Корпорація “Еталон” представила електробус “Мальва Електро”
Корпорація «Еталон» представила свою першу модель електробуса. Новинка виконана на базі дизельної моделі А086 «Мальва» і отримала назву «Мальва Електро». Цей 9,5-метровий електробус уже пройшов всі необхідні випробування і завершує процес сертифікації
Еталон А08611 «Мальва Електро» виконано на базі комплектації Informbussiness (Молдова), має літій-іонну батарею і габарити 9,5 м. Вся електрична складова розміщена зверху, щоб не створювати дискомфорту для пасажирів
Електробус обладнаний літій-іонною батареєю (розмір не названо), яка забезпечує запас ходу до 200 км. Акумуляторні блоки розташовані на даху, що зменшує навантаження на шасі та оптимізує внутрішній простір. Модель розрахована на перевезення 53 пасажирів, з яких 24 можуть скористатися місцями для сидіння, два з яких відкидні
Технічні особливості “Мальва Електро”
Однією з ключових переваг нового електробуса є його адаптація до українських кліматичних умов. Для зимової експлуатації в салоні передбачено рідинний підігрівач, який працює на дизельному пальному стандарту Євро-6. Таке рішення дозволяє зберегти заряд батареї та забезпечити найбільший пробіг автомобіля навіть у холодну пору року
Світлодіодна світлотехніка європейського виробництва забезпечує енергоефективність та надійність у використанні. Для зручності заряджання передбачено спеціальні дверцята для підключення зарядного пристрою. Завдяки співпраці з молдовською компанією «Інформсервіс» електробус оснащений сучасним тяговим високовольтним обладнанням, яке відповідає світовим стандартам
Ціна і перспективи на ринку
За словами президента корпорації «Еталон» Володимира Бутка, вартість електробуса становить близько 300-330 тис. євро, що втричі дорожче за дизельну модель, але значно дешевше за європейські аналоги, такі як польський Solaris або турецький Otocar. Це робить «Мальва Електро» привабливим варіантом для українських міст, де електротранспорт стає все більш актуальним
Однак, ринок автобусів в Україні на 90% залежить від державних закупівель, які становлять близько 1,2 млрд грн. Ця тенденція визначає подальший розвиток корпорації, яка має на меті збільшити обсяги виробництва у 2025 році
Досягнення й плани корпорації “Еталон”
Корпорація не зупиняється на досягнутому. У 2025 році планується будівництво нового виробничого цеху на 7000 м² із фарбувальною камерою для великогабаритного транспорту. Крім цього, вже розроблено документацію для нових тролейбусів і навіть трамвайних систем
Також серед досягнень 2024 року в корпорації «Еталон» зазначили перемогу в тендері на постачання 42 тролейбусів для м. Хмельницький, яке буде відбуватися за фінансування ЕІБ. А взагалі ринок автобусів наразі на 90% залежний від державних закупівель. Тобто, 1,2 млрд грн бюджетного фінансування у 2024 році – це майже і є весь ринок
Однак у корпорації «Еталон» впевнені, що у 2025 році вдасться збільшити обсяги виробництва. Крім того, розроблена конструкторська документація на виготовлення тролейбусів Е12210М та Е12220М з мультіплексною системою керування, тролейбусу Т12230 з автономним ходом на 20 км і Т12240 з тяговим приводом виробництва «Політехносервіс». Розроблена і конструкторська документація на системи трамваю TR5300
Загалом, Чернігівський автобусний завод у 2024 році зменшив виробництво автобусів на 20%, через збільшення цін на сировину. Але вже встиг розробити шкільні автобуси з двигунами Евро-6 А08240Ш з двигуном Weichai, а також А08140Ш з двигуном Ashok Leyland і колісною базою 4200 мм
- Ми хочемо бути в Євросоюзі, й електробуси – це екологічна вимога, тому необхідно рухатися разом із ними, робити технологічні зміни у виробництві, в конструюванні. Це перша наша модель електробуса, і ми вважаємо, що вона матиме попит, – наголосив президент корпорації “Еталон” Володимир Бутко під час пресконференції в агентстві “Інтерфакс-Україна”