Колишній керівник ШІ Tesla Андрей Карпаті: – «До автономного водіння ще далеко» — photo 46273

Колишній керівник ШІ Tesla Андрей Карпаті: – «До автономного водіння ще далеко»

24.06.2025
3 хвилини на прочитання

Андрей Карпаті, який до 2022 року очолював напрямок штучного інтелекту в компанії Tesla, виступив із публічним застереженням: не варто вірити, що повноцінна автономія у водінні вже досягнута. На думку науковця, реальність складніша, ніж обіцянки, а шлях до повністю автономного транспорту ще триває

Карпаті — словако-канадський комп’ютерний візіонер, один із провідних спеціалістів у сфері комп’ютерного бачення та глибинного навчання 

У 2017 році Ілон Маск запросив його з OpenAI для керівництва AI-напрямком Tesla, де Карпаті розвивав нейромережі для систем Autopilot та Full Self-Driving (FSD). У 2022 році він залишив компанію, а згодом ненадовго повернувся до OpenAI, після чого заснував власну освітню платформу Eureka Labs, присвячену штучному інтелекту

Колишній керівник ШІ Tesla Андрей Карпаті: – «До автономного водіння ще далеко» — photo 2

На заході Y Combinator’s AI Startup School Карпаті поділився особистими спостереженнями 

Ще в 2013 році він отримав досвід ідеальної поїздки у самокерованому автомобілі, створеному тодішнім підрозділом Google, який згодом став Waymo. Пів години автономного руху без жодного втручання вразили його настільки, що здавалося — автономне водіння от-от стане реальністю. Проте минуло понад десять років, а інженери досі працюють над тим, щоб зробити автопілот дійсно надійним. Навіть тепер, попри видимі досягнення, повністю самостійне водіння залишається нерозв’язаною задачею

Waymo вже має флот з понад тисячі автомобілів у Каліфорнії, Аризоні та Техасі, які щотижня виконують сотні тисяч поїздок із пасажирами. Але, за словами Карпаті, це не означає, що автономність повністю реалізована. Більше того, він підтверджує: у Waymo все ще активно використовуються системи телерозпізнавання, а люди залишаються «в контурі управління». Це означає, що оператори можуть дистанційно втручатися у водіння в складних ситуаціях

Колишній керівник ШІ Tesla Андрей Карпаті: – «До автономного водіння ще далеко» — photo 3

Карпаті наголошує, що хоч самокеровані авто й справді прогресують, до повного технологічного прориву ще далеко 

«Ми ще не досягли фінального результату, хоча без сумнівів рухаємося до успіху. Це просто вимагає значно більше часу, ніж здавалося спочатку», — зазначає він. Інженер також додає: програмне забезпечення — це складна річ, а «агенти ШІ», які здатні надійно виконувати завдання на кшталт водіння, — це виклик не одного року, а цілого десятиліття

Важливо й те, що коментарі Карпаті прозвучали саме тоді, коли Tesla готується до запуску свого сервісу «Robotaxi». Хоча він прямо не згадує компанію, його позиція чітко суперечить словам Ілона Маска, який раніше неодноразово заявляв, що проблема автономного водіння вже розв’язана

Насправді ситуація з Robotaxi свідчить про зворотне. Як і у випадку з Waymo, тут також застосовують телерозпізнавання, але до того ж у салоні під час поїздки перебуває співробітник Tesla, готовий у будь-який момент зупинити автомобіль вручну. Це суттєво підриває ідею про повну автономність, яка не потребує участі людини

Колишній керівник ШІ Tesla Андрей Карпаті: – «До автономного водіння ще далеко» — photo 4

Карпаті, який був архітектором візійного підходу Tesla до безпілотного водіння, чітко усвідомлює: проблема не в апаратному забезпеченні, а в обмеженнях когнітивного розуміння процесу водіння. Йдеться не лише про утримання смуги чи розпізнавання поворотів. Це безперервна інтерпретація складних дорожніх ситуацій, які людині здаються інтуїтивно простими, але насправді базуються на великому досвіді, контексті та здогадках — речах, які ШІ ще не повністю здатен відтворювати

Наразі Tesla досягає лише кількох сотень миль між критичними відключеннями системи FSD, у той час як для реального переходу до рівня 4 автономії потрібно стабільно проходити десятки тисяч миль без втручання. Тобто, навіть при найкращому сценарії — до справжнього безпілотного транспорту ще як мінімум кілька років

Читати далі

Схожі записи
Нове дослідження розвінчало міф про радіацію від електромобілів

Нове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном  Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]

1 Грудня 2025
Нове дослідження розвінчало міф про радіацію від електромобілів — photo 64395
Waymo стикається з проблемою заряджання

Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі  Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]

1 Грудня 2025
Waymo стикається з проблемою заряджання — photo 64386
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash

Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин  Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]

1 Грудня 2025
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash — photo 64370
Нове дослідження розвінчало міф про радіацію від електромобілів

Нове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном  Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]

1 Грудня 2025
Нове дослідження розвінчало міф про радіацію від електромобілів — photo 64395
Waymo стикається з проблемою заряджання

Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі  Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]

1 Грудня 2025
Waymo стикається з проблемою заряджання — photo 64386
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash

Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин  Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]

1 Грудня 2025
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash — photo 64370
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK