Сенат, очолюваний республіканцями, проголосував за скасування права штату Каліфорнія встановлювати власні стандарти викидів для автомобілів. Губернатор Гевін Ньюсом назвав це рішення незаконним, заявивши, що воно загрожує здоров’ю людей і довкіллю. Каліфорнія обіцяє подати позов, якщо президент Дональд Трамп підпише закон. Це стане 23-м судовим позовом штату проти адміністрації Трампа
Чому Каліфорнія йде до суду?
Рішення Сенату скасувати виняток Каліфорнії, який дозволяв штату встановлювати суворіші екологічні норми, викликало бурхливу реакцію. Губернатор Ньюсом різко розкритикував крок, заявивши: «Партія, що пропагує «Make America Healthy Again», робить наше повітря бруднішим». Два незалежні урядові органи попереджали, що скасування цього права суперечить закону, але Сенат проігнорував їхні рекомендації. Каліфорнійський генпрокурор Роб Бонта назвав дії федерального уряду «політично мотивованими» та такими, що шкодять жителям штату
Боротьба за екологічні стандарти
Каліфорнія десятиліттями була лідером у боротьбі за чисте повітря, встановлюючи стандарти, які перевищують федеральні. Штат запровадив амбітні правила, зокрема заборону на продаж нових бензинових авто після 2035 року, яку підтримали кілька інших штатів. Проте республіканці вважають, що Каліфорнія отримала надмірну владу, фактично диктуючи правила на національному рівні. Скасування винятку, на думку критиків, полегшує життя автовиробникам, нафтовим компаніям і дилерам, які побоюються низького попиту на електромобілі
Для Каліфорнії екологічні норми – це питання здоров’я
Доктор Джон Балмс із Каліфорнійського університету в Берклі наголосив: «Наші правила реально покращують здоров’я людей». Дослідження Університету Південної Каліфорнії показало, що зростання кількості електромобілів у регіонах зменшує кількість візитів до лікарень через астму. Це особливо важливо для дітей і дорослих у густонаселених містах
Однак не всі в штаті підтримують жорсткі норми. Джон Пітре, генеральний директор Motor City Auto Club у Бейкерсфілді, вважає скасування винятку розумним компромісом. «Ми все ще можемо розвивати електромобілі, але люди не втрачають права вибору між бензиновими чи дизельними авто», – зазначив він у коментарі BakersfieldNow
Чи вдасться Каліфорнії повернути своє право встановлювати екологічні стандарти?
Відповідь залежить від результатів судового розгляду. Це буде вже 23-й позов штату проти адміністрації Трампа, і генпрокурор Бонта налаштований рішуче. «Федеральний уряд діє нелогічно, ставлячи під загрозу життя та добробут каліфорнійців», – заявив він на пресконференції в Сакраменто. Попереду – напружена боротьба, яка визначить, чи залишиться Каліфорнія лідером у захисті чистого повітря
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі