Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 35414

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів

25.03.2025
3 хвилини на прочитання

Світ електромобілів стрімко еволюціонує, але людська ностальгія – вперта штука. Попри те, що електродвигуни працюють без класичних коробок передач, автовиробники не поспішають прощатися з тим, що дарувало водіям відчуття контролю і драйву. Останнє свідчення цього – нова патентна заявка компанії Ford, опублікована 20 березня. У документі описано доволі класичну, майже музейну, механічну коробку передач. З тією лише різницею, що вона не перемикає жодної передачі

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 2

Шестиступенева “механіка” без жодної шестерні: як Ford створює ілюзію перемикань 

Патент під назвою Shifter Assembly For Electric Vehicle («Блок перемикання для електромобіля») описує важіль перемикання передач у прямокутному корпусі – наче він вирваний із Ford Mustang часів, коли ще були V8 і паливні апетити. У випадку з електромобілем, він не з’єднаний із трансмісією. Замість цього він монтується на підлогу, а всередині взаємодіє з електричними актуаторами. Згідно з описом, ці актуатори «керують потоком електроенергії з батареї, регулюючи швидкість обертання електромоторів і момент, який вони створюють»

Інакше кажучи, коли ви рухаєте важіль вперед або назад, він надсилає сигнал, що змінює вихідну потужність електродвигуна, створюючи ілюзію перемикання передач. Практичний ефект – автомобіль, імовірно, реагує повільніше, адже потужність тимчасово приглушується. Але, власне, це не про ефективність, а про відчуття

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 3

Ford – не перший і не єдиний, хто прагне вдихнути в електромобілі дух бензинової романтики 

Hyundai вже реалізував подібну концепцію в моделі Ioniq 5 N, де електронні пелюстки перемикання створюють імітацію коробки передач для трек-днів чи гірських серпантинів. Toyota також не пасе задніх: Lexus RZ отримує симуляцію ручного перемикання передач із педаллю зчеплення, що може навіть «заглохнути», як справжній автомобіль із механікою

І хоча більшість виробників тяжіють до підкермових “пелюсток”, Ford, схоже, вирішив створити фізичний об’єкт, який апелює до тактильних спогадів. У патенті зазначено, що основа важеля оснащена невеликими електромоторами, які створюють зворотній зв’язок – вібрацію, опір і характерне «клацання» під час перемикання. Для когось це може здаватися кумедною інженерною гімнастикою, але для шанувальників справжньої механіки – справжнім щастям

До того ж, якщо Вам раптом набридне натискати “псевдопередачі”, важіль можна просто сховати: конструкція дозволяє повністю втягувати його в підлогу. Це оцінять водії, які коли-небудь перелазили через довгий важіль, намагаючись дістатися до пасажирського сидіння

Ford запатентував ручку перемикання передач для електромобілів — photo 4

Вібрація, супротив і клацання: чи потрібна електромобілю коробка передач, якої немає? 

Завдяки миттєвій реакції електродвигунів та відсутності традиційної трансмісії, сучасні електромобілі вже є найшвидшими серійними автомобілями на планеті. Але в цьому технічному раю бракує одного – емоційного контакту між людиною й машиною. Саме його намагаються повернути такі ініціативи, як патент Ford

Хоча наразі це лише концепція на папері, її поява свідчить про те, що в компанії серйозно розглядають шляхи залучення класичних автолюбителів до нового електричного світу. Чи дійде справа до серійного виробництва – поки що невідомо. Але якщо наступне покоління електромобілів дійсно отримає важіль із псевдопередачами, вібраціями й клацанням – це буде не лише даниною минулому, а й новою формою театру за кермом. І хтозна, можливо, навіть новою версією задоволення від водіння, де важіль більше не має функції, але не втрачає душі

Читати далі

Схожі записи
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz

Volkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen  Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]

24 Жовтня 2025
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz — photo 60345
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz

Volkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen  Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]

24 Жовтня 2025
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz — photo 60345
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK