Як фестиваль знижок від Tesla шкодить бізнесу
Постійне зниження цін на Tesla стимулює продажі серед звичайних покупців, але, як і у випадку з багатьма речами в житті, завжди є інша сторона медалі. Так, власники прокатних компаній не в захваті від того, що вартість автопарку різко впала за короткий проміжок часу. Додайте до цього високі рахунки за ремонт, затримки під час виконання ремонтних робіт, і в результаті вийде не надто приваблива бізнес-модель. Тим не менш, Tesla намагається компенсувати це в Європі
Минулого року Tesla спровокувала цінову війну, коли почала знижувати ціни на свої моделей в умовах зниження попиту на електромобілі і посилення конкуренції з боку традиційних автовиробників. Американський автовиробник також зіткнувся з конкуренцією за частку ринку з боку китайських автовиробників, особливо в Європі
Майже половину європейського ринку складають продажі автопаркам, оскільки багато компаній орендують автомобілі для своїх співробітників. Згідно з даними компанії Dataforce, що займається дослідженням ринку, у 2023 році на фірми, що займаються лізингом та орендою автомобілів, припадало 44% продажів Tesla у Великобританії та 15 країнах ЄС. У зв’язку з падінням глобальних поставок Tesla на 8,5% у першому кварталі, продажі автопаркам в Європі впали на 2,3% за той самий період
Лізингові компанії здійснюють закупівлі, виходячи з того, за скільки, за їхніми оцінками, автомобілі можна продати в кінці терміну лізингу. Через постійне зниження цін залишкова вартість вживаних Tesla впала, що призвело до скорочення прибутку лізингових компаній
Щоб компенсувати збитки Tesla пропонує своїм європейським власникам автопарків додаткові знижки. За інформацією Reuters, виробник електромобілів знизив ціни виключно для лізингової галузі, а один неназваний керівник стверджує, що Tesla запропонувала знижку в розмірі 2000 євро на Model 3 та Model Y. Річард Кнуббен, генеральний директор Leaseurope, що представляє групу компаній в 31 країні, сказав: «Tesla зараз активно інформує наших членів стосовно компенсації витрат, адже ціни на автомобілі Tesla в автопарках впали так швидко і сильно, що знижки на них не компенсують нам витрати»
У звіті також підкреслюються вищі витрати на ремонт Tesla, які дошкуляють власникам автопарків. Менеджер автопарку британської енергетичної компанії National Grid Лора МакАтір (Lora McAtear) наводить дані, які показують, що рахунки за ремонт Tesla втричі перевищують середній показник по галузі. Інші проблеми з контролем якості призвели до хаосу, в результаті чого кілька Tesla були доставлені з деформованим лобовим склом, яке компанія відмовилася ремонтувати за гарантією
Однак після особистої зустрічі з представниками Tesla, власникам автопарків обіцяють покращити сервіс і розробити дорожню карту для вирішення інших проблем. Тим часом, китайський конкурент BYD почав постачати автомобілі для National Grid, причому китайський автовиробник, як повідомляється, агресивно переманює менеджерів автопарків по всій Європі
Втім, не всі компанії розчаровуються у Tesla. Фіона Говарт, генеральний директор компанії Octopus Electric Vehicles, що займається лізингом автомобілів, каже, що їхня компанія має “дійсно хороші робочі відносини з Tesla”, і що інші класичні автовиробники зараз також стикаються з проблемами, пов’язаними з високими цінами на ремонт електромобілів і труднощами в обслуговуванні. Вона також вважає, що вартість перепродажу Tesla була штучно завищеною під час пандемії коронавірусу і повинна була впасти, що в результаті й сталось