Вуглецевий слід електромобіля — це не лише про відсутність вихлопної труби. Це складна історія, яка починається з видобутку сировини, продовжується на заводі та завершується утилізацією. Зі своїм новим флагманським седаном Volvo ES90 шведський автовиробник доводить, що ставиться до цієї історії максимально серйозно, створюючи автомобіль з найнижчим вуглецевим слідом у своїй історії
Volvo стала першою компанією, яка добровільно публікує детальні звіти про “Оцінку життєвого циклу” (LCA) для своїх електромобілів. Це дозволяє прозоро показати реальний вплив автомобіля на довкілля. Згідно з таким звітом, загальний вуглецевий слід ES90 становить лише 26-31 тонну CO₂, що на 50% менше, ніж у гібридного седана Volvo S90. Щоб досягти такого вражаючого результату, компанія застосувала комплексний підхід, який охоплює кожен етап — від дизайну до виробництва

Все починається з розумної інженерії
Новий ES90 побудований на сучасній 800-вольтовій архітектурі. Простою мовою, це означає, що автомобіль потребує легших компонентів та тонших кабелів, що зменшує його загальну масу. Це, своєю чергою, підвищує ефективність та дозволяє значно прискорити час зарядки. Крім того, інженери досягли рекордно низького для Volvo коефіцієнта аеродинамічного опору — 0,25. Чим легше автомобіль “розрізає” повітря, тим менше енергії він витрачає на рух, а отже, тим більший запас ходу
Наступний крок — матеріали
Volvo ES90 значною мірою створений з переробленої сировини: 29% алюмінію, 18% сталі та 16% полімерів у його конструкції є вторинними. Компанія не зупинилася на загальних цифрах. Наприклад, килими в салоні виготовлені зі 100% переробленої пряжі, колеса відлиті з 75% переробленого алюмінію, а в інтер’єрі використовується деревина, сертифікована FSC, та інші біоматеріали. Це частина глобальної стратегії Volvo, яка вимагає від постачальників декларувати вміст перероблених матеріалів у своїх компонентах

Виробництво електромобіля також стало “чистішим”
Завод у китайському місті Ченду, де збиратимуть ES90, перейшов з природного газу на біогаз, що дозволило вдвічі скоротити викиди вуглецю на етапі виробництва. Volvo також активно працює зі своїми постачальниками, вимагаючи від них переходу на 100% відновлювану електроенергію
Однією з ключових інновацій ES90 є перший у світі “паспорт акумулятора” на основі технології блокчейн. Ця система дозволяє відстежувати весь шлях сировини, такої як кобальт чи літій, від шахти до готової батареї, а також контролювати її стан протягом усього терміну служби, що забезпечує безпрецедентний рівень прозорості та відповідальності

Як зазначає керівник відділу глобальної стійкості Volvo Cars Ванесса Бутані, компанія прагне досягти нульового рівня викидів до 2040 року, і ES90 є відображенням цього цілісного підходу. Виробництво нового флагмана вже розпочато, а перші клієнти зможуть отримати електромобіль навесні 2026 року
Читати далі
Схожі записиPorsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]
2 Жовтня 2025
Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі