Електромобілі вже довели свою ефективність у зниженні рівня шкідливих викидів, однак екологічність та безпечність їхніх акумуляторів досі залишається предметом активних досліджень. Зокрема, вчені з Технічного університету Ґраца (Австрія) запропонували інноваційне рішення — корпус для батареї електромобіля, виготовлений із дерева в комбінації з тонким шаром сталі
На перший погляд, ідея використання горючого матеріалу в конструкції батареї здається абсурдною
Але результати лабораторних випробувань доводять зворотне. Нове рішення, яке отримало назву Bio!Lib, не лише легше за традиційні алюмінієві конструкції, а й значно екологічніше. Для гібридного каркаса використовуються стійкі породи дерева, такі як тополя, береза або павловнія, вкриті тонким шаром сталі
Під час краш-тестів нові корпуси показали надзвичайну стійкість до ударів
Вони поглинули до 98% більше енергії, ніж алюмінієві конструкції з високою пластичністю, і на 76% більше, ніж алюміній підвищеної міцності. Завдяки пористій клітинній структурі деревини матеріал чудово справляється з поглинанням енергії при сильних деформаціях, не втрачаючи при цьому жорсткості
Окремо варто відзначити ще один важливий аспект — вогнестійкість
До конструкції додано натуральний матеріал — корок, який під впливом високої температури обвуглюється, різко знижуючи теплопровідність. Завдяки цьому температура на зворотному боці корпусу виявилася на 100 °C нижчою, ніж у стандартного алюмінієвого корпусу Tesla Model S
Такі результати є багатообіцяючими адже екологічний вплив електромобілів не обмежується лише відсутністю вихлопних газів. Зменшення вуглецевого сліду виробництва батарей і підвищення безпеки при аваріях — це ще один крок до створення справді сталого транспорту. Використання природних матеріалів, таких як дерево і корок, у поєднанні з металевими елементами, демонструє великий потенціал для серійного впровадження в електромобілях нового покоління
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі