Ще зовсім недавно, буквально рік тому (у травні 2024-го), бренд Zeekr, що належить китайському гіганту Geely, влаштував справжній фурор у Нью-Йорку, коли його акції офіційно дебютували на місцевій фондовій біржі (NYSE). Здається, з того моменту минула ціла вічність, але насправді це було не так давно. І ось, на ринку з’явилися наполегливі чутки (а потім і підтвердження) про те, що Zeekr може знову стати приватною компанією
Ці розмови почалися в китайських соціальних мережах, а потім отримали підтвердження. Генеральний директор Geely Holdings Лі Шуфу (Li Shufu) виступив з пропозицією, щоб Geely викупила решту акцій Zeekr та зробила компанію приватною. Шуфу, який наразі є мажоритарним акціонером Zeekr Group, володіючи 65,7% компанії, заявляє, що цей крок має повинен покращити внутрішнє управління та оптимізувати використання ресурсів. За його словами, це дозволить зробити Geely більш конкурентоспроможною на глобальному ринку
Стратегічна перестановка чи спроба консолідації?
Можливо, це справді мудрий хід. Автомобілі від брендів Geely, як-от Zeekr 007 GT чи Lynk & Co Z20, самі по собі є сильними гравцями. Проте, залишається не зовсім зрозумілим, як саме Geely керує всіма своїми численними брендами. Останнім часом спостерігається певна консолідація – наприклад, Zeekr та Lynk & Co вже об’єднані в одну групу. Але очевидно, що під “парасолькою” Geely є потреба в подальшій оптимізації. Zeekr відповідає за значну частину найкращих розробок електромобілів в рамках Geely Group, і тісніша співпраця між брендами могла б принести кращі результати. Щонайменше, якщо Zeekr знову стане приватною, він більше не підлягатиме “примхам” публічних акціонерів та не буде так сильно залежати від коливань на фондовому ринку
Ринок, до речі, відреагував на новину досить позитивно
Після оголошення пропозиції акції Zeekr зросли приблизно на 11%, досягнувши позначки близько $25 за акцію. Для порівняння, під час IPO у травні минулого року акції Zeekr стартували з ціни $28 за акцію. Свого піку ж акції Zeekr досягли 11 березня цього року, коли їхня вартість становила близько $33. Пропозиція Geely про викуп передбачає ціну $25,66 за американську депозитарну акцію (ADS), що включає премію близько 14% до ціни закриття перед оголошенням
Для викупу решти акцій компанії Geely потрібно буде знайти приблизно $2,2 мільярда. Попри намір зробити Zeekr приватною, Лі Шуфу заявляє, що Geely та Zeekr збережуть співпрацю та взаємодію з фінансовими ринками США та іншими міжнародними ринками
Чи може цей крок стати початком масштабної консолідації в китайській автомобільній індустрії?
Лише під крилом Geely знаходяться три різні “китайсько-шведські” преміальні бренди електромобілів (мається на увазі Zeekr, Lynk & Co та Polestar). І це не враховуючи інші бренди, такі як Smart (спільне підприємство з Mercedes-Benz), Lotus, або три різні “середньобюджетні” марки, як-от Farizon (комерційний транспорт), Radar (електричні пікапи) чи Geely Galaxy
Видається, що брендів дійсно забагато. І чи є така кількість стійкою в довгостроковій перспективі, особливо в умовах загострення конкуренції на ринку електромобілів? Рішення повернути Zeekr у приватну власність, можливо, є частиною більш широкої стратегії Geely з оптимізації свого величезного автомобільного “зоопарку” та підготовки до майбутніх викликів
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі