Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі — photo 6444

Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі

23.03.2024
93 перегляди
2 хвилини на прочитання

Автомобільні технології ще ніколи не перебували в такому стрімкому розвитку, як зараз, і, враховуючи, що літій-іонні акумулятори набули комерційного значення лише в 1990-х роках, раптовий перехід до автомобілів, які працюють на них – екстраординарне явище. Але що буде далі? 

Згадаємо одноциліндровий двигун Benz Patent-Motorwagen 1885 року, який був відкритий всім вітрам, де на колінчастий вал та внутрішні деталі буквально падав дощ

З огляду на те, як швидко все змінюється, цілком ймовірно, що літій-іонні акумулятори, які мають недоліки з точки зору екологічності, енергетичної безпеки та вартості, будуть витіснені іншим типом накопичувачів енергії. Іонно-натрієві акумулятори (SIB, також відомі як Na-іонні акумулятори або NIB). Вони вже давно з’явилися на горизонті, але ще деякий час вважалося, що вони недостатньо готові для промислового використання в електромобілях

Але на початку січня JAC оголосив, що розпочав виробництво невеликого електромобіля свого бренду Yiwei, оснащеного SIB від Hina Battery. Інша китайська компанія JMEV також оголосила про випуск нового електромобіля, що працює на SIB від Farasis Energy. JMEV EV3 (Youth Edition) – це міський мікро-електромобіль з запасом ходу 250 км

Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі — photo 2

Недоліком SIBs є, головним чином, недостатня щільність енергії, яка йде рука об руку зі збільшеною вагою (занадто мало Вт-год/кг порівняно з літієвими технологіями), але є й суттєві переваги

SIB нешкідливі, не містять літію або кобальту, а натрію в достатку по всьому світі. Електроліт простіший, а струмоприймачі електродів можуть бути алюмінієвими, а не мідними, вони більш стійкі та дешеві

Загалом, SIB приблизно на 30% дешевші за літій-іонні. Враховуючи, що батарея електромобіля сьогодні становить приблизно 40% від вартості всього автомобіля, це значна перевага

Виробники працюють над збільшенням щільності енергії SIB, і батарея JMEV EV3, за деякими даними, зберігає 140-160 Вт-год/кг. Компанія Farasis планує випустити друге покоління зі збільшеною до 160-180 Вт-год/кг ємністю вже цього року

Компанія Farasis поставила собі за мету досягти показника 180-200 Вт-год/кг до 2026 року, що зробить SIB придатним для ширшого спектру застосувань. Це все ще низький показник порівняно з типовою літій-іонною батареєю для електромобілів, щільність якої становить близько 270 Вт-год/кг. Серйозний комерційний розвиток SIB відійшов на задній план, оскільки літій-іонна технологія вийшла на перший план у 1990-х роках. Тож цій технології є що надолужувати

SIB добре працюють в холодну погоду, безпечні і коштують дешевше, ніж іонно-літієві, тому вони також мають різноманітні неавтомобільні застосування. Китайський гігант CATL також розробляє їх, як і шведська компанія Northvolt та компанія Faradion з Шеффілда

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Mercedes-Benz GLC дебютує на автосалоні в Мюнхені

Компанія розкрила кілька ключових характеристик, і вони справді вражають: запас ходу понад 650 кілометрів, можливість додати 260 км всього за 10 хвилин заряджання і здатність буксирувати причіп масою до 2400 кг. Завдяки архітектурі 800 вольт, кросовер підтримує надшвидкісну зарядку, але також оснащений перетворювачем, який дозволяє використовувати і звичайні 400-вольтові станції — практичне рішення, якого бракувало […]

13 Липня 2025
Електричний кросовер Mercedes-Benz GLC дебютує на автосалоні в Мюнхені — photo 48450
MG представила два нові електрокари на Фестивалі швидкості

Британський бренд MG, який нині належить китайській компанії SAIC, гучно заявив про себе на Фестивалі швидкості в Гудвуді, представивши одразу дві серійні електромоделі та концепт, який демонструє новий напрям дизайну. Серед новинок — електричний фастбек IM5, кросовер IM6 та ефектний шоукар Cyber X, який задає стиль майбутнім моделям марки. Також був презентований ексклюзивний родстер Cyberster […]

13 Липня 2025
MG представила два нові електрокари на Фестивалі швидкості — photo 48426
Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто

Нові дослідження вкотре підтверджують: електромобілі є справді екологічнішими, ніж традиційні авто з двигунами внутрішнього згоряння — і це навіть з урахуванням виробництва акумуляторів!  За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), повноцінний життєвий цикл електромобіля — від виробництва першої батарейної комірки до переробки компонентів — супроводжується на 73% меншими викидами вуглецю, ніж у випадку бензинового […]

13 Липня 2025
Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто — photo 48370
Електричний кросовер Mercedes-Benz GLC дебютує на автосалоні в Мюнхені

Компанія розкрила кілька ключових характеристик, і вони справді вражають: запас ходу понад 650 кілометрів, можливість додати 260 км всього за 10 хвилин заряджання і здатність буксирувати причіп масою до 2400 кг. Завдяки архітектурі 800 вольт, кросовер підтримує надшвидкісну зарядку, але також оснащений перетворювачем, який дозволяє використовувати і звичайні 400-вольтові станції — практичне рішення, якого бракувало […]

13 Липня 2025
Електричний кросовер Mercedes-Benz GLC дебютує на автосалоні в Мюнхені — photo 48450
MG представила два нові електрокари на Фестивалі швидкості

Британський бренд MG, який нині належить китайській компанії SAIC, гучно заявив про себе на Фестивалі швидкості в Гудвуді, представивши одразу дві серійні електромоделі та концепт, який демонструє новий напрям дизайну. Серед новинок — електричний фастбек IM5, кросовер IM6 та ефектний шоукар Cyber X, який задає стиль майбутнім моделям марки. Також був презентований ексклюзивний родстер Cyberster […]

13 Липня 2025
MG представила два нові електрокари на Фестивалі швидкості — photo 48426
Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто

Нові дослідження вкотре підтверджують: електромобілі є справді екологічнішими, ніж традиційні авто з двигунами внутрішнього згоряння — і це навіть з урахуванням виробництва акумуляторів!  За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), повноцінний життєвий цикл електромобіля — від виробництва першої батарейної комірки до переробки компонентів — супроводжується на 73% меншими викидами вуглецю, ніж у випадку бензинового […]

13 Липня 2025
Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто — photo 48370
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK