Китайський автовиробник Xpeng припинив співпрацю з Nvidia, заявивши, що його нове покоління електромобілів буде працювати на власних процесорах під назвою Turing. Це рішення частково стало наслідком експортних обмежень, запроваджених адміністрацією Байдена, що стосуються обладнання, здатного до виконання завдань штучного інтелекту

Xpeng підтвердив, що нові моделі електромобілів отримають чип Turing власної розробки, який, за словами компанії, у три рази потужніший за попереднє покоління – Nvidia Orin X. Виробництво чипів планується розпочати вже в найближчому кварталі. Хоча Turing дещо поступається за потужністю чипу Nvidia Thor, який поки не досяг заявлених характеристик, Xpeng отримує повний контроль над технологією та зменшує залежність від імпорту, що підпадає під санкції США

Торгова політика США впливає на ринок електромобілів
Останні обмеження, запроваджені адміністрацією Байдена, передбачають заборону на експорт передових чипів для штучного інтелекту в Китай. Платформа Nvidia Drive, яка широко використовується такими китайськими брендами, як BYD, Geely, Xiaomi, Xpeng та Zeekr, потрапила під ці обмеження через відповідний класифікаційний код у списку контролю експорту
Однак це не єдина причина розриву. Xpeng, як і інші автовиробники з КНР, уже давно працює над власними мікросхемами. В останні місяці розробка значно прискорилася – якраз перед набуттям чинності нових американських правил

Чи змінить це розклад сил на ринку ШІ для автопрому?
Іронія ситуації полягає в тому, що Дональд Трамп – головний політичний опонент Байдена – нещодавно оголосив про тимчасове призупинення дії правила AI Diffusion. Ця новина з’явилася після того, як генеральний директор Nvidia Дженсен Хуанг відвідав приватний захід у маєтку Mar-a-Lago

Однак для Xpeng сигнали з Вашингтону були зрозумілі задовго до політичного розвороту
Перехід на власну платформу – це стратегічний крок, який дозволяє китайському виробнику залишатися конкурентоспроможним на тлі зростаючих геополітичних ризиків та торгових обмежень

Зважаючи на обсяг ринку та зростання конкуренції у сфері автономного водіння, відмова Xpeng від Nvidia може означати початок нового етапу – коли китайські компанії зменшуватимуть залежність від американських технологій та нарощуватимуть власний потенціал у галузі штучного інтелекту для автомобілів
Читати далі
Схожі записиВона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Toshiba зайняла помітну частку на ринку літій-йонних батарей для промисловості, транспорту і енергетики, хоч використовує дорожчий анодний матеріал з нижчою енергетичною щільністю. Компанія робить ставку на аноди з літій-титанату (LTO) у боротьбі з дешевшими графітовими анодами. Вона прагне зміцнити позиції у сферах, де поки домінують свинцево-кислотні батареї: у легких електромотоциклах, човнах і промисловому обладнанні Батареї […]
1 Грудня 2025
Американські власники Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 скоро отримають можливість використовувати свої електромобілі як домашні генератори. Машина зможе подавати енергію в електрощит будинку, тож під час відключення світла або в години пікових тарифів сім’я матиме запасний ресурс і зможе економити на рахунках Hyundai Motor Group, куди входять Hyundai, Kia і Genesis, заявила про розширення […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі