Електромобілі вже давно вважаються кращим вибором для покращення якості повітря в містах завдяки повній відсутності вихлопних газів. Але, як показує нове дослідження, існує ще один важливий екологічний фактор, на який зазвичай не звертають увагу — гальмівний пил. Саме в цьому аспекті електромобілі демонструють суттєву перевагу над автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння
Хоча в EV використовується така сама система тертя «гальмівна колодка — диск», як і в авто з ДВЗ, сам процес гальмування відбувається здебільшого за допомогою електродвигуна. Це дозволяє зменшити зношення гальмівних колодок, особливо у режимі керування з однією педаллю, коли достатньо просто відпустити акселератор, щоб сповільнити або повністю зупинити автомобіль

Менше тертя — менше пилу
За результатами дослідження, електромобілі можуть зменшувати утворення гальмівного пилу до 83% у порівнянні з бензиновими чи дизельними авто. Це має критичне значення, оскільки гальмівний пил складається з мікроскопічних частинок міді та інших металів, що легко потрапляють до легенів. Дослідження, опубліковане у Particle and Fibre Toxicology, доводить, що частинки від гальмівних колодок викликають значне запалення, оксидативний стрес і навіть впливають на клітинні процеси, пов’язані з онкологією та легеневими захворюваннями. У деяких випадках ці частинки шкідливіші за дизельні викиди

На додачу до екологічної безпеки, гальмівні елементи в електромобілях служать набагато довше
Наприклад, у таксопарках із Nissan Leaf їх замінюють лише після 130–160 тисяч кілометрів, що в рази перевищує стандартний ресурс колодок у бензинових авто. Виробники вже працюють над тим, щоб повністю усунути гальмівний пил. Mercedes експериментує з інтегрованими гальмами у приводі, які не створюють частинок. Volkswagen натомість обрав простіший підхід — задні барабанні гальма, які повністю закриті та практично не зношуються
Втім, електромобілі мають і зворотний бік — через більшу вагу та миттєвий крутний момент їхні шини зношуються швидше, що також створює мікрочастинки, шкідливі для здоров’я. Але навіть із цим фактором, електромобілі залишаються суттєво менш шкідливими для повітряного середовища, ніж традиційні авто. А функція рекуперації — ще й додає енергії до батареї, що покращує загальну ефективність поїздки

Якщо Ваш електромобіль має налаштування сили рекуперації чи режим керування однією педаллю — обов’язково скористайтеся ними. Це допоможе не лише заощадити на обслуговуванні, а й суттєво зменшити рівень шкідливих частинок у повітрі, яким щодня дихають мільйони людей
Читати далі
Схожі записиІндикатор заряду електромобіля не завжди точно відображає його здатність подолати, наприклад, гірський перевал зі швидкістю 105 км/год. Інженери Каліфорнійського університету в Ріверсайді (UCR) створили новий інструмент, покликаний замінити цю невизначеність чіткою впевненістю в реальному запасі ходу Новий діагностичний інструмент, названий State of Mission (SOM), надає значно кориснішу відповідь, ніж простий стан заряду. Замість того, щоб лише […]
8 Жовтня 2025
Suzuki оголосила свій широкий модельний ряд для виставки Japan Mobility Show 2025, до якого входить безліч концептів та серійних автомобілів. Головною подією стане світова прем’єра електричного концепту Vision e-Sky Компанія зазначає, що цей мінікар ідеально підійде для щоденних поїздок на роботу. Він відповідає гаслу «Унікальний, Розумний, Позитивний» і повинен створювати «веселий» настрій. Схоже, Vision e-Sky […]
8 Жовтня 2025
Швидкість заряджання електромобілів у Китаї досягає неймовірних показників Бренд Zeekr, який входить до Geely Group разом із Polestar, Lotus та Volvo, оновив свій спортивний електричний фастбек 001, випущений ще у 2021 році. Оновлення посередині виробничого циклу включає платформу вищої напруги та надзвичайно швидкий час поповнення енергії. Завдяки цьому вдосконаленню Zeekr не лише візуально змінив 001, […]
8 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі