Електромобілі Hyundai, зокрема оновлений Ioniq 5, вже перейшли на нову мультимедійну систему, яка стала швидшою й функціональнішою. Але це лише розминка. Південнокорейський автовиробник серйозно налаштований змінити саму суть автомобіля як об’єкта, і його амбіції тепер мають офіційну назву – Pleos
Нове покоління інфотейнменту: більше, швидше, розумніше
Pleos – це новий бренд, який Hyundai Motor Group створила спеціально для розробки власної операційної системи для автомобілів та мультимедійної платформи наступного покоління. Мета – перетворити компанію з класичного автовиробника на технологічну мобільну корпорацію, яка орієнтується не лише на двигуни й колеса, а й на хмарні обчислення, штучний інтелект і абревіатуру SDV (Software-Defined Vehicle), яка лунає у пресрелізах частіше, ніж звук поворотника в BMW
Автомобіль як комп’ютер на колесах
Отже, для легкових автомобілів Pleos створює нову систему Pleos Connect – інтерфейс на базі Android Automotive OS. Її вже готують на заміну системі ccNC, яка нині використовується в Ioniq 9. Pleos Connect обіцяє зручність смартфона, але з додатковими функціями, такими як розділений екран і багатовіконність. Не обійшлося й без штучного інтелекту – голосовий помічник Gleo AI дасть змогу керувати авто голосом, як у кіно: сказав – і поїхав
Також обіцяють підтримку звичних додатків, зокрема Google Maps із динамічним плануванням зарядних зупинок. Нічого революційного, та все ж крок уперед у порівнянні з нинішніми мультимедійними системами Hyundai. Перші Pleos-автомобілі з’являться на дорогах уже в другому кварталі наступного року, а до 2030-го компанія планує встановити цю систему в 20 мільйонів машин
Крім того, Pleos розробляє власну автомобільну операційну систему
Це буде не просто софт для навігації, а повноцінний мозок авто, який координує роботу всіх систем. Схожий підхід застосовує Rivian з так званою “зональною архітектурою”, де автомобіль ділиться на ділянки зі спеціалізованими контролерами, з’єднаними із високопродуктивним бортовим комп’ютером. Це спрощує виробництво й знижує витрати, що звучить приємно як для заводу, так і для покупця
Одна з причин створення власної ОС – інтеграція телеметрії та управління автопарком без додаткових “флешок” чи модемів. Іншими словами, компанії зможуть відстежувати свої автопарки напряму – усе вже вбудовано. Pleos також відповідатиме за хмарну інфраструктуру, яка забезпечуватиме зв’язок між автомобілями та клієнтськими системами
Але на цьому святкове меню не закінчується. Hyundai відкриває двері для сторонніх розробників у межах ініціативи Pleos Playground. Програмістам нададуть доступ до авто, хмари, аналітики, SDK, гайдів і тестового коду, щоб ті створювали нові додатки й фішки, які вразять не тільки пасажирів, а й конкурентів. Якщо все піде за планом – технологія може змінити індустрію
Pleos також полегшить розробку апаратних аксесуарів – підключення нового зовнішнього обладнання до автомобіля більше не вимагатиме танців із бубном у налаштуваннях. Під’єднав – і поїхав. Або хоча б послухав музику у форматі FLAC без єдиного лагу
Якщо коротко: Hyundai не просто будує нові автомобілі – вона будує нову екосистему, де водій – у центрі, а все інше обертається навколо його досвіду. І саме це, ймовірно, стане ключовим у наступному десятилітті для кожного, хто сідає за кермо
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі