Більшість автолюбителів асоціюють ім’я Фердінанда Порше з класичними спортивними моделями, задньомоторними двигунами і витонченим німецьким дизайном. Але ще задовго до створення легендарного Porsche 356 або народження “Жука” для Volkswagen, молодий інженер створив справжню сенсацію — електромобіль із бензиновим генератором, який можна вважати першим у світі серійним гібридним електрокаром із подовжувачем ходу або range extender
Ця машина народилася у 1900 році, коли Фердінанд Порше працював у віденській компанії Jakob Lohner & Co.
В його електричних конструкціях уже тоді втілювалися технології, які нині знову вважаються передовими: мотори у колесах, незалежний привід кожного з них, рекуперація гальмівної енергії. Але головною проблемою залишалася обмежена дальність ходу — свинцево-кислотні акумулятори тих часів дозволяли проїхати не більше 50 кілометрів. Для того часу це вже виглядало як обмеження
І ось тоді Порше приймає рішення, яке випередило свою епоху
Додати до електромобіля бензиновий двигун, який би не крутив колеса, а лише працював як генератор для підзарядки батареї. Таким чином, він створив гібрид із розширеним запасом ходу, за логікою і функціональністю дуже схожий на сучасні електромобілі з range extender, як, наприклад, Mazda MX-30 R-EV. Це дало можливість подолати кілька сотень кілометрів без зупинки на зарядку, що вивело електромобіль на принципово новий рівень практичності
Модифікований Lohner-Porsche Mixte, як назвали цю модель, став першим у світі серійним повнопривідним електромобілем із двигуном внутрішнього згоряння. Загалом було зібрано близько 300 таких автомобілів у різних конфігураціях. Частина з них мала лише передній привід, частина — повний, а деякі використовувалися як вантажні авто. Усі вони мали характерну особливість — бензиновий двигун працював безперервно, підтримуючи заряд акумулятора під час руху
На жаль, жоден з оригінальних Mixte не зберігся до наших днів
Але у 2011 році компанія Porsche провела надзвичайно точну реконструкцію одного з найбільш поширених варіантів — передньопривідного електромобіля з двома двигунами. Проєкт тривав чотири роки, і зараз відновлений Mixte є однією з головних історичних перлин Музею Porsche у Штутгарті. Поряд з ним демонструються сучасні компоненти електромобіля Taycan, що символічно поєднує минуле й майбутнє електричних інновацій компанії
Сьогодні Porsche активно розвиває електромобілі: у модельному ряду вже є Taycan і Macan EV, а в планах — повністю електричні версії Cayenne, 718 Boxster і Cayman. Хоча компанія не оголошувала про плани повернення до формату електрокарів з range extender, інші виробники, зокрема Genesis і китайські бренди, активно вивчають це рішення як альтернативу звичайним EV. А Nissan вже продає в Україні кросовери X-Trail та Qashqai з системою e-Power
Усе це лише підкреслює одне: ще 125 років тому Фердінанд Порше заклав основу технологій, які нині сприймаються як інноваційні. Його Mixte став прикладом інженерної передбачливості, яка не втратила актуальності навіть у XXI столітті
Читати далі
Схожі записиНовий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]
9 Липня 2025Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]
9 Липня 2025Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]
9 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі