Чи справді розчаровані власники електромобілів повертаються до ДВЗ?

12.07.2024
Чи справді розчаровані власники електромобілів повертаються до ДВЗ? — photo 12531

Нове дослідження McKinsey намагаються використати проти електромобілів. Насправді, не все так просто, але друга хвиля покупців електромобілів дійсно відрізняється від першої

Згідно з новим опитуванням, 46% власників електромобілів в Америці заявили, що мають намір “пересісти назад” на автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння. Ця статистика з останнього опитування Mobility Consumer Pulse, проведеного McKinsey & Company, широко цитується в розрізі того, наскільки проблематичним є перехід на електромобілі

Результати йдуть врозріз із загальноприйнятою думкою в автомобільному світі, мовляв, якщо люди пересідають на електромобілі, вони практично ніколи не змінюють своє рішення

Чи справді розчаровані власники електромобілів повертаються до ДВЗ? — photo 2

Реальність набагато складніша і багатогранніша, про це розповів InsideEV один з авторів дослідження. За словами автора, дані дослідження доводять, що автовиробникам, дилерам і компаніям, що займаються зарядками, треба провести ще багато роботи, якщо вони хочуть зберегти значний імпульс переходу на електрокари 

Хто повертається назад?

Дослідження McKinsey містить низку цікавих даних про те, що люди думають про функції автономного водіння, чи розглядають вони можливість купівлі автомобілів з Китаю, або чого вони хочуть від програмних функцій

Але найбільше уваги привернуло питання про те, наскільки велика імовірність того, що власники електромобілів повернуться до автомобілів з ДВЗ. У всьому світі близько 29% респондентів опитування заявили, що наступного разу, ймовірно, не перейдуть на електромобілі. Всі ці люди вказали на знайомі больові точки сучасних електромобілів: проблеми з пошуком працюючих громадських зарядних станцій, неможливість заряджати вдома з будь-яких причин і загальне занепокоєння щодо дальності поїздки

Чи справді розчаровані власники електромобілів повертаються до ДВЗ? — photo 3

Анкету отримали близько 36 тисяч осіб у 15 країнах, і опитування проводилося протягом останніх кількох місяців, тобто в ньому взяло участь багато нових власників електромобілів після рекордного року світових продажів

У США було опитано близько 4 тисяч респондентів. Іншими словами, лише 1 840 осіб заявили, що наступного разу, швидше за все, відмовляться від електромобіля. Це крапля в морі, враховуючи, що лише у 2023 році в США було зареєстровано близько 1,4 мільйона нових електромобілів, і багато з цих власників могли бути дуже задоволені своїми покупками

Антиелектромобільні настрої серед деяких автовласників лише підсвічують наявні проблеми, і їх вирішення матиме вирішальне значення для більш широкого впровадження електромобілів

Чи справді розчаровані власники електромобілів повертаються до ДВЗ? — photo 4

Справа в тому, що перша хвиля покупців електромобілів були здебільшого заможними власниками, які мали будинок та один чи два звичайних автомобіля з ДВС. Вони купували, ймовірно, Tesla і були нею задоволені. Натомість друга хвиля власників електрокарів купують електромобілі інших брендів за більш доступними цінами, часто спокушаючись на агресивні лізингові та фінансові пропозиції від дилерів

Але це також означає, що вони живуть без потужної та надійної мережі швидкої зарядки Tesla (принаймні, поки вона не буде відкрита для всіх водіїв); можуть жити в квартирах без легкого доступу до зарядки; і менш готові миритися з головним болем, пов’язаним з електромобілями, який багато хто з перших користувачів сприймав з ентузіазмом. А в останні роки перехід на електромобілі може означати втрату величезної частини вартості при перепродажі завдяки торішній хвилі зниження цін, що стало ще однією серйозною перешкодою для деяких нинішніх власників

Цікаво, що багато з тих респондентів у США, які вказали, що наступного разу можуть відмовитися від електромобіля, були молодшими – близько 36 років. Багато з них також мають молоді сім’ї. За його словами, саме вони більше за інших відчули біль від неякісної американської мережі зарядних станцій

Чи справді розчаровані власники електромобілів повертаються до ДВЗ? — photo 5

Проблема освіти

Соціолог Кампшофф каже, що ця проблема також є питанням освіти для покупців, які не знайомі з технологією, яка сильно відрізняється від автомобілів з ДВЗ. Чи розповідають їм про те, де і як краще заряджати, чи як придбати домашню зарядку, якщо така можливість є, чи що таке кіловат-години і як їх рахувати? 

Зрештою, не всі автодилери охоче продають електромобілі, оскільки це пов’язано з дорогими інвестиціями в зарядні станції та потенційною втратою доходу від ремонту

Насправді, лише 29% респондентів глобального опитування вказали, що повернуться до автомобілів з ДВЗ замість електромобілів. Тобто, 71% опитаних сказали, що вони не відмовляться від електромобілів – це досить високий рівень лояльності

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK