Електромобілі заполоняють європейські дороги, обіцяючи чистіше повітря та економію на довгій дистанції, але ціна зарядки може або приємно здивувати, або вдарити по гаманцю – усе залежить від того, де ви підключаєтеся до розетки
Дослідження в ЄС показує, що вартість домашньої зарядки електрокара в Європі варіюється кардинально: від захмарних цін у Німеччині до майже символічних у Туреччині. В Україні, де електромобільність набирає обертів, зарядка також має свої особливості, зумовлені локальними тарифами та енергетичною інфраструктурою. Мозаїка цін на електроенергію відображає не лише технологічні відмінності, а й економічні та політичні реалії кожної країни

У першому кварталі 2025 року продажі нових електрокарів зросли майже на 24%
Електромобілі можуть бути до 70% дешевшими в експлуатації порівняно з бензиновими чи дизельними авто, але реальна економія залежить від вартості електроенергії. У Німеччині, де зарядка найдорожча, повне заряджання батареї обходиться приблизно в $28,55, або $7,83 за 100 км пробігу. Попри спад продажів у 2024 році, німецькі водії повертаються до електрокарів завдяки новим податковим пільгам. Данія не відстає з вартістю $27,25 за повний заряд ($7,48 за 100 км), хоча електромобілі там уже заполонили дороги. Ірландія, Бельгія та Чехія також не радують гаманець: зарядка коштує понад $23. В Україні ж, за даними 2025 року, середня вартість домашньої зарядки становить близько $6-8 за повний заряд (приблизно $1,65-2,20 за 100 км), залежно від регіону та тарифів, що робить її однією з найвигідніших у Європі, хоча інфраструктура громадських зарядок ще потребує розвитку
Чому ж така різниця? Ціна електроенергії залежить від джерел генерації: сонячна Іспанія чи газозалежні країни мають різні витрати
Податки, субсидії, геополітичні відносини, витрати на передачу електроенергії та екологічні норми також формують кінцеву цифру в рахунку. У Туреччині зарядка електромобіля коштує лише $4,49 за повний заряд ($1,23 за 100 км), що робить її найдешевшою в Європі. У Грузії ($5,09), Косові ($5,40), Боснії і Герцеговині ($6,56) та Чорногорії ($7,27) ціни також гріють душу водіїв. В Україні низькі тарифи частково пояснюються державною підтримкою та доступом до відносно дешевої електроенергії від атомних і гідроелектростанцій, хоча війна та пошкодження інфраструктури створюють виклики для стабільності енергопостачання
Домашня зарядка зазвичай найекономніша, але на громадських станціях, особливо швидкісних, витрати можуть зрости на 60% і вище
Розмір батареї вашого електрокара також впливає: більші акумулятори, як у преміальних моделей, потребують більше енергії. Попри цінові контрасти – від вартості чашки кави в Туреччині до ціни вечері на двох у Німеччині – електромобілі загалом виграють у бензинових авто за вартістю експлуатації. В Україні, де уряд пропонує пільги на імпорт електрокарів і розвиває зарядну інфраструктуру, електромобільність стає дедалі привабливішою. Зі зростанням продажів електрокарів ціна електроенергії залишатиметься ключовим фактором, який, разом із державними стимулами, визначатиме, наскільки швидко електромобілі стануть новою нормою
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі