Електромобілі вже довели свою ефективність у зниженні рівня шкідливих викидів, однак екологічність та безпечність їхніх акумуляторів досі залишається предметом активних досліджень. Зокрема, вчені з Технічного університету Ґраца (Австрія) запропонували інноваційне рішення — корпус для батареї електромобіля, виготовлений із дерева в комбінації з тонким шаром сталі
На перший погляд, ідея використання горючого матеріалу в конструкції батареї здається абсурдною
Але результати лабораторних випробувань доводять зворотне. Нове рішення, яке отримало назву Bio!Lib, не лише легше за традиційні алюмінієві конструкції, а й значно екологічніше. Для гібридного каркаса використовуються стійкі породи дерева, такі як тополя, береза або павловнія, вкриті тонким шаром сталі

Під час краш-тестів нові корпуси показали надзвичайну стійкість до ударів
Вони поглинули до 98% більше енергії, ніж алюмінієві конструкції з високою пластичністю, і на 76% більше, ніж алюміній підвищеної міцності. Завдяки пористій клітинній структурі деревини матеріал чудово справляється з поглинанням енергії при сильних деформаціях, не втрачаючи при цьому жорсткості

Окремо варто відзначити ще один важливий аспект — вогнестійкість
До конструкції додано натуральний матеріал — корок, який під впливом високої температури обвуглюється, різко знижуючи теплопровідність. Завдяки цьому температура на зворотному боці корпусу виявилася на 100 °C нижчою, ніж у стандартного алюмінієвого корпусу Tesla Model S

Такі результати є багатообіцяючими адже екологічний вплив електромобілів не обмежується лише відсутністю вихлопних газів. Зменшення вуглецевого сліду виробництва батарей і підвищення безпеки при аваріях — це ще один крок до створення справді сталого транспорту. Використання природних матеріалів, таких як дерево і корок, у поєднанні з металевими елементами, демонструє великий потенціал для серійного впровадження в електромобілях нового покоління
Читати далі
Схожі записиАмериканський виробник вантажівок Peterbilt серйозно посилив свою присутність у сегменті електричних машин. Компанія представила одразу три нові середньотонажні електровантажівки, які працюють на акумуляторах LFP і заряджаються з потужністю до 350 кіловат До вже відомих моделей 520EV, 567EV і 579EV додалися абсолютно нові 536EV, 537EV і 548EV. Усі вони отримали двомоторну силову установку, розміщену по центру […]
11 Грудня 2025
Porsche традиційно не перебільшує можливості своїх електромобілів, а в реальних умовах вони зазвичай демонструють кращі результати, ніж заявлено. Taycan давно зарекомендував себе як один з найприємніших у керуванні електромобілів і водночас один із найшвидших за часом заряджання. Він стабільно перевершує офіційні показники запасу ходу в незалежних випробуваннях і зберігає статус одного з найбільш технологічних серійних […]
11 Грудня 2025
Декілька років тому ці футуристичні фургони сприймалися як символ нового підходу до транспорту, а для компанії Canoo вони мали стати проривом. Проєкт починався амбітно, але завершився банкрутством та повною зупинкою співпраці з державними установами Агентство NASA купило три електромобілі у 2023 році, щоб перевозити астронавтів до стартового майданчика у рамках програми Artemis. Попри ефектний дизайн, […]
11 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі