Електромобілі Hyundai, зокрема оновлений Ioniq 5, вже перейшли на нову мультимедійну систему, яка стала швидшою й функціональнішою. Але це лише розминка. Південнокорейський автовиробник серйозно налаштований змінити саму суть автомобіля як об’єкта, і його амбіції тепер мають офіційну назву – Pleos
Нове покоління інфотейнменту: більше, швидше, розумніше
Pleos – це новий бренд, який Hyundai Motor Group створила спеціально для розробки власної операційної системи для автомобілів та мультимедійної платформи наступного покоління. Мета – перетворити компанію з класичного автовиробника на технологічну мобільну корпорацію, яка орієнтується не лише на двигуни й колеса, а й на хмарні обчислення, штучний інтелект і абревіатуру SDV (Software-Defined Vehicle), яка лунає у пресрелізах частіше, ніж звук поворотника в BMW
Автомобіль як комп’ютер на колесах
Отже, для легкових автомобілів Pleos створює нову систему Pleos Connect – інтерфейс на базі Android Automotive OS. Її вже готують на заміну системі ccNC, яка нині використовується в Ioniq 9. Pleos Connect обіцяє зручність смартфона, але з додатковими функціями, такими як розділений екран і багатовіконність. Не обійшлося й без штучного інтелекту – голосовий помічник Gleo AI дасть змогу керувати авто голосом, як у кіно: сказав – і поїхав
Також обіцяють підтримку звичних додатків, зокрема Google Maps із динамічним плануванням зарядних зупинок. Нічого революційного, та все ж крок уперед у порівнянні з нинішніми мультимедійними системами Hyundai. Перші Pleos-автомобілі з’являться на дорогах уже в другому кварталі наступного року, а до 2030-го компанія планує встановити цю систему в 20 мільйонів машин
Крім того, Pleos розробляє власну автомобільну операційну систему
Це буде не просто софт для навігації, а повноцінний мозок авто, який координує роботу всіх систем. Схожий підхід застосовує Rivian з так званою “зональною архітектурою”, де автомобіль ділиться на ділянки зі спеціалізованими контролерами, з’єднаними із високопродуктивним бортовим комп’ютером. Це спрощує виробництво й знижує витрати, що звучить приємно як для заводу, так і для покупця
Одна з причин створення власної ОС – інтеграція телеметрії та управління автопарком без додаткових “флешок” чи модемів. Іншими словами, компанії зможуть відстежувати свої автопарки напряму – усе вже вбудовано. Pleos також відповідатиме за хмарну інфраструктуру, яка забезпечуватиме зв’язок між автомобілями та клієнтськими системами
Але на цьому святкове меню не закінчується. Hyundai відкриває двері для сторонніх розробників у межах ініціативи Pleos Playground. Програмістам нададуть доступ до авто, хмари, аналітики, SDK, гайдів і тестового коду, щоб ті створювали нові додатки й фішки, які вразять не тільки пасажирів, а й конкурентів. Якщо все піде за планом – технологія може змінити індустрію
Pleos також полегшить розробку апаратних аксесуарів – підключення нового зовнішнього обладнання до автомобіля більше не вимагатиме танців із бубном у налаштуваннях. Під’єднав – і поїхав. Або хоча б послухав музику у форматі FLAC без єдиного лагу
Якщо коротко: Hyundai не просто будує нові автомобілі – вона будує нову екосистему, де водій – у центрі, а все інше обертається навколо його досвіду. І саме це, ймовірно, стане ключовим у наступному десятилітті для кожного, хто сідає за кермо
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі