Автомобільні технології ще ніколи не перебували в такому стрімкому розвитку, як зараз, і, враховуючи, що літій-іонні акумулятори набули комерційного значення лише в 1990-х роках, раптовий перехід до автомобілів, які працюють на них – екстраординарне явище. Але що буде далі?
Згадаємо одноциліндровий двигун Benz Patent-Motorwagen 1885 року, який був відкритий всім вітрам, де на колінчастий вал та внутрішні деталі буквально падав дощ
З огляду на те, як швидко все змінюється, цілком ймовірно, що літій-іонні акумулятори, які мають недоліки з точки зору екологічності, енергетичної безпеки та вартості, будуть витіснені іншим типом накопичувачів енергії. Іонно-натрієві акумулятори (SIB, також відомі як Na-іонні акумулятори або NIB). Вони вже давно з’явилися на горизонті, але ще деякий час вважалося, що вони недостатньо готові для промислового використання в електромобілях
Але на початку січня JAC оголосив, що розпочав виробництво невеликого електромобіля свого бренду Yiwei, оснащеного SIB від Hina Battery. Інша китайська компанія JMEV також оголосила про випуск нового електромобіля, що працює на SIB від Farasis Energy. JMEV EV3 (Youth Edition) – це міський мікро-електромобіль з запасом ходу 250 км

Недоліком SIBs є, головним чином, недостатня щільність енергії, яка йде рука об руку зі збільшеною вагою (занадто мало Вт-год/кг порівняно з літієвими технологіями), але є й суттєві переваги
SIB нешкідливі, не містять літію або кобальту, а натрію в достатку по всьому світі. Електроліт простіший, а струмоприймачі електродів можуть бути алюмінієвими, а не мідними, вони більш стійкі та дешеві
Загалом, SIB приблизно на 30% дешевші за літій-іонні. Враховуючи, що батарея електромобіля сьогодні становить приблизно 40% від вартості всього автомобіля, це значна перевага
Виробники працюють над збільшенням щільності енергії SIB, і батарея JMEV EV3, за деякими даними, зберігає 140-160 Вт-год/кг. Компанія Farasis планує випустити друге покоління зі збільшеною до 160-180 Вт-год/кг ємністю вже цього року
Компанія Farasis поставила собі за мету досягти показника 180-200 Вт-год/кг до 2026 року, що зробить SIB придатним для ширшого спектру застосувань. Це все ще низький показник порівняно з типовою літій-іонною батареєю для електромобілів, щільність якої становить близько 270 Вт-год/кг. Серйозний комерційний розвиток SIB відійшов на задній план, оскільки літій-іонна технологія вийшла на перший план у 1990-х роках. Тож цій технології є що надолужувати
SIB добре працюють в холодну погоду, безпечні і коштують дешевше, ніж іонно-літієві, тому вони також мають різноманітні неавтомобільні застосування. Китайський гігант CATL також розробляє їх, як і шведська компанія Northvolt та компанія Faradion з Шеффілда
Читати далі
Схожі записиІталійська логістична компанія Fratelli Foppiani Trasporti стала одним із перших операторів, які запустили у роботу нові електровантажівки MAN eTGX, отримавши потужний тягач 4×2 та жорстку вантажівку 6×2-4 із вражаючими акумуляторами, готовими до повсякденних перевезень. Замовлення компанія зробила ще у 2023 році, тож тепер вона входить до числа перших клієнтів, які отримали серійні електричні вантажівки німецького […]
22 Жовтня 2025
Електричні моноцикли вже давно привертають увагу своєю футуристичною зовнішністю, але новинка від InMotion підняла цю категорію на абсолютно новий рівень. Модель InMotion P6 розганяється до неймовірних 150 км/год — швидкості, про яку раніше власники одноколісного транспорту могли лише мріяти. Такий результат перетворює моноцикл із розваги для ентузіастів на справжню машину для екстремальних відчуттів P6 живиться […]
22 Жовтня 2025
General Motors повідомила про значне зростання популярності своєї системи допомоги водієві Super Cruise. Кількість користувачів, які активно користуються функцією безконтактного керування, перевищила пів мільйона — майже вдвічі більше, ніж торік. Така динаміка стала одним із найважливіших досягнень компанії у сфері розвитку автономного водіння та створення нових джерел прибутку Система Super Cruise дозволяє рухатися без утримання […]
22 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі