На початку травня у китайському автомобільному світі сталася справжня буря
Автомобільний блогер на ім’я Zurich Bei Le Ye завірусився після публічної заяви, що електричний седан Avatr 12 не такий аеродинамічний, як його намагається представити виробник. За офіційними даними Avatr, автомобіль має вражаючий коефіцієнт аеродинамічного опору (Cd) 0,2175. Проте, блогер провів власні вимірювання, які він задокументував, і отримав значно менш приємний для виробника результат: 0,281
Зрозуміло, що в Avatr не зраділи такій заяві і відреагували максимально публічно. Спочатку компанія організувала живу трансляцію демонстрації у власній аеродинамічній трубі, щоб усі бажаючі могли на власні очі побачити їхні вимірювання. Але на цьому історія не закінчилася. Тепер стало відомо, що Avatr подав до суду на блогера, перевівши суперечку про аеродинаміку в юридичну площину
Заява блогера Bei Le Ye швидко стала вірусною, розлетівшись соцмережами (зокрема у Twitter/X) і навіть привернувши увагу самого Ілона Маска, який репостнув її у своєму характерному стилі. Avatr, до речі, запросив Маска відвідати свою тестову лабораторію особисто, але той не з’явився. Сама демонстрація в аеродинамічній трубі, за твердженням Avatr, нібито довела, що седан Avatr 12 може досягти заявленого коефіцієнта Cd, але… лише за дуже специфічних умов. Іншими словами: показник лобового опору може суттєво відрізнятися залежно від конфігурації авто
Під час своєї живої демонстрації в аеродинамічній трубі Avatr показав, як досягається заявлений Cd Коефіцієнт 0,2175 був зафіксований на швидкості 120 км/год. Але ця цифра досягалася за дуже специфічної конфігурації: використовувалася серійна модель, оснащена бічними камерами замість стандартних дзеркал (які використовував блогер), а також спеціальні колісні диски з низьким аеродинамічним опором (доступні як опція). Коли спеціальні диски замінили на спортивні, показник Cd у тому ж тесті підскочив до 0,2326. Найцікавіше почалося, коли в конфігурацію додали звичайні дзеркала заднього виду та підняли підвіску автомобіля – Cd зріс до 0,2509. Це вже помітно ближче до цифри блогера. Фінальним тестом стала імітація відкриття активних елементів передніх грат, що спричинило зростання Cd до 0,2743. Хоча це все ще трохи нижче, ніж 0,281, зафіксований блогером, наближеність цифр змушує задуматися, наскільки сильно різні опції та налаштування впливають на реальну аеродинаміку серійного електромобіля
Нове звинувачення від блогера та позов Avatr
Невдовзі після завершення живої трансляції випробування Avatr на платформі Weibo, блогер Bei Le Ye опублікував власне відео. Хоча багато хто очікував, що це буде відео з вибаченнями, блогер виступив з новим, неочікуваним звинуваченням: він заявив, що Avatr використовував у своїй демонстрації прототип автомобіля, а не серійний екземпляр. Avatr категорично заперечує це звинувачення. У відповідь на дії та заяви блогера, компанія Avatr офіційно подала цивільний позов до суду. Автовиробник вимагає від блогера компенсацію у розмірі 10 мільйонів китайських юанів, що еквівалентно близько $1,4 мільйона доларів США, за завдану економічну та репутаційну шкоду
За інформацією видання CarNewsChina, в Avatr підозрюють, що дії та заяви блогера можуть бути не просто його особистою думкою чи помилкою, а частиною ширшої, організованої кампанії «чорного PR» проти компанії. Для тих, хто не знайомий з цим терміном, «чорний PR» – це різновид недобросовісної конкуренції та корпоративного саботажу, коли компанії наймають спеціальних осіб чи групи для поширення негативної або дискредитуючої інформації про своїх конкурентів. Оскільки китайський автомобільний ринок стає надзвичайно конкурентним, особливо у сегменті електромобілів, Avatr стверджує, що такі «брудні» тактики, на жаль, набувають поширення
Безпрецедентна винагорода за інформацію
У відповідь на свої підозри та для боротьби з потенційним «чорним PR», компанія Avatr пішла на безпрецедентний крок: вона офіційно запропонувала винагороду у розмірі 5 мільйонів китайських юанів (близько $694 тисяч доларів США) будь-кому, хто зможе надати інформацію, яка допоможе розкрити деталі цієї кампанії з очорнення
Читати далі
Схожі записиКомпанія Smart, яка сьогодні відома переважно як виробник електричних SUV для китайського ринку, може повернути на ринок один зі своїх найяскравіших автомобілів — легендарний родстер. Через 20 років після зникнення моделі Smart Roadster, представники бренду заговорили про можливе відродження компактного спортивного авто, яке поєднувало драйв і унікальний стиль Електричний родстер може знову з’явитися у продажу […]
18 Червня 2025Новинка має повністю закритий кузов з ножицеподібними дверима Чотири колеса забезпечують підвищену стабільність у порівнянні з класичними двоколісними транспортними засобами. Завдяки інноваційному механізму нахилу корпус новинка може кренитися до 35 градусів у поворотах, що надає йому унікальної динаміки Ширина транспортного засобу становить лише 790 мм Таким чином, ÆMotion на 300 мм вужчий за вже знятий […]
18 Червня 2025Компанія Honda відкриває новий напрям у сфері мікромобільності, представивши електричний квадроцикл Fastport eQuad Він розроблений для доставок на останній милі у містах Європи та Північної Америки. Незвичний за формою, але практичний та функціональний, eQuad має стати відповіддю на потреби сучасної логістики — швидкі та екологічні перевезення невеликих вантажів у щільному міському середовищі Модель буде представлена […]
18 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі