З часу своєї появи на ринку в 2021 році Hyundai Ioniq 5 здобув чимало нагород, головною з яких стало звання World car of the Year 2022. І цей електромобіль досі є взірцем за багатьма показниками, в тому числі з точки зору ретро-футуристичного стилю. Минулого року з’явилась його найбільш заряджена версія, з усіх точок зору – Ioniq 5 N. Дебют вийшов не менш вдалим, потужний електрокар визнали Найкращим спортивним автомобілем 2024 року (World Performance Car), значно обійшовши за балами такі непересічні автомобілі як BMW M2 і BMW XM. Чим він так підкупив авторитетне жюрі?
Щоб це дізнатись, достатньо завітати в автосалон Едем-Авто – це поки що єдиний офіційний дилер Hyundai в Україні, якому вдалось організувати поставки Ioniq 5 N до нас. Вам не доведеться шукати «сірих» дилерів та підписувати з ними сумнівні договори про доставку досить унікального електрокару. Хоча бажаючих виконата подібну послугу сьогодні в країні чимало, ми завжди агітуємо за придбання офіційних продуктів. Принаймні, в цьому разі можна покладатись на фірмову підтримку та виконання всіх гарантійних зобов’язань
Саме так вчинив 35-річний програміст Владислав, придбавши Hyundai Ioniq 5 в дилерському центрі Едем-Авто
- Він не схожий на жоден електрокар, на яких я їздив раніше: Tesla Model 3, Zeekr 001, Volkswagen ID.4, навіть Hyundai Ioniq 6 не вразив мене. За 17 років водійського стажу мене складно чимось здивувати, але 5 N – це вдалося! Хлопці з Hyundai взяли електромобіль і зробили його таким, що навіть прихильник бензинових тачок можуть полюбити айонік. Ззовні він дуже гарний, агресивний, спортивний автомобіль, вивертають шиї абсолютні всі, фотографують абсолютні всі, – каже щасливий покупець
Дизайн та перше враження: агресивність в деталях
Hyundai Ioniq 5 N відразу привертає увагу своїм агресивним дизайном, поєднує елементи ретро-футуризму з аеродинамічними лініями. Його яскравий вигляд підкреслюють великі 21-дюймові колеса зі спортивними шинами Pirelli P-Zero Corsa, масивні арки та спортивні акценти, які говорять про його продуктивність ще до увімкнення двигуна. Передня частина авто вирізняється виразними світлодіодними фарами та масивним бампером, а задня — широкою світловою смугою та спортивним дифузором. Цей електрокар нікого не залишає байдужим, навіть серед найбільш консервативних водіїв бензивнових автівок
Потужність і динаміка: новий рівень серед електромобілів
Hyundai Ioniq 5 N — це електромобіль, що руйнує стереотипи. Завдяки двом електродвигунам, загальною потужністю 649 к.с., він забезпечує прискорення до 100 км/год за 3,4 секунди. Передній двигун розвиває 226 к.с. і 370 Нм, тоді як задній — 383 к.с. і 400 Нм. Функція N Grin Boost додає ще 40 к.с. на 10 секунд, що дозволяє досягти вражаючого прискорення та максимальної швидкості в 260 км/год (обмежена електронікою)
Стосовно динаміки, машина й так швидка зі своїми стандартними кінськими силами. Але коли я натискаю маленьку червону кнопку на кермі, то на 10 секунд отримую всі 650 кінських сил. І тоді реально вжимає в сидіння! Цей момент взагалі більше схоже на обгін наче в перегонах, – з захватом каже Владислав
Відчуття від прискорення нагадує американські гірки, коли перевантаження буквально притискає в сидіння, змушуючи серце битися швидше. Відмінний розподіл тяги на всі колеса забезпечує надійне зчеплення навіть на високих швидкостях. Це справжній спорткар в кузові міцного хетчбека, який забезпечує емоції на рівні з топовими бензиновими моделями
Запас ходу та швидкість зарядки
Hyundai заявляє, що батарея на 84 кВт-год забезпечує Ioniq 5 N запас ходу до 448 км, але в реальних умовах, особливо з активним використанням усієї потужності, реальний запас ходу складає близько 350 км. Це не критично для міських умов, але може бути обмеженням для тривалих подорожей. Однак система швидкої зарядки на 350 кВт дозволяє поповнити акумулятор від 10% до 80% всього за 18 хвилин, що компенсує недоліки дальності ходу. Звісно, поки що в Україні обмаль потужних зарядних станцій для швидкої зарядки, але з часом ця ситуація буде покращуватись
Такий показник робить Hyundai Ioniq 5 N одним із найбільш швидкозарядних електромобілів на ринку. Завдяки 800-вольтовій платформі авто гарантує стабільні характеристики навіть під час тривалих навантажень. На нього можна покластись навіть під час тренувань на гоночній трасі, що важливо для драйверів, які полюбляють динамічне водіння
Керованість та режими їзди: налаштування для будь-якого настрою
Однією з найбільших переваг Ioniq 5 N є його керованість. Незважаючи на чималу масу в 2230 кг, електромобіль відмінно справляється з поворотами та демонструє надійність навіть на складних ділянках дороги. Інженери Hyundai створили підвіску, яка вражає своєю жорсткістю та адаптивністю. Для міського використання найкраще підходить режим Normal, тоді як Sport та Sport+ розкривають повний потенціал електрокара навіть на гоночній трасі
Режими N Drift Optimizer та N Torque Distribution дозволяють налаштовувати тягу для задніх і передніх коліс, створюючи ідеальні умови для дрифту та динамічного водіння. Додатково доступна функція N Pedal для максимальної рекуперації енергії під час гальмування. Особливу увагу привертає N Active Sound+, що імітує звук бензинових двигунів, створюючи атмосферу класичних спорткарів
Усі ці режими легко вимикаються, дозволяючи використовувати електромобіль для щоденних поїздок в розслабленому стилі. Система Highway Driving Assist 2 включає адаптивний круїз-контроль із функцією зміни смуги руху, яка додає комфорту на автомагістралях
На кермі ззаду є пелюстки, котрі в режимі N-Shift емулюють реальну коробку передач. Всього віртуальних передач на авто 8. В момент включення цього режиму ти отримуєш повний контроль над потужністю, можеш контролювати наближення до пікового моменту тощо. «Крутити мотор» можна майже до цих 8000 обертів. Також коробка максимально передає інформацію, тому треба ще вчасно «попасти в передачу», щоб отримати ідеальне переключення з “пинком” під спину і «відстрілом вихлопу». Додатково з технологією NAS (N Active Sound) ти отримуєш басовитий звук мотору і ефект тих самих відстрілів вихлопу. Також програмне забезпечення тотально емулює ДВС і коробку, тому коли ти не попав в передачу, чи починаєш їхати з п’ятої передачі чи више, авто розганяється повільно, як реальний ДВС, – розказує 35-річний програміст, один із перших власників Ioniq 5 N
Комфорт салону та якість оздоблення
Салон Ioniq 5 N відрізняється простором та технологічністю. Колісна база в 3000 мм забезпечує багато місця для пасажирів заднього ряду, а рівна підлога додає комфорту для трьох дорослих. Спинки сидінь мають функцію регулювання нахилу, що підвищує комфорт під час тривалих поїздок
Стосовно салону, команда Hyundai класно попрацювала над інтер’єром. Зручні ковшеподібні сидіння, водійське положення дуже зручне. Класна центральна консоль, великий відсік для речей та зручні місця для пляшок і телефону. Посадка в машині відносно висока, наче в кросовері, зате дуже багато місця як спереду, так і ззаду для пасажирів. Багажник також досить місткий та зручний, – ділиться враженнями Владислав
Проте є й недоліки. Об’єм багажника становить 480 л, що на 80 л менше, ніж у стандартній моделі – 527 л ззаду та додаткові 57 л спереду. Заряджений 5 N не має багажного відсіку під капотом – там знаходиться генератор звуку. Матеріали обробки салону трохи розчаровують значною кількістю жорсткого пластику, що виглядає недоречно для авто ціною в три мільйони гривень (від 2 928 300 грн). Також передні сидіння мають лише механічне регулювання, що трохи розчаровує в преміальному сегменті, але цьому є спортивне пояснення. «Механічні» крісла легші та дозволяють водію нижче розташуватись, та понизити центр мас, що покращує керованість та відчуття автомобіля «п’ятою точкою»
Ціни та комплектації
Якщо базовий Hyundai Ioniq 5 коштує від 1 886 500 грн, то версія 5 N за 2 928 300 грн виглядає занадто дорого. Але це лише на перший погляд, адже базова машина має лише один електромотор потужністю 170 к.с., відповідно лише передній привід, та батарею всього на 58 кВт-год. А якщо розглядати топову неспортивну версію, то вона вже коштуватиме 2 433 300 грн – це лише на 495 000 грн менше, ніж коштує 5 N. Це при тому, що остання має спортивну підвіску, більшу батарею (84 кВт-год проти 77,4 кВт-год) і вдвічі більше потужності (650 к.с. проти 325 к.с.)! Вже не кажучи про особливі опції, характерні лише для N-версії, наприклад – оздоблені алькантарою ковшеподібні крісла, кермо з N-режимами, покращена система керування, та дев’ять унікальних N-режимів, від N Active Sound (імітація звуку двигуна) до N Race (система налаштування потужності та температури батареї в режимах Спринт чи Витривалість)
Звісно, всі опції, що присутні в звичайній Top версії є й тут, окрім електроналаштувань крісел, бо вони тут спортивні. Серед опцій пропонується лише фіксований панорамний дах за 45 000 грн, але ми його не рекомендуємо, бо він додасть маси там, де цього робити не варто
Чи є мінуси в комплектації Ioniq 5 N? Якщо прискіпуватись, до них можна віднести спортивні шини Pirelli P-Zero Corsa (275/35 ZR21), які забезпечують чудове зчеплення, але мають низький індекс зносу (80). Порівняно з Michelin Pilot Sport 4S (300) чи Toyo R888R (100), ці шини стираються набагато швидше. Особливо якщо використовувати цей «генератор адреналіну» на повну котушку!
Звісно, як і кожен Hyundai, Ioniq 5 N має 5-річну гарантію, а на високопродуктивну літій-іонну полімерну батарею поширюється гарантія на 8 років або 160 000 км, залежно від того, що настане раніше
Висновок: технологічний прорив з незначними компромісами
Hyundai Ioniq 5 N — це захоплюючий спортивний електромобіль, який демонструє, що електротранспорт може бути драйвовим і емоційним. Потужність, керованість і швидка зарядка роблять його одним із найкращих у своєму класі. Проте обмежений запас ходу, високі витрати на шини та жорстка підвіска можуть стати викликами для потенційних власників
Зрештою, це авто для тих, хто шукає адреналін і технології, а не економію. Hyundai Ioniq 5 N задає новий стандарт для спортивних електромобілів, пропонуючи винятковий баланс між продуктивністю та практичністю