До школи – на електробусі
Як американська влада стимулює перехід до чистого транспорту для школярів
Нещодавно штат Нью-Джерсі оголосив про трирічну пілотну програму на $45 мільйонів, спрямовану на запуск електричних шкільних автобусів у 18 шкільних округах та ще до $50 000 на автобуси, які зможуть забезпечити електроживлення школи
Департамент охорони навколишнього середовища штату Нью-Джерсі (DEP) відкрив програму на гранти цього місяця та нещодавно провів три вебінари, щоб допомогти учасникам подати відповідну заявку. Цікаво, що на одному з вебінарів, який відбувся 14 лютого, було сказано про переваги двонаправленої технології транспортних засобів для будівель – V2B
Технологія «від транспортного засобу до будівлі», або «V2B», отримала широку увагу після подій в Техасі 2021 року, коли електромобілі та деякі гібриди забезпечили електропостачання будинків та стали джерелом електроенергії для людей, які були залежні від постійного живлення. Нью-Джерсі прагне використовувати подібну технологію у шкільних округах-учасниках, дозволяючи їм використовувати енергію, яка накопичена в акумуляторах електричних шкільних автобусів, для живлення шкільних будівель під час перебоїв у електропостачанні або в години пік, що дозволить заощадити трохи грошей
«Ваш рахунок за електроенергію від комунального підприємства повинен зменшитися через зниження попиту на електроенергію з мережі, оскільки акумулятор автобуса задовольняє потреби», – пояснив Гілберт Ботам, старший економічний радник DEP
Після висадки дітей, електричний автобус може бути заряджений на 30%, після чого, за словами Ботама, «ви можете використати ці останні 30%, щоб знизити практично до нуля рівень заряду, а потім заряджати його протягом ночі за допомогою дешевої електроенергії»
Шкільні округи можуть подати заявку на участь у програмі Нью-Джерсі на фінансову підтримку для оренди або придбання від двох до 24 нових електричних шкільних автобусів
Г’ю Морлі з NetZero Insider пояснив, що заявники можуть отримати $270 000 на придбання автобуса та встановлення зарядної станції рівня 2, а також $290 000 на швидкісний зарядний пристрій для автобуса та пристрій постійного струму (DCFC), з додатковою субсидією у $30 000 для районів, які знаходяться в перевантаженій, з точки зору електропостачання, громаді. Грант може досягати $320 000 на автобус та двонаправлену систему живлення, яка здатна повертати електроенергію до будівлі школи
Українська влада теж має документ, який стимулює перехід на екологічно чистий громадський транспорт – Закон №8172, щодо розвитку зарядної інфраструктури для електричних транспортних засобів. Окрім нього, ми маємо ще низку стимулюючих документів, в тому числі відсутність ПДВ, але в наших реаліях до реалізації подібних ініціатив ще далеко