У світі електромобілів безпека акумуляторів залишається однією з ключових тем
Попри те, що випадки загоряння батарей трапляються вкрай рідко, автовиробники не мають права на халатність. Інженери постійно шукають нові способи, як мінімізувати ризики та захистити водія й пасажирів. Китайський техногігант Xiaomi, який нещодавно увірвався на ринок електрокарів зі своїм седаном SU7, запропонував нетипове рішення — розміщення акумуляторних елементів догори дном
На перший погляд, це може здатися дизайнерською ексцентричністю або маркетинговим ходом. Але насправді такий підхід має чітке практичне обґрунтування. При розташуванні осередків батареї контактами вниз, у разі аварії або перегріву, потенційна енергія та вогонь спрямовуються не в салон, а вниз — у бік дороги. Це значно зменшує ризик для пасажирів і додає цінні секунди для евакуації в критичній ситуації
Платформа Modena, розроблена Xiaomi для SU7, реалізує принцип cell-to-body — коли верхня частина акумулятора стає частиною силової структури кузова. Такий підхід дозволяє зменшити висоту підлоги, покращити жорсткість авто та зробити його візуально нижчим, як у традиційних бензинових моделей, на відміну від багатьох електромобілів, які виглядають «здуто» через товсті батареї під днищем
Однак просто перевернути осередки — недостатньо
Інженери Xiaomi разом із лідером ринку акумуляторів CATL провели серйозну роботу над адаптацією конструкції. По-перше, довелося створити спеціальний електроліт, який ефективно працює в умовах гравітаційного навантаження «догори дном». По-друге, контакти батарей, які тепер спрямовані донизу, стали вразливішими до корозії — їх виготовили зі спеціального антикорозійного сплаву. Також кожен елемент ізолювали аерогелем, який виконує роль термозахисту
Така ретельно продумана інженерія дозволила SU7 зберегти пропорції звичайного автомобіля з ДВЗ, що для електрокарів — велика рідкість. Зменшена товщина підлоги, мінімізація кількості дротів та низький центр тяжіння зробили авто не лише безпечним, а й стильним. Ця ж технологія буде застосована і в кросовері Xiaomi YU7, який уже презентували та планують вивести на ринок найближчим часом
Варто додати, що Xiaomi SU7 доступний з кількома варіантами акумуляторів
Базова задньопривідна версія SU7 отримала батарею виробництва FinDreams (підрозділ BYD), а топові версії Pro і Max комплектуються спеціально розробленими модулями від CATL. Ще є обмежена модифікація SU7 Ultra — надпотужна версія з характеристиками суперкара
Xiaomi вже продає SU7 у Китаї, а кросовер YU7 має з’явитися на ринку цього літа. Щодо глобальної експансії, компанія планує вийти на зовнішні ринки орієнтовно до 2027 року
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі