Toyota продовжує розширювати свою присутність на ринку електромобілів, і модель bZ3X стала черговим кроком у цьому напрямку. В Китаї ця електрична новинка продається за привабливою стартовою ціною від $14 500 до $22 000 залежно від комплектації. Проте в першій експортній країні — Ефіопії — ситуація кардинально інша: вартість електромобіля стартує з позначки приблизно $48 000, що фактично втричі більше за ціну на батьківщині моделі

Причиною такого різкого зростання вартості стали численні податки та мита, які накладаються на імпортні автомобілі в Ефіопії. Сюди входять 35% митного збору, до 30% акцизного податку, 15% ПДВ, 10% надбавки та 3% податку на утримання — усе це разом формує значне податкове навантаження на кінцеву ціну. У результаті електромобіль, який спочатку розроблявся як доступна альтернатива бензиновим авто, стає недосяжним для більшості місцевих споживачів

Ринок електротранспорту в Ефіопії швидко зростає
Якщо ще у 2023 році в країні було зареєстровано лише 4600 електромобілів, то нині ця цифра зросла до понад 14 тисяч. Понад 60% нових автомобілів, зареєстрованих у 2024 році, мають електричну силову установку. Водночас розвиток інфраструктури лише набирає обертів — більшість зарядних станцій зосереджені в Аддис-Абебі, а до 2030 року планується ввести в експлуатацію 3000 зарядних пунктів по всій країні

На китайському ринку bZ3X пропонується з трьома варіантами батарей
Базова версія має батарею 50,03 кВт-год, наступна 58,37 кВт-год, а топова 67,92 кВт-год, що відповідає моделям з індексами 430, 520 та 610. Навіть базова версія має непогане оснащення — великий дисплей мультимедіа, цифрову панель приладів, бездротову зарядку для смартфонів, атмосферне підсвічування салону та преміальну аудіосистему Yamaha з 11 динаміками

Поки що Toyota не оголосила, у яких ще країнах з’явиться bZ3X після Ефіопії
Очікується, що модель може з’явитися в Європі, Південно-Східній Азії та Океанії. Однак ключовим фактором її успіху залишиться ціна. Адже саме вартість, зумовлена місцевими податковими умовами, визначатиме доступність автомобіля для масового покупця

Модель bZ3X є частиною більш масштабної електромобільної експансії Toyota на китайському ринку. Водночас компанія вже представила ще кілька електрокарів: кросовер bZ5, який позиціонується як конкурент Tesla Model Y, і великий седан bZ7, який очікується пізніше цього року
Читати далі
Схожі записиСучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]
21 Листопада 2025
Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ На […]
21 Листопада 2025
DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026» Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]
21 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі