Власники Tesla отримали зелене світло на колективний позов проти електромобільного гіганта. Вони звинуватили компанію у монополізації ринку ремонту та запчастин. Таким чином поновилась справа, яка була закрита в листопаді минулого року, коли Tesla успішно захистилась від антимонопольного позову, поданого клієнтами
Що не змогли довести позивачі?
Окружний суддя США Тріна Томпсон в листопаді минулого року заявила, що клієнти в колективному позові не довели, що проблеми “не були загальновідомими”, коли вони купували свої електромобілі. Вони також не змогли довести, що не могли передбачити, скільки коштуватиме підтримання їхніх Tesla у робочому стані

Чому суддя, який спочатку відхилив позов, визнав докази незадоволених клієнтів?
Однак у новому рішенні на цьому тижні суддя Томпсон заявила, що власникам буде дозволено продемонструвати, що Tesla примушувала їх переплачувати. Це було зроблено на основі доказів, які свідчать про те, що Tesla відмовилася відкрити достатню кількість авторизованих сервісних центрів. Томпсон також визнала, що конструкція автомобілів Tesla вимагає ексклюзивної діагностики та оновлення програмного забезпечення, що може свідчити про монополію на ремонт. Крім того, суддя вказала на докази монополії на запчастини, вказавши на практику Tesla забороняти виробникам оригінальних комплектуючих продавати запчастин будь-кому, крім неї самої, та обмеження продажу запчастин споживачам
Незадоволеним покупцям Tesla також буде надана можливість довести, як вони потерпали в чергах на ремонт через страх втратити заводську гарантію. Позивачі стверджують, що такий примус порушує федеральний антимонопольний закон Шермана та антимонопольне законодавство Каліфорнії

Вони також стверджують, що незаконна “прив’язка” Tesla до різних ринків змушує клієнтів робити небажані покупки. Ця заява підкріплюється твердженням, що бізнес-модель Tesla, де вона напряму продає свої автомобілі споживачам без посередників, суттєво відрізняється від бізнес-моделей конкурентів, які дозволяють незалежне обслуговування та використання запчастин від сторонніх виробників
Яким чином адвокати намагаються захистити Tesla?
Reuters повідомляє, що Tesla поки не відповіла на прохання прокоментувати цю ситуацію. Однак юристи компанії раніше відхилили позов як такий, що ґрунтується на “нелогічній теорії” про те, що Tesla навмисно погіршує свої послуги з ремонту та постачання запчастин, ставлячи під загрозу свої більш прибуткові операції з продажу та лізингу транспортних засобів
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі