Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі — photo 6444

Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі

23.03.2024
49 переглядів
2 хвилини на прочитання

Автомобільні технології ще ніколи не перебували в такому стрімкому розвитку, як зараз, і, враховуючи, що літій-іонні акумулятори набули комерційного значення лише в 1990-х роках, раптовий перехід до автомобілів, які працюють на них – екстраординарне явище. Але що буде далі? 

Згадаємо одноциліндровий двигун Benz Patent-Motorwagen 1885 року, який був відкритий всім вітрам, де на колінчастий вал та внутрішні деталі буквально падав дощ

З огляду на те, як швидко все змінюється, цілком ймовірно, що літій-іонні акумулятори, які мають недоліки з точки зору екологічності, енергетичної безпеки та вартості, будуть витіснені іншим типом накопичувачів енергії. Іонно-натрієві акумулятори (SIB, також відомі як Na-іонні акумулятори або NIB). Вони вже давно з’явилися на горизонті, але ще деякий час вважалося, що вони недостатньо готові для промислового використання в електромобілях

Але на початку січня JAC оголосив, що розпочав виробництво невеликого електромобіля свого бренду Yiwei, оснащеного SIB від Hina Battery. Інша китайська компанія JMEV також оголосила про випуск нового електромобіля, що працює на SIB від Farasis Energy. JMEV EV3 (Youth Edition) – це міський мікро-електромобіль з запасом ходу 250 км

Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі — photo 2

Недоліком SIBs є, головним чином, недостатня щільність енергії, яка йде рука об руку зі збільшеною вагою (занадто мало Вт-год/кг порівняно з літієвими технологіями), але є й суттєві переваги

SIB нешкідливі, не містять літію або кобальту, а натрію в достатку по всьому світі. Електроліт простіший, а струмоприймачі електродів можуть бути алюмінієвими, а не мідними, вони більш стійкі та дешеві

Загалом, SIB приблизно на 30% дешевші за літій-іонні. Враховуючи, що батарея електромобіля сьогодні становить приблизно 40% від вартості всього автомобіля, це значна перевага

Виробники працюють над збільшенням щільності енергії SIB, і батарея JMEV EV3, за деякими даними, зберігає 140-160 Вт-год/кг. Компанія Farasis планує випустити друге покоління зі збільшеною до 160-180 Вт-год/кг ємністю вже цього року

Компанія Farasis поставила собі за мету досягти показника 180-200 Вт-год/кг до 2026 року, що зробить SIB придатним для ширшого спектру застосувань. Це все ще низький показник порівняно з типовою літій-іонною батареєю для електромобілів, щільність якої становить близько 270 Вт-год/кг. Серйозний комерційний розвиток SIB відійшов на задній план, оскільки літій-іонна технологія вийшла на перший план у 1990-х роках. Тож цій технології є що надолужувати

SIB добре працюють в холодну погоду, безпечні і коштують дешевше, ніж іонно-літієві, тому вони також мають різноманітні неавтомобільні застосування. Китайський гігант CATL також розробляє їх, як і шведська компанія Northvolt та компанія Faradion з Шеффілда

Читати далі

Схожі записи
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK