здатного до виконання завдань штучного інтелекту

Xpeng підтвердив, що нові моделі електромобілів отримають чип Turing власної розробки, який, за словами компанії, у три рази потужніший за попереднє покоління – Nvidia Orin X. Виробництво чипів планується розпочати вже в найближчому кварталі. Хоча Turing дещо поступається за потужністю чипу Nvidia Thor, який поки не досяг заявлених характеристик, Xpeng отримує повний контроль над технологією та зменшує залежність від імпорту, що підпадає під санкції США

Торгова політика США впливає на ринок електромобілів
Останні обмеження, запроваджені адміністрацією Байдена, передбачають заборону на експорт передових чипів для штучного інтелекту в Китай. Платформа Nvidia Drive, яка широко використовується такими китайськими брендами, як BYD, Geely, Xiaomi, Xpeng та Zeekr, потрапила під ці обмеження через відповідний класифікаційний код у списку контролю експорту
Однак це не єдина причина розриву. Xpeng, як і інші автовиробники з КНР, уже давно працює над власними мікросхемами. В останні місяці розробка значно прискорилася – якраз перед набуттям чинності нових американських правил

Чи змінить це розклад сил на ринку ШІ для автопрому?
Іронія ситуації полягає в тому, що Дональд Трамп – головний політичний опонент Байдена – нещодавно оголосив про тимчасове призупинення дії правила AI Diffusion. Ця новина з’явилася після того, як генеральний директор Nvidia Дженсен Хуанг відвідав приватний захід у маєтку Mar-a-Lago

Однак для Xpeng сигнали з Вашингтону були зрозумілі задовго до політичного розвороту
Перехід на власну платформу – це стратегічний крок, який дозволяє китайському виробнику залишатися конкурентоспроможним на тлі зростаючих геополітичних ризиків та торгових обмежень

Зважаючи на обсяг ринку та зростання конкуренції у сфері автономного водіння, відмова Xpeng від Nvidia може означати початок нового етапу – коли китайські компанії зменшуватимуть залежність від американських технологій та нарощуватимуть власний потенціал у галузі штучного інтелекту для автомобілів
Читати далі
Схожі записиPorsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]
2 Жовтня 2025
Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі