Китай активно розвиває акумуляторні технології для електромобілів. CATL, найбільший у світі виробник батарей, представив другу генерацію натрій-іонних батарей, які можуть нормально працювати при екстремально низьких температурах – до -40°C. Це значний крок вперед, адже традиційні літій-іонні батареї суттєво втрачають продуктивність у подібних умовах
Натрій-іонні батареї діють за принципом, схожим на літій-іонні: натрієві іони переміщуються між анодом і катодом під час циклів заряджання та розряджання. Проте натрій має переваги: менша вартість сировини (натрій-гідроксид дешевший за літій-гідроксид), краща стійкість до температурних змін і менший ризик термічного розгону, тому вони безпечніші
Характеристики та перспективи використання
Попри хороші перспективи, натрій-іонні батареї мають нижчу енергетичну щільність порівняно з літій-іонними. Якщо батареї Tesla 4680 для Model Y досягають 296 Вт-год/кг, то CATL прагне досягти показника 200 Вт-год/кг для своїх натрій-іонних батарей. Це робить їх вигідними переважно для електромобілів із невеликим запасом ходу та бюджетних моделей
Деякі електромобілі в Китаї, як-от Yiwei EV від JAC та JMEV EV3, вже використовують натрій-іонні батареї. Масове виробництво другої генерації натрій-іонних батарей CATL планує розпочати в 2027 році

Чому натрій краще витримує холод?
Екстремальний холод — одна з найбільших проблем для літій-іонних батарей. За низьких температур іони літію стають менш рухливими, що уповільнює хімічні процеси. Це призводить до зниження запасу ходу, збільшення часу заряджання та погіршення стану батареї в перспективі
Натрій-іонні батареї вирішують цю проблему завдяки більшій стійкості іонів натрію до низьких температур. Це дозволяє підтримувати нормальну продуктивність навіть у складних погодних умовах
Майбутнє батарей: різноманіття хімічних технологій
Натрій-іонні батареї не зможуть повністю замінити літій-іонні, але можуть зайняти 20-30% ринку. Їхня основна роль — забезпечення доступних і стійких рішень для низькоенергетичних сегментів, таких як бюджетні електромобілі чи стаціонарне зберігання енергії
Світові гіганти, як-от BYD, Northvolt і сам CATL, уже інвестують у розвиток цієї технології. Майбутнє акумуляторів не обмежується одним варіантом хімічної взаємодії: натрій, літій, та інші матеріали працюватимуть у різних нішах, відповідаючи специфічним потребам ринку
Читати далі
Схожі записиЗнайомтеся зі Sleipner — 40-тонною електричною вантажівкою формули 8×4, створеною для найважчих умов гірничих робіт. Компанія Scania назвала свій перший повністю електричний кар’єрний самоскид на честь міфічного восьминогого коня Одіна й уже ввела його в експлуатацію на залізорудній шахті Мальмбергет у Швеції Sleipner став першим акумуляторним самоскидом із формулою 8×4 у лінійці Scania Проєкт розробляли […]
18 Грудня 2025
Європейський Союз готує нову категорію малих електромобілів із так званими «суперкредитами», аби заохотити автовиробників робити доступні електрокари безпосередньо в Європі. Попри дискусії навколо пом’якшення заборони на двигуни внутрішнього згоряння після 2035 року, у Брюсселі й далі наполягають на електричному майбутньому транспорту У межах оновленого «Автомобільного пакета» з’являється окрема підкатегорія M1E До неї зможуть потрапити лише […]
18 Грудня 2025
Ринок уже звикає до дешевих електромобілів з Китаю, які легко переграють європейські, американські та японські моделі за ціною. Dacia Spring теж вписується у цю компанію, адже його виробництво розміщене в Китаї, хоча бренд залишається європейським У Великій Британії Dacia Spring 2026-го модельного року стартує з позначки 12 240 фунтів (13 980 євро) з урахуванням усіх […]
18 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі