На тлі глобального натиску електрифікації та нових митних обмежень, Mazda не поспішає перебудовувати свої заводи або залишати Японію. Замість цього компанія демонструє інженерну витонченість і економічну розсудливість — гнучка система виробництва дозволяє випускати електромобілі поруч із бензиновими, дизельними, гібридами та plug-in гібридами
Останнім часом компанію критикували за надто повільний перехід до електромобілів
Нові EZ-6 та EZ-60, хоч і виглядають перспективно, орієнтовані переважно на Китай і Європу й побудовані на китайських платформах. Проте Mazda не зупиняється на партнерських проєктах — вже у 2027 році планується запуск власної лінійки електрокарів, виробництво яких стартує на модернізованому заводі Hofu No. 2 в Японії
І ось головна інтрига: на відміну від конкурентів, Mazda не будуватиме окрему виробничу лінію для електромобілів. Замість цього вона покладається на інноваційно гнучкий підхід, який зменшує витрати на інвестиції на 85% та скорочує терміни запуску нових моделей на 80%
Як працює гнучке виробництво Mazda?
Завод Hofu No. 2 вже випускає моделі CX-60, CX-70, CX-80 та CX-90. Тут більше не використовуються традиційні конвеєри — їх замінили плоскі платформи, які ковзають по підлозі. Агрегати транспортуються автоматизованими керованими машинами, які точно доставляють силові установки до кузовів — будь то ДВЗ, гібрид або електромотор
Такий підхід дозволяє змінювати конфігурацію лінії всього за сім днів, тоді як раніше на це йшло шість тижнів. Така оперативність дає Mazda стратегічну гнучкість: виробник може миттєво адаптуватися до коливань попиту — чи то електрокари, чи то класичні моделі з ДВЗ
Lean asset: максимум ефективності без зайвих витрат
Mazda офіційно впроваджує стратегію lean asset — концепцію, яка передбачає максимальне завантаження наявних потужностей без нових капіталовкладень. Як зазначає Такето Хіронака, виконавчий директор із виробничої інженерії, фабрика працює на межі своїх можливостей, а співвідношення типів силових установок змінюється згідно з ринковим попитом
“Ми можемо виробляти 100% електрокарів, а можемо і 0% — усе залежить від ситуації, — пояснює Хіронака. — У цьому наша сила: ми створили виробничу систему, яка дозволяє залишатися гнучкими у найтурбулентніші моменти. Для компанії наших масштабів це — найрозумніше рішення”
Як завод Mazda протистоїть американським тарифам?
Але ефективність — це не лише про внутрішню економіку. У 2024 році уряд США ввів 25-відсоткові мита на імпорт авто та комплектуючих з певних країн, і Mazda, яка експортує значну частину продукції до Америки, не могла залишити це поза увагою
“Це безглуздо — 25% мит, — коментує Хіронака. — Але ми контролюємо те, що можемо. Ключ — у відсутності зайвих витрат у капітальних інвестиціях. У цьому сенсі наш завод Hofu No. 2 — еталон підходу Mazda до майбутнього”
Mazda завжди обирала виважену, інженерно обґрунтовану стратегію, і тепер вона набирає актуальності. У світі, де виробничі ризики та регуляторні зміни зростають щодня, гнучкість і адаптивність перетворюються на головну конкурентну перевагу
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі