Світ електромобілів стрімко еволюціонує, але людська ностальгія – вперта штука. Попри те, що електродвигуни працюють без класичних коробок передач, автовиробники не поспішають прощатися з тим, що дарувало водіям відчуття контролю і драйву. Останнє свідчення цього – нова патентна заявка компанії Ford, опублікована 20 березня. У документі описано доволі класичну, майже музейну, механічну коробку передач. З тією лише різницею, що вона не перемикає жодної передачі

Шестиступенева “механіка” без жодної шестерні: як Ford створює ілюзію перемикань
Патент під назвою Shifter Assembly For Electric Vehicle («Блок перемикання для електромобіля») описує важіль перемикання передач у прямокутному корпусі – наче він вирваний із Ford Mustang часів, коли ще були V8 і паливні апетити. У випадку з електромобілем, він не з’єднаний із трансмісією. Замість цього він монтується на підлогу, а всередині взаємодіє з електричними актуаторами. Згідно з описом, ці актуатори «керують потоком електроенергії з батареї, регулюючи швидкість обертання електромоторів і момент, який вони створюють»
Інакше кажучи, коли ви рухаєте важіль вперед або назад, він надсилає сигнал, що змінює вихідну потужність електродвигуна, створюючи ілюзію перемикання передач. Практичний ефект – автомобіль, імовірно, реагує повільніше, адже потужність тимчасово приглушується. Але, власне, це не про ефективність, а про відчуття

Ford – не перший і не єдиний, хто прагне вдихнути в електромобілі дух бензинової романтики
Hyundai вже реалізував подібну концепцію в моделі Ioniq 5 N, де електронні пелюстки перемикання створюють імітацію коробки передач для трек-днів чи гірських серпантинів. Toyota також не пасе задніх: Lexus RZ отримує симуляцію ручного перемикання передач із педаллю зчеплення, що може навіть «заглохнути», як справжній автомобіль із механікою
І хоча більшість виробників тяжіють до підкермових “пелюсток”, Ford, схоже, вирішив створити фізичний об’єкт, який апелює до тактильних спогадів. У патенті зазначено, що основа важеля оснащена невеликими електромоторами, які створюють зворотній зв’язок – вібрацію, опір і характерне «клацання» під час перемикання. Для когось це може здаватися кумедною інженерною гімнастикою, але для шанувальників справжньої механіки – справжнім щастям
До того ж, якщо Вам раптом набридне натискати “псевдопередачі”, важіль можна просто сховати: конструкція дозволяє повністю втягувати його в підлогу. Це оцінять водії, які коли-небудь перелазили через довгий важіль, намагаючись дістатися до пасажирського сидіння

Вібрація, супротив і клацання: чи потрібна електромобілю коробка передач, якої немає?
Завдяки миттєвій реакції електродвигунів та відсутності традиційної трансмісії, сучасні електромобілі вже є найшвидшими серійними автомобілями на планеті. Але в цьому технічному раю бракує одного – емоційного контакту між людиною й машиною. Саме його намагаються повернути такі ініціативи, як патент Ford
Хоча наразі це лише концепція на папері, її поява свідчить про те, що в компанії серйозно розглядають шляхи залучення класичних автолюбителів до нового електричного світу. Чи дійде справа до серійного виробництва – поки що невідомо. Але якщо наступне покоління електромобілів дійсно отримає важіль із псевдопередачами, вібраціями й клацанням – це буде не лише даниною минулому, а й новою формою театру за кермом. І хтозна, можливо, навіть новою версією задоволення від водіння, де важіль більше не має функції, але не втрачає душі
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі