Пам’ятаєте часи, коли автомагнітоли мали стандартні розміри, й встановити щось нове було так само просто, як вкрутити лампочку? Сьогодні виробники автомобілів вважають, що “уніфікованість” – це вчорашній день. Замість цього маємо екрани, кастомні платформи та фірмове ПЗ. Але проблема виникає тоді, коли автовиробник вирішує просто… позбутися функцій. Саме це сталося, коли General Motors вилучила Apple CarPlay та Android Auto зі своїх електромобілів на платформі Ultium
CarPlay для електромобіля GM? Забудьте
Клієнти були, м’яко кажучи, не в захваті. Але дилер у Мічигані, LaFontaine Chevrolet, став справжнім героєм технічного фронту, запропонувавши встановлення альтернативного комплекту для дзеркального відображення екрана смартфона. Комплект постачала компанія WAMS (White Automotive and Media Services), яка створила складну, але доволі якісну систему з OEM-підходом до інтеграції
Сувора цифрова монархія
GM довго не чекала. Як повідомляє The Drive, компанія наказала дилеру припинити встановлення комплекту. Ба більше, сама WAMS зняла продукт з продажу, заявивши, що більше не бачить сенсу його підтримувати. Причина – офіційна позиція GM: жодних «неавторизованих» рішень, які не тестувались виробником, адже вони можуть вплинути на “критично важливі функції безпеки” та анулювати гарантію
Усе це звучить так, ніби комплект просто обминав внутрішнє ПЗ автомобіля. А якщо врахувати, скільки даних збирають сучасні авто, питання кібербезпеки справді постає руба. Хоча тут GM трохи переграє саму себе – їхні власні системи теж активно “слідкують” за власниками
Свобода в цифровій клітці
Коли єдиний дилер зупинив роботу, а сам комплект зник із ринку – ситуація стала очевидною: CarPlay та Android Auto більше не варіант для власників нових електромобілів GM. Але це також симптом глибшої проблеми. Що більше технологій в авто, то менше свободи у власників. Уявіть собі, що певні функції автомобіля вже встановлені, але стають доступними лише за підпискою. Звучить як знущання? Автовиробники називають це «оновленням ПЗ»
Виглядає так, ніби в майбутньому власник машини – це вже не той, хто її купив, а той, хто погодився грати за правилами цифрового феодалізму. Або, якщо вже зовсім по-чесному: платиш не за функцію, а за її тимчасову оренду
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі