ZF, німецький постачальник, відомий передусім своїми шести- та восьмиступінчастими автоматичними трансмісіями, прагне модернізувати традиційний генератор, який сьогодні використовується в електромобілях зі збільшеним запасом ходу (EREV). Невеликий бензиновий двигун тут запускає генератор для зарядки батарей. Але цей генератор може бути й додатковим електромотором
Як правило, плагін-гібрид (PHEV) та електромобіль зі збільшеним запасом ходу (EREV) мають багато спільного. Тут є бензиновий двигун, високовольтна батарея та електромотор. Однак, головна відмінність полягає в тому, що в EREV бензиновий двигун не має механічного зв’язку з колесами. Натомість його єдина функція – обертати електричний генератор. Він подає енергію в батарею, збільшуючи запас ходу
Тепер ZF прагне додати ще один рівень до цієї схеми
Компанія дозволяє генератору, частині системи, також живити пару коліс. Розробку назвали Electric Range Extender Plus (eRE+). Це частина нової лінійки збільшувачів запасу ходу, котрі підтримують як 400-вольтові, так і 800-вольтові енергетичні системи. Вони інтегрують інвертор, планетарний редуктор та необхідне програмне забезпечення
Новітня розробка ZF цікава тим, що eRE+ також має вбудоване зчеплення та диференціал. Він може використовуватися або як генератор струму, або як додатковий вторинний привід. Це економить час та гроші для автовиробника, адже все інтегровано в єдиний блок
Важливо пам’ятати, що бензиновий двигун, приєднаний до електричного генератора, все одно фізично не приводить колеса в рух. Його єдине призначення – обертати генератор. І саме генератор – по суті, електромотор – може надсилати потужність на колеса
Виробництво новинки почнеться наступного року. Electric Range Extender Plus можна налаштувати так, аби він видавав від 70 до 150 кіловат (від 94 до 201 кінської сили). Остання ж версія більш традиційного збільшувача запасу ходу (eRE) має потужність від 70 до 110 кВт (від 94 до 147 к.с.). Він краще підходить для використання на задній осі, тоді як Extender Plus, ймовірно, розмістять під капотом, як у бензинового автомобіля. Разом вони можуть забезпечити понад 300 к.с., чого цілком достатньо
Чому ж виробники докладають зусиль для розробки такої системи, коли можна просто встановити плагін-гібридну силову установку?
За словами ZF, котра також виробляє трансмісії, шлях EREV, як правило, дешевший. Особливо це стосується випадків, коли автовиробник вклав значні кошти в нові платформи електромобілів, які не призначені для бензинових силових агрегатів
«Зростання попиту на збільшувачі запасу ходу свідчать, що потенціал цієї технології далеко не вичерпаний. Зокрема, це стосується моделей на платформах, котрі вже розроблені для акумуляторно-електричних силових ліній», – зазначив доктор Отмар Шаррер, старший віцепрезидент з досліджень, розробок та електрифікованих трансмісій ZF
Використовуючи цю технологію, автомобільна компанія теоретично може встановити невеликий двигун під капотом. При цьому вона зможе повною мірою використовувати чудову платформу для електромобілів. Але ZF не єдиний постачальник, котрий досліджує шляхи адаптації платформ електромобілів. Нещодавно спільне підприємство Renault та Geely – Horse Powertrain – показувало свою ідею перетворення електромобілів на гібриди
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі