Світ стрімко електрифікується, але за лаштунками зростання кількості електромобілів ховається фундаментальна проблема — розбудова зарядної інфраструктури. Це дорого, складно і створює колосальне навантаження на існуючі електромережі. Компанія ChargePoint, один із титанів ринку зарядного обладнання, спільно з промисловим гігантом Eaton, пропонує рішення, яке може стати справжнім “геймченджером”. Їхня нова платформа ChargePoint Express Grid обіцяє не просто заряджати, а робити це розумніше, дешевше та ефективніше
Що таке мікромережа і чому це важливо?
Уявіть собі звичайну електромережу (змінний струм, AC), як велику річку з течією, що постійно змінює напрямок. Акумулятори електромобілів, сонячні панелі та системи зберігання енергії працюють на постійному струмі (DC) — це радше схоже на дорогу з одностороннім рухом. Сьогодні, щоб “перелити” енергію з річки на цю дорогу, кожна швидкісна зарядна станція повинна мати громіздкий і дорогий перетворювач. Під час цієї конвертації неминуче втрачається частина енергії, яка просто розсіюється у вигляді тепла

Технологія від ChargePoint та Eaton пропонує елегантне рішення: створити локальну “дорожню мережу” постійного струму прямо на зарядній станції. Ця мікромережа безпосередньо поєднує сонячні панелі, великі акумуляторні накопичувачі та самі зарядні пристрої. Результат?
- Вища ефективність. Усувається збитковий етап перетворення AC/DC, що дозволяє спрямувати більше енергії безпосередньо в батарею електромобіля, а не на обігрів атмосфери;
- Економія коштів до 30%. Оператори зарядних станцій або великих автопарків можуть накопичувати енергію в батареях, коли вона в мережі найдешевша (наприклад, вночі), і використовувати її в пікові години, коли тарифи злітають до небес – це називається динамічним балансуванням навантаження;
- Компактність. Нова архітектура дозволяє зменшити площу, яку займає обладнання, на 30%, що є критично важливим для міських умов, де кожен квадратний метр на вагу золота
Нова зарядна архітектура для майбутнього
Платформа розрахована на потужність до 3 мегават, що значно перевершує можливості сучасних електромобілів. Тобто, це інвестиція в майбутнє, коли на дороги вийдуть електричні вантажівки та автобуси, які потребуватимуть надшвидкої зарядки
У розмові з InsideEVs генеральний директор ChargePoint Рік Вілмер назвав новий підхід справжнім проривом. Він пояснив, що нова архітектура зарядки значно скорочує витрати на встановлення та обслуговування, а також потребує менше обладнання для створення зарядних станцій. На його думку, це може повністю змінити ситуацію на ринку

Вілмер також пояснив, чому партнерство з Eaton є ключовим:
«Мікромережі — це не стандартна річ, до якої можна просто під’єднати зарядні пристрої. Потрібна глибока технологічна інтеграція на рівні мережі. Eaton є майстром у створенні таких мереж, що дозволяє нам разом приносити більше інновацій та цінності для клієнтів»
Неминучий тренд до повної енергетичної незалежності
Ідея ChargePoint не унікальна — це глобальний тренд. Tesla вже експериментує з повністю автономними зарядними станціями, які живляться від сонця та накопичувачів Megapack. Логіка тут проста:
- Компанія встановлює великий акумулятор, щоб економити на тарифах;
- Маючи акумулятор, було б нерозумно не заряджати його безкоштовною енергією від власних сонячних панелей;
- Маючи дешеву, чисту енергію, найлогічніший крок — перевести власний автопарк на електромобілі
У регіонах з великою кількістю сонячних днів таке рішення стає очевидним: зібрати енергію сонця, зберегти її в локальному сховищі і передати безпосередньо в батарею електромобіля. Це не тільки вигідно, але й вирішує одну з головних проблем сонячної енергетики — її нестабільність та необхідність синхронізації зі стаціонарною мережею
ChargePoint, як один з ключових гравців ринку, робить стратегічний крок, пропонуючи комерційним клієнтам готове рішення “під ключ”. Поставки системи Express Grid заплановані на другу половину 2026 року, і це може стати початком нової ери для всієї зарядної інфраструктури
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі