Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів

25.03.2025
Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 35414

Світ електромобілів стрімко еволюціонує, але людська ностальгія – вперта штука. Попри те, що електродвигуни працюють без класичних коробок передач, автовиробники не поспішають прощатися з тим, що дарувало водіям відчуття контролю і драйву. Останнє свідчення цього – нова патентна заявка компанії Ford, опублікована 20 березня. У документі описано доволі класичну, майже музейну, механічну коробку передач. З тією лише різницею, що вона не перемикає жодної передачі

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 2

Шестиступенева “механіка” без жодної шестерні: як Ford створює ілюзію перемикань 

Патент під назвою Shifter Assembly For Electric Vehicle («Блок перемикання для електромобіля») описує важіль перемикання передач у прямокутному корпусі – наче він вирваний із Ford Mustang часів, коли ще були V8 і паливні апетити. У випадку з електромобілем, він не з’єднаний із трансмісією. Замість цього він монтується на підлогу, а всередині взаємодіє з електричними актуаторами. Згідно з описом, ці актуатори «керують потоком електроенергії з батареї, регулюючи швидкість обертання електромоторів і момент, який вони створюють»

Інакше кажучи, коли ви рухаєте важіль вперед або назад, він надсилає сигнал, що змінює вихідну потужність електродвигуна, створюючи ілюзію перемикання передач. Практичний ефект – автомобіль, імовірно, реагує повільніше, адже потужність тимчасово приглушується. Але, власне, це не про ефективність, а про відчуття

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 3

Ford – не перший і не єдиний, хто прагне вдихнути в електромобілі дух бензинової романтики 

Hyundai вже реалізував подібну концепцію в моделі Ioniq 5 N, де електронні пелюстки перемикання створюють імітацію коробки передач для трек-днів чи гірських серпантинів. Toyota також не пасе задніх: Lexus RZ отримує симуляцію ручного перемикання передач із педаллю зчеплення, що може навіть «заглохнути», як справжній автомобіль із механікою

І хоча більшість виробників тяжіють до підкермових “пелюсток”, Ford, схоже, вирішив створити фізичний об’єкт, який апелює до тактильних спогадів. У патенті зазначено, що основа важеля оснащена невеликими електромоторами, які створюють зворотній зв’язок – вібрацію, опір і характерне «клацання» під час перемикання. Для когось це може здаватися кумедною інженерною гімнастикою, але для шанувальників справжньої механіки – справжнім щастям

До того ж, якщо Вам раптом набридне натискати “псевдопередачі”, важіль можна просто сховати: конструкція дозволяє повністю втягувати його в підлогу. Це оцінять водії, які коли-небудь перелазили через довгий важіль, намагаючись дістатися до пасажирського сидіння

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 4

Вібрація, супротив і клацання: чи потрібна електромобілю коробка передач, якої немає? 

Завдяки миттєвій реакції електродвигунів та відсутності традиційної трансмісії, сучасні електромобілі вже є найшвидшими серійними автомобілями на планеті. Але в цьому технічному раю бракує одного – емоційного контакту між людиною й машиною. Саме його намагаються повернути такі ініціативи, як патент Ford

Хоча наразі це лише концепція на папері, її поява свідчить про те, що в компанії серйозно розглядають шляхи залучення класичних автолюбителів до нового електричного світу. Чи дійде справа до серійного виробництва – поки що невідомо. Але якщо наступне покоління електромобілів дійсно отримає важіль із псевдопередачами, вібраціями й клацанням – це буде не лише даниною минулому, а й новою формою театру за кермом. І хтозна, можливо, навіть новою версією задоволення від водіння, де важіль більше не має функції, але не втрачає душі

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK