string(9) "ionity.ua"

Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі

23.03.2024
Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі — photo 6444

Автомобільні технології ще ніколи не перебували в такому стрімкому розвитку, як зараз, і, враховуючи, що літій-іонні акумулятори набули комерційного значення лише в 1990-х роках, раптовий перехід до автомобілів, які працюють на них – екстраординарне явище. Але що буде далі? 

Згадаємо одноциліндровий двигун Benz Patent-Motorwagen 1885 року, який був відкритий всім вітрам, де на колінчастий вал та внутрішні деталі буквально падав дощ

З огляду на те, як швидко все змінюється, цілком ймовірно, що літій-іонні акумулятори, які мають недоліки з точки зору екологічності, енергетичної безпеки та вартості, будуть витіснені іншим типом накопичувачів енергії. Іонно-натрієві акумулятори (SIB, також відомі як Na-іонні акумулятори або NIB). Вони вже давно з’явилися на горизонті, але ще деякий час вважалося, що вони недостатньо готові для промислового використання в електромобілях

Але на початку січня JAC оголосив, що розпочав виробництво невеликого електромобіля свого бренду Yiwei, оснащеного SIB від Hina Battery. Інша китайська компанія JMEV також оголосила про випуск нового електромобіля, що працює на SIB від Farasis Energy. JMEV EV3 (Youth Edition) – це міський мікро-електромобіль з запасом ходу 250 км

Як іонно-натрієві батареї можуть знизити ціну на електромобілі — photo 2

Недоліком SIBs є, головним чином, недостатня щільність енергії, яка йде рука об руку зі збільшеною вагою (занадто мало Вт-год/кг порівняно з літієвими технологіями), але є й суттєві переваги

SIB нешкідливі, не містять літію або кобальту, а натрію в достатку по всьому світі. Електроліт простіший, а струмоприймачі електродів можуть бути алюмінієвими, а не мідними, вони більш стійкі та дешеві

Загалом, SIB приблизно на 30% дешевші за літій-іонні. Враховуючи, що батарея електромобіля сьогодні становить приблизно 40% від вартості всього автомобіля, це значна перевага

Виробники працюють над збільшенням щільності енергії SIB, і батарея JMEV EV3, за деякими даними, зберігає 140-160 Вт-год/кг. Компанія Farasis планує випустити друге покоління зі збільшеною до 160-180 Вт-год/кг ємністю вже цього року

Компанія Farasis поставила собі за мету досягти показника 180-200 Вт-год/кг до 2026 року, що зробить SIB придатним для ширшого спектру застосувань. Це все ще низький показник порівняно з типовою літій-іонною батареєю для електромобілів, щільність якої становить близько 270 Вт-год/кг. Серйозний комерційний розвиток SIB відійшов на задній план, оскільки літій-іонна технологія вийшла на перший план у 1990-х роках. Тож цій технології є що надолужувати

SIB добре працюють в холодну погоду, безпечні і коштують дешевше, ніж іонно-літієві, тому вони також мають різноманітні неавтомобільні застосування. Китайський гігант CATL також розробляє їх, як і шведська компанія Northvolt та компанія Faradion з Шеффілда

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK