Рік тому Zeekr з вийшов на біржу в Нью-Йорку, а тепер Geely хоче знову зробити його приватною компанією! — photo 40743

Рік тому Zeekr з вийшов на біржу в Нью-Йорку, а тепер Geely хоче знову зробити його приватною компанією!

10.05.2025
3 хвилини на прочитання

Ще зовсім недавно, буквально рік тому (у травні 2024-го), бренд Zeekr, що належить китайському гіганту Geely, влаштував справжній фурор у Нью-Йорку, коли його акції офіційно дебютували на місцевій фондовій біржі (NYSE). Здається, з того моменту минула ціла вічність, але насправді це було не так давно. І ось, на ринку з’явилися наполегливі чутки (а потім і підтвердження) про те, що Zeekr може знову стати приватною компанією

Ці розмови почалися в китайських соціальних мережах, а потім отримали підтвердження. Генеральний директор Geely Holdings Лі Шуфу (Li Shufu) виступив з пропозицією, щоб Geely викупила решту акцій Zeekr та зробила компанію приватною. Шуфу, який наразі є мажоритарним акціонером Zeekr Group, володіючи 65,7% компанії, заявляє, що цей крок має повинен покращити внутрішнє управління та оптимізувати використання ресурсів. За його словами, це дозволить зробити Geely більш конкурентоспроможною на глобальному ринку

Рік тому Zeekr з вийшов на біржу в Нью-Йорку, а тепер Geely хоче знову зробити його приватною компанією! — photo 2

Стратегічна перестановка чи спроба консолідації? 

Можливо, це справді мудрий хід. Автомобілі від брендів Geely, як-от Zeekr 007 GT чи Lynk & Co Z20, самі по собі є сильними гравцями. Проте, залишається не зовсім зрозумілим, як саме Geely керує всіма своїми численними брендами. Останнім часом спостерігається певна консолідація – наприклад, Zeekr та Lynk & Co вже об’єднані в одну групу. Але очевидно, що під “парасолькою” Geely є потреба в подальшій оптимізації. Zeekr відповідає за значну частину найкращих розробок електромобілів в рамках Geely Group, і тісніша співпраця між брендами могла б принести кращі результати. Щонайменше, якщо Zeekr знову стане приватною, він більше не підлягатиме “примхам” публічних акціонерів та не буде так сильно залежати від коливань на фондовому ринку

Рік тому Zeekr з вийшов на біржу в Нью-Йорку, а тепер Geely хоче знову зробити його приватною компанією! — photo 3

Ринок, до речі, відреагував на новину досить позитивно 

Після оголошення пропозиції акції Zeekr зросли приблизно на 11%, досягнувши позначки близько $25 за акцію. Для порівняння, під час IPO у травні минулого року акції Zeekr стартували з ціни $28 за акцію. Свого піку ж акції Zeekr досягли 11 березня цього року, коли їхня вартість становила близько $33. Пропозиція Geely про викуп передбачає ціну $25,66 за американську депозитарну акцію (ADS), що включає премію близько 14% до ціни закриття перед оголошенням

Для викупу решти акцій компанії Geely потрібно буде знайти приблизно $2,2 мільярда. Попри намір зробити Zeekr приватною, Лі Шуфу заявляє, що Geely та Zeekr збережуть співпрацю та взаємодію з фінансовими ринками США та іншими міжнародними ринками

Чи може цей крок стати початком масштабної консолідації в китайській автомобільній індустрії? 

Лише під крилом Geely знаходяться три різні “китайсько-шведські” преміальні бренди електромобілів (мається на увазі Zeekr, Lynk & Co та Polestar). І це не враховуючи інші бренди, такі як Smart (спільне підприємство з Mercedes-Benz), Lotus, або три різні “середньобюджетні” марки, як-от Farizon (комерційний транспорт), Radar (електричні пікапи) чи Geely Galaxy

Видається, що брендів дійсно забагато. І чи є така кількість стійкою в довгостроковій перспективі, особливо в умовах загострення конкуренції на ринку електромобілів? Рішення повернути Zeekr у приватну власність, можливо, є частиною більш широкої стратегії Geely з оптимізації свого величезного автомобільного “зоопарку” та підготовки до майбутніх викликів

Читати далі

Схожі записи
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві гуманоїдих роботів

Поки Tesla намагається відбитися від закидів про дистанційне керування своїми роботами, китайський гігант CATL уже використовує гуманоїдних роботів у реальному виробництві. Компанія заявляє про перше у світі масштабне впровадження гуманоїдних роботів на акумуляторному заводі Zhongzhou у Китаї, де машини працюють безпосередньо на конвеєрі За даними CarNewsChina та South China Morning Post, CATL залучила роботів Moz […]

23 Грудня 2025
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві гуманоїдих роботів — photo 66793
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем

Аналітики стартапу Recurrent, який займається станом батарей, підготували підсумкове дослідження за рік і звернули увагу на один показовий момент. Дані свідчать: тривога щодо запасу ходу зменшується разом із досвідом володіння електромобілем. За інформацією Plug In America, у 2025 році майже половина покупців хвилювалася про запас ходу ще до купівлі електрокара. Після реальної експлуатації цей показник […]

23 Грудня 2025
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем — photo 66776
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс

Шведський бренд представив новий шрифт Centum, створений спеціально для бортових дисплеїв. Ідея проста: водій має швидше зчитувати інформацію та менше відволікатися від дороги Автомобілі наповнилися екранами, а керування багатьма функціями переїхало з кнопок у меню  Volvo прагне зробити інтерфейс зрозумілішим завдяки шрифту, який легко читається навіть під час руху. Саме тому дизайнери компанії розробили шрифт […]

23 Грудня 2025
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс — photo 66767
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві гуманоїдих роботів

Поки Tesla намагається відбитися від закидів про дистанційне керування своїми роботами, китайський гігант CATL уже використовує гуманоїдних роботів у реальному виробництві. Компанія заявляє про перше у світі масштабне впровадження гуманоїдних роботів на акумуляторному заводі Zhongzhou у Китаї, де машини працюють безпосередньо на конвеєрі За даними CarNewsChina та South China Morning Post, CATL залучила роботів Moz […]

23 Грудня 2025
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві гуманоїдих роботів — photo 66793
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем

Аналітики стартапу Recurrent, який займається станом батарей, підготували підсумкове дослідження за рік і звернули увагу на один показовий момент. Дані свідчать: тривога щодо запасу ходу зменшується разом із досвідом володіння електромобілем. За інформацією Plug In America, у 2025 році майже половина покупців хвилювалася про запас ходу ще до купівлі електрокара. Після реальної експлуатації цей показник […]

23 Грудня 2025
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем — photo 66776
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс

Шведський бренд представив новий шрифт Centum, створений спеціально для бортових дисплеїв. Ідея проста: водій має швидше зчитувати інформацію та менше відволікатися від дороги Автомобілі наповнилися екранами, а керування багатьма функціями переїхало з кнопок у меню  Volvo прагне зробити інтерфейс зрозумілішим завдяки шрифту, який легко читається навіть під час руху. Саме тому дизайнери компанії розробили шрифт […]

23 Грудня 2025
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс — photo 66767
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK