Міжнародний автомобільний концерн Stellantis, який володіє такими відомими брендами, як Jeep, Dodge, Ram, Fiat, Peugeot і Citroën, опинився у складному фінансовому становищі. За попередніми підсумками першого півріччя 2025 року компанія очікує чистий збиток у розмірі 2,68 мільярда доларів США. Це стало справжнім шоком для ринку, адже ще у квітні Stellantis офіційно відмовилась від свого річного фінансового прогнозу, посилаючись на невизначеність у сфері міжнародної торгівлі та нові митні обмеження
Падіння доходів безпосередньо пов’язане із введенням мит, які обтяжили логістику та виробничі ланцюги компанії
За оцінками самої Stellantis, приблизно 300 мільйонів доларів компанія втратила саме через додаткові мита на ввезення автомобілів. Але це лише частина загальної проблеми. Частину запланованого виробництва довелося скасувати, а решту переналаштувати, що теж негативно вплинуло на показники
За другий квартал 2025 року глобальні поставки автомобілів Stellantis скоротилися на 6%
В Північній Америці падіння сягнуло катастрофічних 25%, що відповідає близько 109 000 недопоставлених автомобілів. Основні причини — скорочення обсягів корпоративних продажів (fleet sales) і «фактори переходу модельного ряду». Зокрема, ідеться про запуск нового покоління мікрокарів Smart, а також гібридної версії Fiat 500, які ще не вийшли на повну потужність виробництва
Ще одним викликом стали зростаючі виробничі витрати, коливання валютних курсів та географічні особливості окремих ринків. На цьому тлі концерн змушений здійснювати низку внутрішніх оптимізацій, результати яких очікуються не раніше другої половини 2025 року. Ці заходи мають покращити рентабельність і загальну ефективність, однак наразі їхній ефект поки що не відчутний
Водночас не всі ринки продемонстрували спад
Наприклад, у Південній Америці продажі Stellantis зросли на 20%, а на Близькому Сході й в Африці — на цілих 30%. Це свідчить про те, що компанія зберігає сильні позиції у регіонах, менш залежних від європейських і північноамериканських митних бар’єрів
Із травня 2025 року компанією керує новий генеральний директор Антоніо Філоза, який раніше очолював латиноамериканський підрозділ концерну. У своєму першому публічному виступі він запевнив, що всі внутрішні проблеми Stellantis можуть бути вирішені за рахунок власних ресурсів і правильної стратегії. Зокрема, Філоза відкинув чутки про можливий продаж Maserati або закриття бренду Chrysler, назвавши це спекуляціями
Очевидно, що перед Stellantis стоїть складне завдання — адаптуватися до нових глобальних умов, зберігаючи водночас прибутковість, інноваційність і присутність на ключових ринках. У другій половині 2025 року стане зрозуміло, чи зможе компанія відновити темпи зростання та втримати конкурентоспроможність на фоні таких викликів
Читати далі
Схожі записиSkoda показала перші образи Vision O — концепту майбутньої електричної Octavia. Вперше за десятиліття бестселер чехів змінює платформу, стиль і саму ідеологію. Але залишає головне — простір, функціональність і доступність Компанія Skoda впевнено рухається в еру електрифікації Після успіху кросоверів Enyaq та Elroq, а також анонсу компактнішого Epiq, чехи звертають увагу на свій головний козир […]
1 Серпня 2025Після років експериментів з кросоверами Subaru знову звертає погляд на спорткари. Але цього разу — без характерного реву «боксерного» двигуна. У компанії замислилися над повністю електричною версією легендарного BRZ — купе, яке встигло стати улюбленцем ентузіастів Оригінальний Subaru BRZ з’явився ще у 2011 році Легке купе з заднім приводом і атмосферним бензиновим двигуном швидко завоювало […]
1 Серпня 2025Новий електричний флагманський Li Auto i8 (не плутати з гібридним суперкаром BMW i8) — це шестимісний SUV, який поєднує аеродинаміку спорткара, салон рівня бізнес-класу й витрату енергії на рівні компактного седана. І все це — за ціну меншу, ніж середньостатистична Tesla Li Auto i8 за габаритами більший за Tesla Model X, а за аеродинамікою кращий […]
1 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі