Які електромобільні бренди дійсно приносять прибуток?

01.04.2025
Які електромобільні бренди дійсно приносять прибуток? — photo 36029

Попри те, що електромобілі впевнено крокують у майбутнє, прибутковість для більшості виробників залишається мрією. Нове дослідження показало: лише чотири бренди, які займаються виключно електрокарами, сьогодні реально заробляють. Tesla та BYD очікувано лідирують, але серед прибуткових є й кілька менш відомих гравців

У 2024 році Tesla продемонструвала операційний прибуток у розмірі 7,2%, ледь випередивши BYD з його 6,4% 

Цікаво, що маржа Tesla поступово знижується, тоді як у BYD вона зростає. Якщо така динаміка збережеться, китайський виробник може незабаром випередити Ілона Маска за рівнем прибутковості. Обидві компанії досягли успіху завдяки вертикальній інтеграції – вони контролюють усе: від розробки до виробництва і продажу

Які електромобільні бренди дійсно приносять прибуток? — photo 2

До прибуткової четвірки також входять китайська Li Auto та група Seres, до якої належать бренди Seres, Aito та Landian. Вони ще не стали новими Tesla, але вже вийшли з зони збитків – і це вартує уваги

Інші бренди, хоч поки й у «мінусі», демонструють позитивну динаміку 

Zeekr (Geely Group) зменшив операційні збитки до -8,5% і може незабаром перейти у «плюс». Те саме стосується Xpeng та Leapmotor, які за рік удвічі скоротили свої фінансові втрати

Зовсім інша історія у Nio, ще одного популярного китайського бренду: у 2024 році його операційна маржа склала понад -30%, а отже шлях до прибутковості буде довгим. Polestar та Rivian також залишаються у червоній зоні, хоча й отримують щедрі інвестиції для виживання

Які електромобільні бренди дійсно приносять прибуток? — photo 3

А ось Lucid наразі – чемпіон зі збитків. Його маржа – приголомшливі -374% 

Хоча рік тому вона становила понад -500%, навряд чи для інвесторів це привід святкувати. Компанія тримається на плаву здебільшого завдяки фінансовій підтримці з боку Саудівської Аравії, але ситуація залишається критичною

Tesla, до речі, залишається єдиним прибутковим брендом поза межами Китаю. І хоч конкуренція наростає, наразі вона все ще тримає лідерство серед глобальних EV-гравців. У той час, як інші лише розганяються, Tesla та BYD вже давно на трасі – і, схоже, не збираються скидати оберти

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK