Власники Tesla отримали зелене світло на колективний позов проти електромобільного гіганта. Вони звинуватили компанію у монополізації ринку ремонту та запчастин. Таким чином поновилась справа, яка була закрита в листопаді минулого року, коли Tesla успішно захистилась від антимонопольного позову, поданого клієнтами
Що не змогли довести позивачі?
Окружний суддя США Тріна Томпсон в листопаді минулого року заявила, що клієнти в колективному позові не довели, що проблеми “не були загальновідомими”, коли вони купували свої електромобілі. Вони також не змогли довести, що не могли передбачити, скільки коштуватиме підтримання їхніх Tesla у робочому стані
Чому суддя, який спочатку відхилив позов, визнав докази незадоволених клієнтів?
Однак у новому рішенні на цьому тижні суддя Томпсон заявила, що власникам буде дозволено продемонструвати, що Tesla примушувала їх переплачувати. Це було зроблено на основі доказів, які свідчать про те, що Tesla відмовилася відкрити достатню кількість авторизованих сервісних центрів. Томпсон також визнала, що конструкція автомобілів Tesla вимагає ексклюзивної діагностики та оновлення програмного забезпечення, що може свідчити про монополію на ремонт. Крім того, суддя вказала на докази монополії на запчастини, вказавши на практику Tesla забороняти виробникам оригінальних комплектуючих продавати запчастин будь-кому, крім неї самої, та обмеження продажу запчастин споживачам
Незадоволеним покупцям Tesla також буде надана можливість довести, як вони потерпали в чергах на ремонт через страх втратити заводську гарантію. Позивачі стверджують, що такий примус порушує федеральний антимонопольний закон Шермана та антимонопольне законодавство Каліфорнії
Вони також стверджують, що незаконна “прив’язка” Tesla до різних ринків змушує клієнтів робити небажані покупки. Ця заява підкріплюється твердженням, що бізнес-модель Tesla, де вона напряму продає свої автомобілі споживачам без посередників, суттєво відрізняється від бізнес-моделей конкурентів, які дозволяють незалежне обслуговування та використання запчастин від сторонніх виробників
Яким чином адвокати намагаються захистити Tesla?
Reuters повідомляє, що Tesla поки не відповіла на прохання прокоментувати цю ситуацію. Однак юристи компанії раніше відхилили позов як такий, що ґрунтується на “нелогічній теорії” про те, що Tesla навмисно погіршує свої послуги з ремонту та постачання запчастин, ставлячи під загрозу свої більш прибуткові операції з продажу та лізингу транспортних засобів
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі