Китайський ринок електромобілів змінюється настільки швидко, що навіть місцевим виробникам інколи складно відстежити темп. Компанії запускають нові моделі одна за одною, і країна вже не просто слідує за світовими тенденціями, а формує їх. Головний двигун цих змін — внутрішній попит, передусім серед молоді та тих, хто обирає свій перший автомобіль
Нове дослідження Bloomberg Intelligence показало різкий розворот у вподобаннях покупців
Майже половина тих, хто планує купити першу машину, схиляється до електромобіля протягом наступного року. Частка таких відповідей зросла з 25% у лютому до 47% на теперішній момент, і приріст виглядає справді вражаючим

Ширший зріз по всіх потенційних покупцях підтверджує тенденцію
Понад половина опитаних, а саме 52%, готується обрати електромобіль як наступний транспортний засіб. На початку року таку готовність демонстрували лише 34% респондентів. Динаміка свідчить про швидке зміцнення позицій електротранспорту навіть у сегментах, де раніше перевага залишалась за традиційними авто

Зростає інтерес до електромобілів із розширеним запасом ходу, які дають додаткові кілометри завдяки невеликому генератору або іншій підтримувальній системі. Вісім відсотків покупців розглядають такий варіант, і цей напрямок поступово зміцнює свої позиції, оскільки дає водіям відчуття більшої свободи руху
Натомість популярність plug-in гібридів падає значно швидшими темпами
Їх готові розглядати лише 12% респондентів, хоча ще на початку року частка сягала 23%. Традиційні гібриди втратили ще більше: з 15% у лютому їхня частка впала до 9% у листопаді. Причина може полягати у тому, що ринок більше не сприймає їх як «золоту середину», адже ціни на електромобілі впали, а доступність зарядної інфраструктури зросла

Попит на автомобілі з класичним бензиновим двигуном не зник
Дев’ятнадцять відсотків покупців усе ще готові обрати авто з ДВЗ. Такий результат виглядає несподіваним на фоні стрімкого росту сегмента електромобілів, хоча варто врахувати, що у дослідженні брали участь лише тисяча людей, тому повної картини ринку воно не дає
Аналітики Bloomberg пояснюють підйом електромобілів поєднанням двох чинників. Перший — різке зниження цін, яке зробило електромобілі такими ж доступними, як бензинові моделі. Другий — любов китайських споживачів до технологій. Цю довіру активно використовують місцеві стартапи та технологічні гіганти на кшталт Huawei та Xiaomi, які привносять у електромобілі нові функції та піднімають планку конкуренції на ринку
Читати далі
Схожі записиАмериканський виробник вантажівок Peterbilt серйозно посилив свою присутність у сегменті електричних машин. Компанія представила одразу три нові середньотонажні електровантажівки, які працюють на акумуляторах LFP і заряджаються з потужністю до 350 кіловат До вже відомих моделей 520EV, 567EV і 579EV додалися абсолютно нові 536EV, 537EV і 548EV. Усі вони отримали двомоторну силову установку, розміщену по центру […]
11 Грудня 2025
Porsche традиційно не перебільшує можливості своїх електромобілів, а в реальних умовах вони зазвичай демонструють кращі результати, ніж заявлено. Taycan давно зарекомендував себе як один з найприємніших у керуванні електромобілів і водночас один із найшвидших за часом заряджання. Він стабільно перевершує офіційні показники запасу ходу в незалежних випробуваннях і зберігає статус одного з найбільш технологічних серійних […]
11 Грудня 2025
Декілька років тому ці футуристичні фургони сприймалися як символ нового підходу до транспорту, а для компанії Canoo вони мали стати проривом. Проєкт починався амбітно, але завершився банкрутством та повною зупинкою співпраці з державними установами Агентство NASA купило три електромобілі у 2023 році, щоб перевозити астронавтів до стартового майданчика у рамках програми Artemis. Попри ефектний дизайн, […]
11 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі