Американський виробник електромобілів Rivian вирішив дізнатися, у чому секрет успіху китайського електроседана Xiaomi SU7. Інженери компанії придбали автомобіль, повністю розібрали його до гвинтика і були вражені тим, наскільки він продуманий та якісно зібраний
Генеральний директор Rivian RJ Скаріндж після цього зізнався, що особисто купив би SU7, якби жив у Китаї. Він назвав автомобіль «добре інтегрованою технологічною платформою» і «дуже вдало реалізованим проєктом»
Минулого року подібний резонанс викликала заява керівника Ford Джима Фарлі, який неочікувано зізнався, що їздить на імпортованому Xiaomi SU7. Схоже, китайський електроседан змушує навіть лідерів американського автопрому визнавати його технологічну перевагу

Що такого в цьому електромобілі?
За словами Скарінджа, Xiaomi SU7 — це не просто гарний автомобіль, а цілісна технологічна платформа, побудована з високим рівнем інтеграції систем і компонентів. Вона виглядає продуманою до дрібниць — від програмного забезпечення до конструкції кузова
Одним із головних аргументів на користь SU7 став його цінник. У Китаї електроседан коштує від 215 900 юанів — це приблизно 30 тисяч доларів США, що значно дешевше за більшість конкурентів подібного класу. Rivian, розібравши автомобіль, намагалася зрозуміти, як Xiaomi вдалося досягти такої низької собівартості, але не знайшла жодних «чарівних» інженерних рішень або хитрих схем економії
Секрет, за словами Скарінджа, у державній підтримці Китаю, а не в якихось прихованих технологіях

Китай грає за іншими правилами
Скаріндж пояснив, що різниця між американським і китайським підходом полягає в економічному середовищі, у якому працюють компанії. Китайська держава створює для своїх виробників умови, які фактично неможливо повторити у США
«Вартість капіталу в Китаї — нульова або навіть від’ємна. Іншими словами, компанії отримують гроші за те, що відкривають нові заводи», — сказав керівник Rivian в інтерв’ю Business Insider. Він додав, що такий рівень підтримки повністю змінює правила гри, адже підприємства отримують величезну перевагу ще до того, як виводять продукт на ринок
Державні гранти та дешевша праця — головна перевага
Rivian справді отримала державний кредит у розмірі 6,6 мільярда доларів на будівництво нового заводу в американському штаті Джорджія. Але, як зазначає Скаріндж, у Китаї автовиробники, зокрема Xiaomi, отримують не кредити, а прямі державні гранти, які не потрібно повертати. Такий рівень підтримки в США просто не існує
Крім того, китайські компанії мають значно нижчі витрати на оплату праці, що також дає їм суттєву перевагу у виробництві електромобілів

«Коли поєднуються нульова вартість капіталу і низька вартість робочої сили — все стає очевидно. Це можна порахувати у звичайній таблиці Excel, і Ви отримаєте відповідь, як вони це роблять», — пояснив Скаріндж
Ніякої магії — лише математика
Керівник Rivian наголосив, що історія успіху Xiaomi SU7 не має нічого спільного з «чарівними рішеннями» або секретними інноваціями. «Це як у “Чарівнику країни Оз” — люди шукають якогось чаклуна, але насправді ніякої магії не існує. Усе можна пояснити цифрами, аналітикою і точними розрахунками», — підсумував він
Дослідження Rivian вкотре підтверджує: Китай сьогодні має не лише технологічну, а й економічну перевагу у сфері електромобілів. Потужна державна підтримка, інвестиції в інфраструктуру та масштабне виробництво створюють умови, в яких навіть такі інноваційні компанії, як Rivian або Ford, не можуть змагатися на рівних
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі