Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою — photo 53817

Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою

29.08.2025
3 хвилини на прочитання

Світ стрімко електрифікується, але за лаштунками зростання кількості електромобілів ховається фундаментальна проблема — розбудова зарядної інфраструктури. Це дорого, складно і створює колосальне навантаження на існуючі електромережі. Компанія ChargePoint, один із титанів ринку зарядного обладнання, спільно з промисловим гігантом Eaton, пропонує рішення, яке може стати справжнім “геймченджером”. Їхня нова платформа ChargePoint Express Grid обіцяє не просто заряджати, а робити це розумніше, дешевше та ефективніше

Що таке мікромережа і чому це важливо? 

Уявіть собі звичайну електромережу (змінний струм, AC), як велику річку з течією, що постійно змінює напрямок. Акумулятори електромобілів, сонячні панелі та системи зберігання енергії працюють на постійному струмі (DC) — це радше схоже на дорогу з одностороннім рухом. Сьогодні, щоб “перелити” енергію з річки на цю дорогу, кожна швидкісна зарядна станція повинна мати громіздкий і дорогий перетворювач. Під час цієї конвертації неминуче втрачається частина енергії, яка просто розсіюється у вигляді тепла

Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою — photo 2

Технологія від ChargePoint та Eaton пропонує елегантне рішення: створити локальну “дорожню мережу” постійного струму прямо на зарядній станції. Ця мікромережа безпосередньо поєднує сонячні панелі, великі акумуляторні накопичувачі та самі зарядні пристрої. Результат?

  1. Вища ефективність. Усувається збитковий етап перетворення AC/DC, що дозволяє спрямувати більше енергії безпосередньо в батарею електромобіля, а не на обігрів атмосфери;
  2. Економія коштів до 30%. Оператори зарядних станцій або великих автопарків можуть накопичувати енергію в батареях, коли вона в мережі найдешевша (наприклад, вночі), і використовувати її в пікові години, коли тарифи злітають до небес – це називається динамічним балансуванням навантаження;
  3. Компактність. Нова архітектура дозволяє зменшити площу, яку займає обладнання, на 30%, що є критично важливим для міських умов, де кожен квадратний метр на вагу золота

Нова зарядна архітектура для майбутнього 

Платформа розрахована на потужність до 3 мегават, що значно перевершує можливості сучасних електромобілів. Тобто, це інвестиція в майбутнє, коли на дороги вийдуть електричні вантажівки та автобуси, які потребуватимуть надшвидкої зарядки

У розмові з InsideEVs генеральний директор ChargePoint Рік Вілмер назвав новий підхід справжнім проривом. Він пояснив, що нова архітектура зарядки значно скорочує витрати на встановлення та обслуговування, а також потребує менше обладнання для створення зарядних станцій. На його думку, це може повністю змінити ситуацію на ринку

Рішення ChargePoint та Eaton має зробити зарядку дешевшою та ефективнішою — photo 3

Вілмер також пояснив, чому партнерство з Eaton є ключовим: 

«Мікромережі — це не стандартна річ, до якої можна просто під’єднати зарядні пристрої. Потрібна глибока технологічна інтеграція на рівні мережі. Eaton є майстром у створенні таких мереж, що дозволяє нам разом приносити більше інновацій та цінності для клієнтів»

Неминучий тренд до повної енергетичної незалежності 

Ідея ChargePoint не унікальна — це глобальний тренд. Tesla вже експериментує з повністю автономними зарядними станціями, які живляться від сонця та накопичувачів Megapack. Логіка тут проста:

  1. Компанія встановлює великий акумулятор, щоб економити на тарифах;
  2. Маючи акумулятор, було б нерозумно не заряджати його безкоштовною енергією від власних сонячних панелей;
  3. Маючи дешеву, чисту енергію, найлогічніший крок — перевести власний автопарк на електромобілі

У регіонах з великою кількістю сонячних днів таке рішення стає очевидним: зібрати енергію сонця, зберегти її в локальному сховищі і передати безпосередньо в батарею електромобіля. Це не тільки вигідно, але й вирішує одну з головних проблем сонячної енергетики — її нестабільність та необхідність синхронізації зі стаціонарною мережею

ChargePoint, як один з ключових гравців ринку, робить стратегічний крок, пропонуючи комерційним клієнтам готове рішення “під ключ”. Поставки системи Express Grid заплановані на другу половину 2026 року, і це може стати початком нової ери для всієї зарядної інфраструктури

Читати далі

Схожі записи
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого?

Сучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]

21 Листопада 2025
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого? — photo 63366
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ

Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ  На […]

21 Листопада 2025
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ — photo 63347
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026»

DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026»  Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]

21 Листопада 2025
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026» — photo 63333
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого?

Сучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]

21 Листопада 2025
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого? — photo 63366
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ

Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ  На […]

21 Листопада 2025
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ — photo 63347
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026»

DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026»  Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]

21 Листопада 2025
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026» — photo 63333
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK