Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 31889

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche

26.02.2025
3 хвилини на прочитання

Китайські автовиробники наступають на п’яти Porsche

Китайський авторинок, який довгий час був одним із головних драйверів зростання для європейських преміум-брендів, починає кардинально змінюватися. Китайські споживачі дедалі частіше обирають місцеві автомобілі, які пропонують не лише конкурентну вартість, а й інноваційні технології. Porsche, як і інші західні автовиробники, відчуває цей зсув особливо гостро. У 2024 році продажі німецького бренду в Китаї скоротилися на 28%, а поставки електричного Taycan впали майже вдвічі

Головна причина такого спаду – поява потужних місцевих конкурентів. Наприклад, новий електроседан Xiaomi SU7 не лише має потужність понад 1500 к.с. у топовій версії, а й демонструє кращу динаміку за значно нижчу ціну. Поки Porsche продавав по всьому світу 21 тисячу Taycan, Xiaomi реалізувала понад 100 тисяч SU7 лише на внутрішньому ринку. Китайські покупці більше не вважають німецький бренд еталоном преміального класу. Вони бачать у місцевих виробниках більш сучасний підхід до автомобілебудування

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 2

Відставання Porsche у технологіях та зміна споживчих уподобань

Сучасний покупець у Китаї хоче не просто розкішний автомобіль, а технологічний продукт, що інтегрується в його цифровий світ. Xiaomi SU7 оснащений 56-дюймовим проекційним дисплеєм, розширеною системою автономного керування з LiDAR і можливістю миттєвої синхронізації зі смартфоном. У той час Porsche досі не має навіть рівня 3 автономного водіння, а цифрові сервіси не відповідають запитам китайського ринку

Бренди, які історично орієнтувалися на задоволення від керування, наприклад, Porsche та Ferrari, уникають агресивної інтеграції електронних асистентів. Вони прагнуть зберегти статус «автомобіля для водія». Проте китайські споживачі, середній вік яких у сегменті преміальних електрокарів становить 33 роки, цінують не лише динаміку, а й розширені можливості технологій

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 3

Ще одна проблема для Porsche – завищена вартість у порівнянні з місцевими моделями. Навіть топова версія Xiaomi SU7 коштує близько 112 000 доларів, тоді як Porsche Taycan Turbo GT – понад 230 000 доларів. Різниця в ціні є занадто великою, особливо якщо враховувати, що китайські електрокари пропонують кращу комплектацію за значно нижчу вартість

Чи чекає Porsche така ж проблема в Європі та США?

Поки що Porsche може покладатися на свою репутацію та історію, але наскільки довго це працюватиме? У 1990-х роках європейські та американські споживачі ставилися до брендів на кшталт Hyundai та Kia скептично, але сьогодні вони є повноцінними конкурентами для Toyota та Volkswagen. Китайські автовиробники можуть пройти цей шлях значно швидше, особливо якщо отримають доступ до ринку США та Європи

Проблеми західних автовиробників в Китаї на прикладі Porsche — photo 4

Раніше ми бачили, як Tesla та Rivian змогли знайти свою нішу серед преміальних електромобілів. Xiaomi, Nio, BYD та інші китайські компанії також можуть повторити цей успіх. Навіть генеральний директор Ford Джим Фарлі визнав, що йому настільки сподобався Xiaomi SU7, що він не хотів повертати його після тест-драйву

Ситуація може змінитися вже найближчими роками, особливо якщо китайські бренди продовжать агресивну експансію на міжнародні ринки. Попит на преміальні електромобілі зростає, а якщо Porsche не перегляне свою стратегію та не зробить свої авто доступнішими й технологічно досконалішими, його майбутнє в сегменті може опинитися під загрозою

Читати далі

Схожі записи
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу

Міжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior  Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]

22 Жовтня 2025
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу — photo 60223
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших

Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]

22 Жовтня 2025
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших — photo 60211
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці

Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]

22 Жовтня 2025
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці — photo 60199
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу

Міжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior  Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]

22 Жовтня 2025
FIA анонсувала нові категорії змагань з електричного картингу — photo 60223
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших

Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]

22 Жовтня 2025
Вчені наблизили нове покоління батарей – витриваліших, безпечніших та швидших — photo 60211
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці

Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]

22 Жовтня 2025
Spiro залучила $100 млн для розвитку мережі станцій заміни акумуляторів в Африці — photo 60199
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK