Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою — photo 53817

Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою

29.08.2025
3 хвилини на прочитання

Світ стрімко електрифікується, але за лаштунками зростання кількості електромобілів ховається фундаментальна проблема — розбудова зарядної інфраструктури. Це дорого, складно і створює колосальне навантаження на існуючі електромережі. Компанія ChargePoint, один із титанів ринку зарядного обладнання, спільно з промисловим гігантом Eaton, пропонує рішення, яке може стати справжнім “геймченджером”. Їхня нова платформа ChargePoint Express Grid обіцяє не просто заряджати, а робити це розумніше, дешевше та ефективніше

Що таке мікромережа і чому це важливо? 

Уявіть собі звичайну електромережу (змінний струм, AC), як велику річку з течією, що постійно змінює напрямок. Акумулятори електромобілів, сонячні панелі та системи зберігання енергії працюють на постійному струмі (DC) — це радше схоже на дорогу з одностороннім рухом. Сьогодні, щоб “перелити” енергію з річки на цю дорогу, кожна швидкісна зарядна станція повинна мати громіздкий і дорогий перетворювач. Під час цієї конвертації неминуче втрачається частина енергії, яка просто розсіюється у вигляді тепла

Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою — photo 2

Технологія від ChargePoint та Eaton пропонує елегантне рішення: створити локальну “дорожню мережу” постійного струму прямо на зарядній станції. Ця мікромережа безпосередньо поєднує сонячні панелі, великі акумуляторні накопичувачі та самі зарядні пристрої. Результат?

  1. Вища ефективність. Усувається збитковий етап перетворення AC/DC, що дозволяє спрямувати більше енергії безпосередньо в батарею електромобіля, а не на обігрів атмосфери;
  2. Економія коштів до 30%. Оператори зарядних станцій або великих автопарків можуть накопичувати енергію в батареях, коли вона в мережі найдешевша (наприклад, вночі), і використовувати її в пікові години, коли тарифи злітають до небес – це називається динамічним балансуванням навантаження;
  3. Компактність. Нова архітектура дозволяє зменшити площу, яку займає обладнання, на 30%, що є критично важливим для міських умов, де кожен квадратний метр на вагу золота

Нова зарядна архітектура для майбутнього 

Платформа розрахована на потужність до 3 мегават, що значно перевершує можливості сучасних електромобілів. Тобто, це інвестиція в майбутнє, коли на дороги вийдуть електричні вантажівки та автобуси, які потребуватимуть надшвидкої зарядки

У розмові з InsideEVs генеральний директор ChargePoint Рік Вілмер назвав новий підхід справжнім проривом. Він пояснив, що нова архітектура зарядки значно скорочує витрати на встановлення та обслуговування, а також потребує менше обладнання для створення зарядних станцій. На його думку, це може повністю змінити ситуацію на ринку

Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою — photo 3

Вілмер також пояснив, чому партнерство з Eaton є ключовим: 

«Мікромережі — це не стандартна річ, до якої можна просто під’єднати зарядні пристрої. Потрібна глибока технологічна інтеграція на рівні мережі. Eaton є майстром у створенні таких мереж, що дозволяє нам разом приносити більше інновацій та цінності для клієнтів»

Неминучий тренд до повної енергетичної незалежності 

Ідея ChargePoint не унікальна — це глобальний тренд. Tesla вже експериментує з повністю автономними зарядними станціями, які живляться від сонця та накопичувачів Megapack. Логіка тут проста:

  1. Компанія встановлює великий акумулятор, щоб економити на тарифах;
  2. Маючи акумулятор, було б нерозумно не заряджати його безкоштовною енергією від власних сонячних панелей;
  3. Маючи дешеву, чисту енергію, найлогічніший крок — перевести власний автопарк на електромобілі

У регіонах з великою кількістю сонячних днів таке рішення стає очевидним: зібрати енергію сонця, зберегти її в локальному сховищі і передати безпосередньо в батарею електромобіля. Це не тільки вигідно, але й вирішує одну з головних проблем сонячної енергетики — її нестабільність та необхідність синхронізації зі стаціонарною мережею

ChargePoint, як один з ключових гравців ринку, робить стратегічний крок, пропонуючи комерційним клієнтам готове рішення “під ключ”. Поставки системи Express Grid заплановані на другу половину 2026 року, і це може стати початком нової ери для всієї зарядної інфраструктури

Читати далі

Схожі записи
Mercedes-Benz згортає виробництво семимісного електричного кросовера EQB

Mercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя  З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]

2 Жовтня 2025
Mercedes-Benz згортає виробництво семимісного електричного кросовера EQB — photo 58165
Polestar підтвердив, що його найуспішніша модель – Polestar 2 – отримає продовження

Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду  […]

2 Жовтня 2025
Polestar підтвердив, що його найуспішніша модель – Polestar 2 – отримає продовження — photo 58155
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор

Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]

2 Жовтня 2025
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор — photo 58043
Mercedes-Benz згортає виробництво семимісного електричного кросовера EQB

Mercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя  З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]

2 Жовтня 2025
Mercedes-Benz згортає виробництво семимісного електричного кросовера EQB — photo 58165
Polestar підтвердив, що його найуспішніша модель – Polestar 2 – отримає продовження

Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду  […]

2 Жовтня 2025
Polestar підтвердив, що його найуспішніша модель – Polestar 2 – отримає продовження — photo 58155
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор

Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]

2 Жовтня 2025
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор — photo 58043
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK