Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною
Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з одним або двома електродвигунами, європейські клієнти будуть змушені задовольнитися варіантом із одним мотором потужністю 215 к.с. (160 кВт). Він передає крутний момент виключно на передні колеса. Така конфігурація дозволяє автомобілю розганятися з місця до 100 км/год за 8,4 секунди. Хоча динаміка й не вражає, за підсумками тестів в Австралії навіть цей варіант демонструє досить активну поведінку на дорозі, іноді з помітним ефектом пробуксовки передніх коліс під час інтенсивного прискорення

Однак зменшена кількість приводних компонентів має і свої плюси
Менша маса позитивно впливає на запас ходу. Усі європейські модифікації Kia EV5, включаючи базову версію та вищу комплектацію GT-Line, отримали батарею ємністю 81,4 кВт-год на базі хімії NMC, а не LFP, як в інших регіонах. У стандартній комплектації це дозволяє подолати до 530 км без підзарядки. Щоправда, більші колеса GT-Line (19 дюймів проти 18 у базової версії) та додаткове обладнання скорочують цю цифру на приблизно 25 км. Топ-версія GT з 20-дюймовими дисками матиме ще менший запас ходу
Варто також зазначити, що EV5, як і менший EV3, не отримав 800-вольтової електричної архітектури, яка є у старших моделей EV6 та EV9. Тобто заряджання з 10 до 80% займатиме близько 30 хвилин, а не менше 20, як у «старших братів». Водночас авто зберігає функцію Vehicle-to-Load (V2L), яка дозволяє живити зовнішні електроприлади, наприклад, ноутбуки, холодильники або навіть електровелосипеди — дуже зручно для кемпінгу чи роботи в полі

Салон EV5 вражає своєю цифровізацією
Панель приладів складається з двох 12,3-дюймових екранів і допоміжного 5,3-дюймового дисплея клімат-контролю між ними. Управління мультимедіа значно спрощується завдяки вбудованому голосовому помічнику на базі штучного інтелекту ChatGPT. А для задніх пасажирів передбачено ще один екран, за допомогою якого можна регулювати температуру окремо в кожній із трьох кліматичних зон
За габаритами EV5 перевищує добре відому модель Kia Sportage — на 70 мм як по довжині кузова, так і по колісній базі. Водночас сам виробник позиціонує новинку як електричну альтернативу Sportage, орієнтовану на тих, хто хоче перейти на беземісійний транспорт, але не готовий жертвувати простором і комфортом

Найближчим конкурентом EV5 на європейському ринку стане оновлений Tesla Model Y
За попередніми оцінками, американський електрокросовер у версії Long Range пропонує кращу динаміку — розгін до «сотні» за 5,9 секунди — і подібний запас ходу, близько 500 км. Ціни на нову модель від Kia поки що не оприлюднені, тому порівнювати їх напряму зарано. Але питання вибору між EV5 і Model Y вже зараз виглядає цілком логічним для потенційних покупців

Повнопривідні версії EV5, включно з потужним варіантом GT, з’являться в Європі лише у 2026 році
Тож якщо вам потрібен кросовер із системою AWD вже зараз — доведеться зачекати або розглянути альтернативи. Проте ті, кого не лякає передній привід і більш стримані динамічні характеристики, отримають сучасний, добре обладнаний та досить економічний електрокросовер
Читати далі
Схожі записиVolkswagen думає, як підживити інтерес до електрокарів у США, і одна з ідей — повернутися до гібридів з бензиновим двигуном у ролі генератора. Компанія розглядає нові моделі з більшим запасом ходу, зокрема седани та кросовери Після скандалу з дизелями VW кинувся в електрифікацію Модель ID.4 спочатку виглядав перспективно — попит був нормальним, ринок реагував добре. […]
12 Грудня 2025
Американські розробники акумуляторів оголосили про важливе відкриття, яке може радикально змінити електромобілі. Йдеться про аноди (частину батареї, де накопичуються електрони) на основі кремнію. Цей матеріал впливає на дальність поїздки та швидкість зарядки літій-іонних батарей. Довгий час аноди робили з графіту, але він створює проблеми: шкодить екології, коштує дорого і залежить від Китаю (там виробляють понад […]
12 Грудня 2025Американський виробник вантажівок Peterbilt серйозно посилив свою присутність у сегменті електричних машин. Компанія представила одразу три нові середньотонажні електровантажівки, які працюють на акумуляторах LFP і заряджаються з потужністю до 350 кіловат До вже відомих моделей 520EV, 567EV і 579EV додалися абсолютно нові 536EV, 537EV і 548EV. Усі вони отримали двомоторну силову установку, розміщену по центру […]
11 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі