ЄС голосує за введення масових тарифів на китайські електромобілі, але Німеччина проти
Члени Європейського Союзу підтримали введення нових тарифів на китайські електромобілі, проте переговори між ЄС та Китаєм ще тривають і можуть вплинути на остаточне рішення. Попри голосування, обидві сторони ведуть перемовини, які визначатимуть кінцеву форму тарифів
Mercedes і BMW – серед німецьких автовиробників, які відкрито виступають проти введення нових тарифів на китайські електромобілі
Минулого тижня 10 країн-членів ЄС підтримали запропоноване підвищення тарифів, п’ять виступили проти, а 12 утрималися від голосування. Щоб повністю скасувати підвищення, необхідно було отримати кваліфіковану більшість — підтримку 15 країн ЄС, які представляють 65% населення блоку. Це правило гарантує, що важливі рішення мають широку підтримку як серед держав-членів, так і серед населення
Німеччина виступає проти підвищення тарифів
Найбільша економіка Європи, Німеччина, проголосувала проти збільшення тарифів. Німецькі автовиробники побоюються можливих контрзаходів з боку Китаю, а багато з них, включаючи таких гігантів, як Mercedes-Benz та BMW, висловлювали занепокоєння щодо початку торгової війни
Генеральний директор BMW Олівер Ціпсе назвав це рішення “фатальним сигналом для європейської автомобільної індустрії”. Він підкреслив, що потрібне якнайшвидше вирішення питання між Європейською комісією та Китаєм, щоб запобігти конфлікту, який не принесе вигоди жодній зі сторін. Голос Німеччини проти тарифів, за його словами, є важливим сигналом, який збільшує шанси на мирне вирішення конфлікту
Mercedes-Benz також охарактеризував тарифи як “помилку” і закликав Європейську комісію відкласти їхнє впровадження, щоб дати час на продовження переговорів. Volkswagen також виступив проти збільшення тарифів, які можуть досягти 45%, і закликав до “політичного вирішення” проблеми, наголошуючи, що ще є час домовитися до кінця жовтня, коли тарифи мають набути чинності
Китайська відповідь на дії ЄС
Китай, у свою чергу, ініціював розслідування щодо європейських бренді, молочних продуктів та свинини, що експерти розглядають як відповідь на дії ЄС. Такі заходи можуть стати початком ескалації торгового конфлікту, якого намагаються уникнути обидві сторони
Європейська комісія зазначає, що в Китаї наявний надлишок виробничих потужностей на три мільйони електромобілів на рік, і всі ці автомобілі потребують експорту. З огляду на те, що у США та Канаді вже діють 100% тарифи на китайські електромобілі, Європа стає найбільш вірогідним ринком збуту для цього надлишку, що лише підвищує актуальність питання введення нових тарифів