Електромобілі вже давно вважаються кращим вибором для покращення якості повітря в містах завдяки повній відсутності вихлопних газів. Але, як показує нове дослідження, існує ще один важливий екологічний фактор, на який зазвичай не звертають увагу — гальмівний пил. Саме в цьому аспекті електромобілі демонструють суттєву перевагу над автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння
Хоча в EV використовується така сама система тертя «гальмівна колодка — диск», як і в авто з ДВЗ, сам процес гальмування відбувається здебільшого за допомогою електродвигуна. Це дозволяє зменшити зношення гальмівних колодок, особливо у режимі керування з однією педаллю, коли достатньо просто відпустити акселератор, щоб сповільнити або повністю зупинити автомобіль
Менше тертя — менше пилу
За результатами дослідження, електромобілі можуть зменшувати утворення гальмівного пилу до 83% у порівнянні з бензиновими чи дизельними авто. Це має критичне значення, оскільки гальмівний пил складається з мікроскопічних частинок міді та інших металів, що легко потрапляють до легенів. Дослідження, опубліковане у Particle and Fibre Toxicology, доводить, що частинки від гальмівних колодок викликають значне запалення, оксидативний стрес і навіть впливають на клітинні процеси, пов’язані з онкологією та легеневими захворюваннями. У деяких випадках ці частинки шкідливіші за дизельні викиди
На додачу до екологічної безпеки, гальмівні елементи в електромобілях служать набагато довше
Наприклад, у таксопарках із Nissan Leaf їх замінюють лише після 130–160 тисяч кілометрів, що в рази перевищує стандартний ресурс колодок у бензинових авто. Виробники вже працюють над тим, щоб повністю усунути гальмівний пил. Mercedes експериментує з інтегрованими гальмами у приводі, які не створюють частинок. Volkswagen натомість обрав простіший підхід — задні барабанні гальма, які повністю закриті та практично не зношуються
Втім, електромобілі мають і зворотний бік — через більшу вагу та миттєвий крутний момент їхні шини зношуються швидше, що також створює мікрочастинки, шкідливі для здоров’я. Але навіть із цим фактором, електромобілі залишаються суттєво менш шкідливими для повітряного середовища, ніж традиційні авто. А функція рекуперації — ще й додає енергії до батареї, що покращує загальну ефективність поїздки
Якщо Ваш електромобіль має налаштування сили рекуперації чи режим керування однією педаллю — обов’язково скористайтеся ними. Це допоможе не лише заощадити на обслуговуванні, а й суттєво зменшити рівень шкідливих частинок у повітрі, яким щодня дихають мільйони людей
Читати далі
Схожі записиSkoda показала перші образи Vision O — концепту майбутньої електричної Octavia. Вперше за десятиліття бестселер чехів змінює платформу, стиль і саму ідеологію. Але залишає головне — простір, функціональність і доступність Компанія Skoda впевнено рухається в еру електрифікації Після успіху кросоверів Enyaq та Elroq, а також анонсу компактнішого Epiq, чехи звертають увагу на свій головний козир […]
1 Серпня 2025Після років експериментів з кросоверами Subaru знову звертає погляд на спорткари. Але цього разу — без характерного реву «боксерного» двигуна. У компанії замислилися над повністю електричною версією легендарного BRZ — купе, яке встигло стати улюбленцем ентузіастів Оригінальний Subaru BRZ з’явився ще у 2011 році Легке купе з заднім приводом і атмосферним бензиновим двигуном швидко завоювало […]
1 Серпня 2025Новий електричний флагманський Li Auto i8 (не плутати з гібридним суперкаром BMW i8) — це шестимісний SUV, який поєднує аеродинаміку спорткара, салон рівня бізнес-класу й витрату енергії на рівні компактного седана. І все це — за ціну меншу, ніж середньостатистична Tesla Li Auto i8 за габаритами більший за Tesla Model X, а за аеродинамікою кращий […]
1 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі