Попередньо на півроку, допоки знайде шляхи до рефінансування але можливо це футуристичного електромобільного стартапу
Оскільки BYD і Geely змагаються за світове панування на ринку електромобілів, легко припустити, що всі китайські виробники електромобілів так само успішні. Насправді, не все так райдужно для них. Великі гравці дійсно мають хороші результати, але багато менших китайських брендів стикаються з тими ж проблемами прибутковості та низькими продажами, що й будь-який інший електромобільний стартап в інших країнах світу

Візьмемо, наприклад, Human Horizons, широко відому як HiPhi Auto. Справи у неї йдуть не дуже добре. Наразі компанія закрита щонайменше на шість місяців, і ходять чутки, що її викуплять і відновлять виробництво
Для тих, хто не в курсі, HiPhi – це китайський виробник електромобілів преміум класу. Наразі вона випускає HiPhi Z та HiPhi X, два кросовери, які виглядали б доречно в якості автомобіля головного героя в грі Cyberpunk 2077. HiPhi навіть почала виходити за межі Китаю, продаючи свої висококласні електромобілі на деяких європейських ринках. Компанія також почала конкурувати з біль доступними електромобілями з HiPhi Y вартістю $48 000
HiPhi Y надійшов у продаж у Китаї в середині липня 2023 року, а згодом планується продавати дешевший автомобіль у Європі, поряд з більш дорогими моделями

На жаль, невідомо, чи станеться це коли-небудь. Спочатку в китайських соціальних мережах здійнявся галас про невиплату зарплат і скасовані в бонуси для працівників в кінці року. І 18 лютого компанія оголосила, що скорочує всім зарплати до мінімуму, передбаченого пекінським законодавством, закриває свій завод і призупиняє виробництво на шість місяців
Компанія Byton, яка обіцяла подарувати американським водіям елегантний позашляховик на електротязі, пішла у шестимісячну відпустку у квітні 2020 року, щоб офіційно померти у 2021 році. Компанія Levdeo, яка випустила Letin Mengo, збанкрутувала у травні. Weltmeister (він же WM Motor), бренд, який був одним з перших, хто захопився кросоверами на електротязі і навіть на долю секунди випередив Tesla Model Y, ще не вийшов з фази реструктуризації після банкрутства, в яку він вступив у жовтні

З огляду на це, перерва в роботі HiPhi не обов’язково означає, що бренд повністю приречений. Якимось чином бренду Hengchi, підрозділу електромобілів сумнозвісної (а тепер і проблемної) китайської компанії Evergrande, що займається нерухомістю, вдалося відновити виробництво свого електромобіля після кількамісячної зупинки. Обладнання для Niutron, бренду електромобілів Niu, було перенесено на один із заводів компанії і перейменовано на Docan V07, хоча не зовсім зрозуміло, чи з’явився цей автомобіль у офіційному продажу
Варто згадати й про Faraday Future, бренд, який пережив кілька подібних відпусток і звільнень, але якимось чином продовжує обманювати смерть

Все це відбувається в той час, коли економіка Китаю сповільнює темпи росту. Продажі будинків і автомобілів – два важливі показники здоров’я будь-якої економіки – з різних причин зменшуються вже деякий час. І багато державних субсидій, які стимулювали впровадження електромобілів, також згортаються
Все це не означає, що варто недооцінювати, але треба пам’ятати, що ця країна та її автомобільний бізнес мають власні значні проблеми
Що стосується HiPhi, то вона намагається знайти спосіб вийти на прибутковість, або поповнити свій гаманець грошима. За повідомленням CarNewsChina, бренд шукає покупця, а також можливість зменшити частину свого фінансового тягаря. Дехто припускає, що це можуть бути кілька компаній, від Huawei до Changan. Від HiPhi не було офіційних новин про те, чи мають вони угоду на столі, але генеральний директор HiPhi Дінг Лей підтвердив, що він зустрічався з представниками Changan у штаб-квартирі компанії в Чунціні

Без сумніву, було б сумно, якби це був кінець HiPhi. HiPhi Z має понад 600 к.с. і може розігнатися до 100 км/год менш ніж за чотири секунди, тож він, безумовно, має достатньо потужності, щоб конкурувати з найкращими брендами відомих електромобілів Але лише чудових технологій недостатньо, щоб стати переможцем на дуже, дуже переповненому ринку. Додайте до цього високі відсоткові ставки у світі та ринки, які дедалі обережніше ставляться до експорту з Китаю, а також економічні проблеми самого Китаю. Принаймні, у решти світу буде більше часу, щоб наздогнати їх
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025
Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025
Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі