Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche

26.02.2025
Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 31889

Китайські автовиробники наступають на п’яти Porsche

Китайський авторинок, який довгий час був одним із головних драйверів зростання для європейських преміум-брендів, починає кардинально змінюватися. Китайські споживачі дедалі частіше обирають місцеві автомобілі, які пропонують не лише конкурентну вартість, а й інноваційні технології. Porsche, як і інші західні автовиробники, відчуває цей зсув особливо гостро. У 2024 році продажі німецького бренду в Китаї скоротилися на 28%, а поставки електричного Taycan впали майже вдвічі

Головна причина такого спаду – поява потужних місцевих конкурентів. Наприклад, новий електроседан Xiaomi SU7 не лише має потужність понад 1500 к.с. у топовій версії, а й демонструє кращу динаміку за значно нижчу ціну. Поки Porsche продавав по всьому світу 21 тисячу Taycan, Xiaomi реалізувала понад 100 тисяч SU7 лише на внутрішньому ринку. Китайські покупці більше не вважають німецький бренд еталоном преміального класу. Вони бачать у місцевих виробниках більш сучасний підхід до автомобілебудування

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 2

Відставання Porsche у технологіях та зміна споживчих уподобань

Сучасний покупець у Китаї хоче не просто розкішний автомобіль, а технологічний продукт, що інтегрується в його цифровий світ. Xiaomi SU7 оснащений 56-дюймовим проекційним дисплеєм, розширеною системою автономного керування з LiDAR і можливістю миттєвої синхронізації зі смартфоном. У той час Porsche досі не має навіть рівня 3 автономного водіння, а цифрові сервіси не відповідають запитам китайського ринку

Бренди, які історично орієнтувалися на задоволення від керування, наприклад, Porsche та Ferrari, уникають агресивної інтеграції електронних асистентів. Вони прагнуть зберегти статус «автомобіля для водія». Проте китайські споживачі, середній вік яких у сегменті преміальних електрокарів становить 33 роки, цінують не лише динаміку, а й розширені можливості технологій

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 3

Ще одна проблема для Porsche – завищена вартість у порівнянні з місцевими моделями. Навіть топова версія Xiaomi SU7 коштує близько 112 000 доларів, тоді як Porsche Taycan Turbo GT – понад 230 000 доларів. Різниця в ціні є занадто великою, особливо якщо враховувати, що китайські електрокари пропонують кращу комплектацію за значно нижчу вартість

Чи чекає Porsche така ж проблема в Європі та США?

Поки що Porsche може покладатися на свою репутацію та історію, але наскільки довго це працюватиме? У 1990-х роках європейські та американські споживачі ставилися до брендів на кшталт Hyundai та Kia скептично, але сьогодні вони є повноцінними конкурентами для Toyota та Volkswagen. Китайські автовиробники можуть пройти цей шлях значно швидше, особливо якщо отримають доступ до ринку США та Європи

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 4

Раніше ми бачили, як Tesla та Rivian змогли знайти свою нішу серед преміальних електромобілів. Xiaomi, Nio, BYD та інші китайські компанії також можуть повторити цей успіх. Навіть генеральний директор Ford Джим Фарлі визнав, що йому настільки сподобався Xiaomi SU7, що він не хотів повертати його після тест-драйву

Ситуація може змінитися вже найближчими роками, особливо якщо китайські бренди продовжать агресивну експансію на міжнародні ринки. Попит на преміальні електромобілі зростає, а якщо Porsche не перегляне свою стратегію та не зробить свої авто доступнішими й технологічно досконалішими, його майбутнє в сегменті може опинитися під загрозою

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK