Попри те, що електромобілі впевнено крокують у майбутнє, прибутковість для більшості виробників залишається мрією. Нове дослідження показало: лише чотири бренди, які займаються виключно електрокарами, сьогодні реально заробляють. Tesla та BYD очікувано лідирують, але серед прибуткових є й кілька менш відомих гравців
У 2024 році Tesla продемонструвала операційний прибуток у розмірі 7,2%, ледь випередивши BYD з його 6,4%
Цікаво, що маржа Tesla поступово знижується, тоді як у BYD вона зростає. Якщо така динаміка збережеться, китайський виробник може незабаром випередити Ілона Маска за рівнем прибутковості. Обидві компанії досягли успіху завдяки вертикальній інтеграції – вони контролюють усе: від розробки до виробництва і продажу
До прибуткової четвірки також входять китайська Li Auto та група Seres, до якої належать бренди Seres, Aito та Landian. Вони ще не стали новими Tesla, але вже вийшли з зони збитків – і це вартує уваги
Інші бренди, хоч поки й у «мінусі», демонструють позитивну динаміку
Zeekr (Geely Group) зменшив операційні збитки до -8,5% і може незабаром перейти у «плюс». Те саме стосується Xpeng та Leapmotor, які за рік удвічі скоротили свої фінансові втрати
Зовсім інша історія у Nio, ще одного популярного китайського бренду: у 2024 році його операційна маржа склала понад -30%, а отже шлях до прибутковості буде довгим. Polestar та Rivian також залишаються у червоній зоні, хоча й отримують щедрі інвестиції для виживання
А ось Lucid наразі – чемпіон зі збитків. Його маржа – приголомшливі -374%
Хоча рік тому вона становила понад -500%, навряд чи для інвесторів це привід святкувати. Компанія тримається на плаву здебільшого завдяки фінансовій підтримці з боку Саудівської Аравії, але ситуація залишається критичною
Tesla, до речі, залишається єдиним прибутковим брендом поза межами Китаю. І хоч конкуренція наростає, наразі вона все ще тримає лідерство серед глобальних EV-гравців. У той час, як інші лише розганяються, Tesla та BYD вже давно на трасі – і, схоже, не збираються скидати оберти
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі