Mazda офіційно представила нове покоління свого найуспішнішого кросовера CX-5, який з моменту дебюту у 2012 році розійшовся тиражем понад 4,7 мільйона примірників
На перший погляд, зовнішність новинки зазнала лише незначних змін. Проте найбільші нововведення стосуються салону — там відбулася справжня революція. Компанія кардинально оновила інтер’єр, зробивши його майже повністю безкнопковим. І хоча багатьом користувачам таке рішення не припало до душі, Mazda наполягає: саме цього прагнуть покупці

Серед найбільш обговорюваних змін — відмова від фізичних кнопок і перемикачів, зокрема від звичної шайби між сидіннями
Замість цього — великий сенсорний екран і голосове керування. За словами менеджерки з громадських зв’язків Mazda у Північній Америці Тамари Млинарчик, компанія провела внутрішні дослідження, які показали, що сучасні водії надають перевагу великим сенсорним дисплеям і максимально простому інтерфейсу. Згідно з цією логікою, нова мультимедійна система CX-5 пропонує інтуїтивне голосове керування кліматом, навігацією, аудіо та іншими функціями, що дозволяє менше відволікатися від дороги
Також у Mazda підкреслюють, що елементи керування на кермі розроблені з урахуванням ергономіки — вони не вимагають зайвих зусиль і не перевантажують увагу водія. Нова концепція HMI (інтерфейс взаємодії людини з машиною) покликана зменшити потребу водія відривати руки від керма і погляд від дороги, тим самим підвищуючи безпеку

Цікаво, що раніше в компанії Mazda були доволі критичними щодо сенсорних дисплеїв
У 2019 році головний інженер з питань HMI Метью Вальбуена пояснював, що при спробі дотягнутися до екрана водії мимоволі повертають кермо, що може призвести до зсуву з полоси руху. Але часи змінюються — як і підходи до дизайну та комфорту. Нова Mazda CX-5 — не єдина модель бренду з такою концепцією. Наприклад, електричні седан EZ-6 і кросовер EZ-60, створені спільно з китайським партнером Changan, вже мають схожий безкнопковий інтер’єр
Зрештою, Mazda не самотня в цьому напрямку. Наприклад, BMW вже також відмовився від фірмової обертової шайби у своїх передньопривідних моделях і планує продовжити цю стратегію у лінійці Neue Klasse. Втім, шанувальники класики все ще сподіваються, що майбутній родстер Mazda MX-5 / Miata або роторне купе, яке давно обіцяють відродити, залишаться вірними більш традиційному стилю
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі