На початку травня у китайському автомобільному світі сталася справжня буря
Автомобільний блогер на ім’я Zurich Bei Le Ye завірусився після публічної заяви, що електричний седан Avatr 12 не такий аеродинамічний, як його намагається представити виробник. За офіційними даними Avatr, автомобіль має вражаючий коефіцієнт аеродинамічного опору (Cd) 0,2175. Проте, блогер провів власні вимірювання, які він задокументував, і отримав значно менш приємний для виробника результат: 0,281
Зрозуміло, що в Avatr не зраділи такій заяві і відреагували максимально публічно. Спочатку компанія організувала живу трансляцію демонстрації у власній аеродинамічній трубі, щоб усі бажаючі могли на власні очі побачити їхні вимірювання. Але на цьому історія не закінчилася. Тепер стало відомо, що Avatr подав до суду на блогера, перевівши суперечку про аеродинаміку в юридичну площину
Заява блогера Bei Le Ye швидко стала вірусною, розлетівшись соцмережами (зокрема у Twitter/X) і навіть привернувши увагу самого Ілона Маска, який репостнув її у своєму характерному стилі. Avatr, до речі, запросив Маска відвідати свою тестову лабораторію особисто, але той не з’явився. Сама демонстрація в аеродинамічній трубі, за твердженням Avatr, нібито довела, що седан Avatr 12 може досягти заявленого коефіцієнта Cd, але… лише за дуже специфічних умов. Іншими словами: показник лобового опору може суттєво відрізнятися залежно від конфігурації авто

Під час своєї живої демонстрації в аеродинамічній трубі Avatr показав, як досягається заявлений Cd Коефіцієнт 0,2175 був зафіксований на швидкості 120 км/год. Але ця цифра досягалася за дуже специфічної конфігурації: використовувалася серійна модель, оснащена бічними камерами замість стандартних дзеркал (які використовував блогер), а також спеціальні колісні диски з низьким аеродинамічним опором (доступні як опція). Коли спеціальні диски замінили на спортивні, показник Cd у тому ж тесті підскочив до 0,2326. Найцікавіше почалося, коли в конфігурацію додали звичайні дзеркала заднього виду та підняли підвіску автомобіля – Cd зріс до 0,2509. Це вже помітно ближче до цифри блогера. Фінальним тестом стала імітація відкриття активних елементів передніх грат, що спричинило зростання Cd до 0,2743. Хоча це все ще трохи нижче, ніж 0,281, зафіксований блогером, наближеність цифр змушує задуматися, наскільки сильно різні опції та налаштування впливають на реальну аеродинаміку серійного електромобіля

Нове звинувачення від блогера та позов Avatr
Невдовзі після завершення живої трансляції випробування Avatr на платформі Weibo, блогер Bei Le Ye опублікував власне відео. Хоча багато хто очікував, що це буде відео з вибаченнями, блогер виступив з новим, неочікуваним звинуваченням: він заявив, що Avatr використовував у своїй демонстрації прототип автомобіля, а не серійний екземпляр. Avatr категорично заперечує це звинувачення. У відповідь на дії та заяви блогера, компанія Avatr офіційно подала цивільний позов до суду. Автовиробник вимагає від блогера компенсацію у розмірі 10 мільйонів китайських юанів, що еквівалентно близько $1,4 мільйона доларів США, за завдану економічну та репутаційну шкоду

За інформацією видання CarNewsChina, в Avatr підозрюють, що дії та заяви блогера можуть бути не просто його особистою думкою чи помилкою, а частиною ширшої, організованої кампанії «чорного PR» проти компанії. Для тих, хто не знайомий з цим терміном, «чорний PR» – це різновид недобросовісної конкуренції та корпоративного саботажу, коли компанії наймають спеціальних осіб чи групи для поширення негативної або дискредитуючої інформації про своїх конкурентів. Оскільки китайський автомобільний ринок стає надзвичайно конкурентним, особливо у сегменті електромобілів, Avatr стверджує, що такі «брудні» тактики, на жаль, набувають поширення

Безпрецедентна винагорода за інформацію
У відповідь на свої підозри та для боротьби з потенційним «чорним PR», компанія Avatr пішла на безпрецедентний крок: вона офіційно запропонувала винагороду у розмірі 5 мільйонів китайських юанів (близько $694 тисяч доларів США) будь-кому, хто зможе надати інформацію, яка допоможе розкрити деталі цієї кампанії з очорнення
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі