Пам’ятаєте часи, коли автомагнітоли мали стандартні розміри, й встановити щось нове було так само просто, як вкрутити лампочку? Сьогодні виробники автомобілів вважають, що “уніфікованість” – це вчорашній день. Замість цього маємо екрани, кастомні платформи та фірмове ПЗ. Але проблема виникає тоді, коли автовиробник вирішує просто… позбутися функцій. Саме це сталося, коли General Motors вилучила Apple CarPlay та Android Auto зі своїх електромобілів на платформі Ultium
CarPlay для електромобіля GM? Забудьте
Клієнти були, м’яко кажучи, не в захваті. Але дилер у Мічигані, LaFontaine Chevrolet, став справжнім героєм технічного фронту, запропонувавши встановлення альтернативного комплекту для дзеркального відображення екрана смартфона. Комплект постачала компанія WAMS (White Automotive and Media Services), яка створила складну, але доволі якісну систему з OEM-підходом до інтеграції
Сувора цифрова монархія
GM довго не чекала. Як повідомляє The Drive, компанія наказала дилеру припинити встановлення комплекту. Ба більше, сама WAMS зняла продукт з продажу, заявивши, що більше не бачить сенсу його підтримувати. Причина – офіційна позиція GM: жодних «неавторизованих» рішень, які не тестувались виробником, адже вони можуть вплинути на “критично важливі функції безпеки” та анулювати гарантію
Усе це звучить так, ніби комплект просто обминав внутрішнє ПЗ автомобіля. А якщо врахувати, скільки даних збирають сучасні авто, питання кібербезпеки справді постає руба. Хоча тут GM трохи переграє саму себе – їхні власні системи теж активно “слідкують” за власниками
Свобода в цифровій клітці
Коли єдиний дилер зупинив роботу, а сам комплект зник із ринку – ситуація стала очевидною: CarPlay та Android Auto більше не варіант для власників нових електромобілів GM. Але це також симптом глибшої проблеми. Що більше технологій в авто, то менше свободи у власників. Уявіть собі, що певні функції автомобіля вже встановлені, але стають доступними лише за підпискою. Звучить як знущання? Автовиробники називають це «оновленням ПЗ»
Виглядає так, ніби в майбутньому власник машини – це вже не той, хто її купив, а той, хто погодився грати за правилами цифрового феодалізму. Або, якщо вже зовсім по-чесному: платиш не за функцію, а за її тимчасову оренду
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі