Китайський автовиробник Xpeng припинив співпрацю з Nvidia, заявивши, що його нове покоління електромобілів буде працювати на власних процесорах під назвою Turing. Це рішення частково стало наслідком експортних обмежень, запроваджених адміністрацією Байдена, що стосуються обладнання, здатного до виконання завдань штучного інтелекту
Xpeng підтвердив, що нові моделі електромобілів отримають чип Turing власної розробки, який, за словами компанії, у три рази потужніший за попереднє покоління – Nvidia Orin X. Виробництво чипів планується розпочати вже в найближчому кварталі. Хоча Turing дещо поступається за потужністю чипу Nvidia Thor, який поки не досяг заявлених характеристик, Xpeng отримує повний контроль над технологією та зменшує залежність від імпорту, що підпадає під санкції США
Торгова політика США впливає на ринок електромобілів
Останні обмеження, запроваджені адміністрацією Байдена, передбачають заборону на експорт передових чипів для штучного інтелекту в Китай. Платформа Nvidia Drive, яка широко використовується такими китайськими брендами, як BYD, Geely, Xiaomi, Xpeng та Zeekr, потрапила під ці обмеження через відповідний класифікаційний код у списку контролю експорту
Однак це не єдина причина розриву. Xpeng, як і інші автовиробники з КНР, уже давно працює над власними мікросхемами. В останні місяці розробка значно прискорилася – якраз перед набуттям чинності нових американських правил
Чи змінить це розклад сил на ринку ШІ для автопрому?
Іронія ситуації полягає в тому, що Дональд Трамп – головний політичний опонент Байдена – нещодавно оголосив про тимчасове призупинення дії правила AI Diffusion. Ця новина з’явилася після того, як генеральний директор Nvidia Дженсен Хуанг відвідав приватний захід у маєтку Mar-a-Lago
Однак для Xpeng сигнали з Вашингтону були зрозумілі задовго до політичного розвороту
Перехід на власну платформу – це стратегічний крок, який дозволяє китайському виробнику залишатися конкурентоспроможним на тлі зростаючих геополітичних ризиків та торгових обмежень
Зважаючи на обсяг ринку та зростання конкуренції у сфері автономного водіння, відмова Xpeng від Nvidia може означати початок нового етапу – коли китайські компанії зменшуватимуть залежність від американських технологій та нарощуватимуть власний потенціал у галузі штучного інтелекту для автомобілів
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі