Власники Tesla отримали зелене світло на колективний позов проти електромобільного гіганта. Вони звинуватили компанію у монополізації ринку ремонту та запчастин. Таким чином поновилась справа, яка була закрита в листопаді минулого року, коли Tesla успішно захистилась від антимонопольного позову, поданого клієнтами
Що не змогли довести позивачі?
Окружний суддя США Тріна Томпсон в листопаді минулого року заявила, що клієнти в колективному позові не довели, що проблеми “не були загальновідомими”, коли вони купували свої електромобілі. Вони також не змогли довести, що не могли передбачити, скільки коштуватиме підтримання їхніх Tesla у робочому стані

Чому суддя, який спочатку відхилив позов, визнав докази незадоволених клієнтів?
Однак у новому рішенні на цьому тижні суддя Томпсон заявила, що власникам буде дозволено продемонструвати, що Tesla примушувала їх переплачувати. Це було зроблено на основі доказів, які свідчать про те, що Tesla відмовилася відкрити достатню кількість авторизованих сервісних центрів. Томпсон також визнала, що конструкція автомобілів Tesla вимагає ексклюзивної діагностики та оновлення програмного забезпечення, що може свідчити про монополію на ремонт. Крім того, суддя вказала на докази монополії на запчастини, вказавши на практику Tesla забороняти виробникам оригінальних комплектуючих продавати запчастин будь-кому, крім неї самої, та обмеження продажу запчастин споживачам
Незадоволеним покупцям Tesla також буде надана можливість довести, як вони потерпали в чергах на ремонт через страх втратити заводську гарантію. Позивачі стверджують, що такий примус порушує федеральний антимонопольний закон Шермана та антимонопольне законодавство Каліфорнії

Вони також стверджують, що незаконна “прив’язка” Tesla до різних ринків змушує клієнтів робити небажані покупки. Ця заява підкріплюється твердженням, що бізнес-модель Tesla, де вона напряму продає свої автомобілі споживачам без посередників, суттєво відрізняється від бізнес-моделей конкурентів, які дозволяють незалежне обслуговування та використання запчастин від сторонніх виробників
Яким чином адвокати намагаються захистити Tesla?
Reuters повідомляє, що Tesla поки не відповіла на прохання прокоментувати цю ситуацію. Однак юристи компанії раніше відхилили позов як такий, що ґрунтується на “нелогічній теорії” про те, що Tesla навмисно погіршує свої послуги з ремонту та постачання запчастин, ставлячи під загрозу свої більш прибуткові операції з продажу та лізингу транспортних засобів
Читати далі
Схожі записиНовий Rimac Nevera у спеціальному виконанні приховує значно більше, ніж просто технічні характеристики, і частину деталей його власникам поки що навіть не дозволено розголошувати. Кількість зібраних Rimac Nevera R Founder’s Edition буде обмежена лише десятьма екземплярами. Навіть на тлі стандартної Nevera R, серія якої налічує всього 40 автомобілів, цей варіант виглядає майже недосяжним Nevera R […]
20 Грудня 2025
Електричний Dodge Charger Daytona досі не знаходить покупців, але компанія вирішила піти несподіваним шляхом і різко підняла ціну. Dodge уже приймає замовлення на версію Charger Daytona Scat Pack модельного року 2027, хоча до 2026 ще залишаються тижні. Стартова вартість тепер становить $72 495, і різниця з попередніми цінами виглядає вкрай різкою Для порівняння, Charger Daytona […]
20 Грудня 2025
На ринку США з’явився сонячний тент для вантажної платформи електричного пікапу Rivian R1T, який дозволяє виробляти електроенергію як під час руху, так і на стоянці. Рішення орієнтоване на тих, хто часто виїжджає за межі цивілізації, але не готовий відмовлятися від електроінструментів і сучасних гаджетів Систему розробила компанія Worksport Сонячний тент під назвою SOLIS має вбудовані […]
20 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі