ЄС запроваджує нові правила кібербезпеки
Електромобілі вважаються гаджетами на колесах, і вони можуть бути «машинами-шпигунами», якщо законодавчо не обмежити їх функціонал, вважають уряди багатьох країн
Згідно з нещодавнім дослідженням, електромобілі вразливі до кібератак. Сучасні автомобілі наповнені камерами та високотехнологічними датчиками, які підтримують безліч систем для нашої безпеки та зручності. Однак усі ці технології роблять їх потенційною мішенню для хакерів. Цю загрозу серйозно сприймають Організація Об’єднаних Націй та Європейський Союз, які запровадили суворі правила щодо кібербезпеки в автомобілях
Усі нові автомобілі, що продаватимуться в Європейському Союзі з 7 липня 2024 року, повинні відповідати правилам ООН R155 і R156, які вже діють для затвердження нових моделей з липня 2022 року. Якщо коротко, то R155 вимагає від автовиробників систем контролю, а R156 гарантує, що оновлення програмного забезпечення транспортних засобів є більш захищеними від загроз кібербезпеки
Ця зміна змусила кількох автовиробників зняти старі моделі з продажу на Старому континенті, оскільки вартість модернізації електроніки виявилася занадто високою. Жертвами правил кібербезпеки стали Volkswagen Up!, Transporter 6.1, Porsche Macan з ДВЗ та Porsche 718 Boxster/Cayman
Як повідомляється, цей список буде розширюватися за рахунок додаткових моделей, які будуть зняті з виробництва Audi, Renault та Smart. Однак інші автовиробники, такі як Mercedes-Benz, стверджують, що вони добре підготувалися до нових правил, які не вплинуть на їхній асортимент
Економіст Моріц Шуларік в інтерв’ю німецькій газеті Handelsblatt сказав: “Йдеться про конфіденційні дані, які можуть бути викачані – особливо з електромобілів. З точки зору спецслужб, ці автомобілі з їхніми численними датчиками і камерами є нічим іншим, як шпигунськими машинами на чотирьох колесах”
На попередній конференції, що відбулася в Німеччині, Шуларік припустив, що сучасні електромобілі можуть знімати все, що відбувається навколо них, коли вони їздять містами, а потім передавати дані своїм виробникам – деякі з них знаходяться в Китаї. Потім він запитав аудиторію: “Чи хочемо ми цього? Чи хочемо ми, щоб очі й вуха іноземного уряду стежили за нашими вулицями через мільйони автомобілів?”
Згідно з нещодавнім дослідженням “Автомобільна кібербезпека”, проведеним німецьким Центром автомобільного менеджменту (CAM) та американською компанією Cisco Systems, загрози кібербезпеки є “неминучими”, оскільки сучасні автомобілі вразливі до кібератак
У розмові з Deutsche Welle директор CAM Штефан Братцель (Stefan Bratzel), один з авторів дослідження, сказав: “У зв’язку з поширенням кіберзагроз сучасні автомобілі стають все більш вразливими: “З поширенням програмно-визначених транспортних засобів, електромобілів, автономного водіння та взаємопов’язаного ланцюга поставок кібер-ризики ще більше зростають”