Попри те, що електромобілі впевнено крокують у майбутнє, прибутковість для більшості виробників залишається мрією. Нове дослідження показало: лише чотири бренди, які займаються виключно електрокарами, сьогодні реально заробляють. Tesla та BYD очікувано лідирують, але серед прибуткових є й кілька менш відомих гравців
У 2024 році Tesla продемонструвала операційний прибуток у розмірі 7,2%, ледь випередивши BYD з його 6,4%
Цікаво, що маржа Tesla поступово знижується, тоді як у BYD вона зростає. Якщо така динаміка збережеться, китайський виробник може незабаром випередити Ілона Маска за рівнем прибутковості. Обидві компанії досягли успіху завдяки вертикальній інтеграції – вони контролюють усе: від розробки до виробництва і продажу
До прибуткової четвірки також входять китайська Li Auto та група Seres, до якої належать бренди Seres, Aito та Landian. Вони ще не стали новими Tesla, але вже вийшли з зони збитків – і це вартує уваги
Інші бренди, хоч поки й у «мінусі», демонструють позитивну динаміку
Zeekr (Geely Group) зменшив операційні збитки до -8,5% і може незабаром перейти у «плюс». Те саме стосується Xpeng та Leapmotor, які за рік удвічі скоротили свої фінансові втрати
Зовсім інша історія у Nio, ще одного популярного китайського бренду: у 2024 році його операційна маржа склала понад -30%, а отже шлях до прибутковості буде довгим. Polestar та Rivian також залишаються у червоній зоні, хоча й отримують щедрі інвестиції для виживання
А ось Lucid наразі – чемпіон зі збитків. Його маржа – приголомшливі -374%
Хоча рік тому вона становила понад -500%, навряд чи для інвесторів це привід святкувати. Компанія тримається на плаву здебільшого завдяки фінансовій підтримці з боку Саудівської Аравії, але ситуація залишається критичною
Tesla, до речі, залишається єдиним прибутковим брендом поза межами Китаю. І хоч конкуренція наростає, наразі вона все ще тримає лідерство серед глобальних EV-гравців. У той час, як інші лише розганяються, Tesla та BYD вже давно на трасі – і, схоже, не збираються скидати оберти
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі